Autopäevik. Klimp kurgus, kivi klaasis

Paar tiiru „vanas” Euroopas tõid klimbi kurku, kui nägin sealse liikluse kultuuri. Reiside tõttu puhkas BMW kodus päris pikalt, aga sai kivi klaasi sellegipoolest.

Autopäevik. Klimp kurgus, kivi klaasis

See juhtus Hollandis Limburgi kandis. Kiirteel paistis ees liiklusseisak. Tõmbasin mootorpidurikangi ja 36tonnise sinise DAFi kiirus hakkas sujuvalt vähenema. Aeglustusteekond oli üsna hästi välja mõõdetud, kuid siis põrutas vasakult mööda Poola numbriga sadulveok, rahmas mulle ette ja tallas piduripedaali põrandasse. Ohoo!

Sain pidama, korkisin limonaadi lahti ja jäin ootama, millal autojoru venib pool kilomeetrit edasi, mulle vajaliku mahapööramiskohani. Pläkutasime kaassõitja, hollandlasest sõiduinstruktoriga maast-ilmast, kui äkki pühkis meist paremalt teepeenart pidi mööda konteinerveok. Hoog oli selline, et auto numbritki ei jõudnud märgata. „Ohoo!” võpatas ka kaaslane.

Sarnast nalja sai selle pooliku sõidupäeva jooksul veel paar korda. Näiteks üks virtuoos sõitis mitmerajalisel linnamagistraalil sõiduautode vahel sadulveokiga slaalomit. Päris osavalt. Ning sellise sõidukultuuriga riigis põristavad nad mopeediga kiivrita, samas kui meil on ratturlapse jaoks kiiver lausa kohustuslik! „Need on pisimopeedid, sõidavad vaid 25 km/h,” ütles kohalik lillelise pearäti väel sõitvate mopedistide kohta muretult.

Muretud paistsid olevat ka paljud tsiklimehed, kes nautisid 27kraadist maipäeva Ducatide ja Harleyde sadulas lühikeste pükste väel. Nagu Lõuna-Euroopas, kus praktiliselt kõik kaherattalise seljas istujad ei paista omavat õrna aimugi, mis juhtub, kui paljas põlv või küünarnukk kohtub asfaldiga 100 km/h.

Ja siis nurisetakse, et meil on liikluskultuuriga pahasti?! Pea kõik tsiklimehed on meil rohkem või vähem ohutus mundris ning lapsikult märatsevaid veokijuhtegi pole ma märganud. Seda, et ma pole viimase arvamusega üksi, näitab ka Autolehe selle nädala lugejaküsitlus.

Öeldagu, mida tahes, aga siinne liikluskäitumine on jõudsalt muutunud idaeuroopalikust nahaalitsemisest ja lõunaeuroopalikust häh-mis-siin-ikka-juhtuda-saab-stiilis madallendamisest skandinaavialikuks ... uimerdamiseks.

Tolle uimerdamise kiuste õnnestus mul BMW esiklaasist lahti saada just linnaliikluses, kui Pirita teel tabas klaasi vist isegi mitte kivi, vaid pigem teel vedelenud rehvinaast. Käis hele laks, aga täket ma kohe ei märganudki. Õhtul töölt koju sõitma hakates oli aga klaasis mitmekümnesentimeetrine pragu. Mu enda talverehvidest see naast kohe kindlasti pärit ei olnud, sest kahe talve jooksul Hankookidega läbitud 11 000 kilomeetriga pole kaotsi läinud ühtki.

Klaasivahetuse hüvitab kaskokindlustus, mis muide odavnes teise seltsi parema pakkumise (tingimused jäid samaks) tulemusel aasta peale ligi 250 euro võrra. Kes ütles, et kõik läheb muudkui kallimaks?

Elmar Ots

BMW 130iA (E87), 2011. a, bensiin, 258 hj, tagavedu, hind u 18 000 €

Periood: aprill – mai

Läbisõit perioodil: 2134 km

Kütusekulu: 10,43 l / 100 km

Kulu kütusele: 265,49 €

Muu kulu: 102,12 €

Kilomeetri hind: 0,23 €

15.06.2017 12:00
Toimetuse autod

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.