Neste tõi esimesena Eestis turule taastuvkomponendiga diislikütuse Pro Diesel 3

Neste tõi täna Eestis müügile uue diislikütuse Pro Diesel, mis sisaldab vähemalt 15 protsenti taastuvtoorainest toodetud teise põlvkonna biokomponenti HVO.

Neste tõi esimesena Eestis turule taastuvkomponendiga diislikütuse Pro Diesel

Uus diislikütus tuleb kuu jooksul müügile suurematesse Neste iseteenindusjaamadesse üle Eesti.

Neste Eesti peadirektori Ivar Kohvi sõnul tähistab Pro Dieseli turule tulek olulist sammu järjest keskkonnasõbralikemate kütuste kasutuselevõtmiseks Eestis. “Suurima taastuvdiislikütuse tootjana oleme aastaid investeerinud sellesse, et tuua fossiilsete kütuste kõrval turule keskkonnasõbralikumaid kvaliteetseid alternatiive. Tänasest Eestis saadaval olev Pro Diesel on ainulaadne kombinatsioon kõrgkvaliteetsest fossiilsest diislikütusest ning jäätmetest ja jääkidest toodetud taastuvdiislikütusest. Pro Diesel on esimene biokomponenti sisaldav diislikütus turul ning sellega oleme täielikult valmis ka järgmisest maist kehtima hakkavaks biolisandi nõudeks,” kommenteeris Kohv.

Kohvi sõnul vähendab kütuse koostises sisalduv taastuvtoorainetest valmistatud komponent kütuse heitkoguste hulka kuni 20 protsendi võrra. “Pro Dieseliga tehtud katsed näitavad, et antud kütusel on olulised eelised nii keskkonna kui auto jaoks, sest see aitab vähendada süsinikdioksiidi jalajälge ning lisaks edestab see tavadiislikütust kümne olulise näitaja poolest,” rääkis Kohv.

Pro Diesel on ainus kütus, mis vastab ülemaailmse kütuseharta (World Wide Fuel Charter) rangeima, 5. kategooria nõuetele. “Euroopa Liidu riikides kehtiv standard EN 590 seab kütustele miinimumnõudeid, mis on vajalikud vaid sõiduki garantiitingimuste täitmiseks. Autotootjate poolt allkirjastatud kütuseharta aga määrab rangeimad nõuded kütuste heitkoguste ja kvaliteedinäitajate osas,” selgitas Neste rafineerimistehaste mootorikütuste tootejuht Ari Engman. “Võib öelda, et Pro Diesel on nii-öelda ajast ees,” lisas ta.

Soome tehniliste uuringute keskuses VVT ja Tampere rakendusteaduste ülikoolis tehtud katsed näitasid, et Pro Dieselil on puhaste fossiilsete kütuste ees mitmeid eeliseid. “Biokomponendiga diislikütus vähendab kütusekulu kuni 5 protsenti, tagab kuni 4 protsenti suurema mootori võimsuse ning vähendab summutist väljapaiskuvate saasteainete nagu lämmastikoksiidi, süsivesinike ja tahkete osakeste hulka,” loetles Engman Pro Dieseli esitlusüritusel.

Kohv lisas, et kuigi järk-järguline taastuvenergia kasutamisele üleminek on keskkonna heaks oluline samm, saab teha veel rohkem, et keskkonda paremini hoida. “Eestist alguse saanud koristusaktsioon Teeme Ära on kiiresti kasvanud ülemaailmse mastaabiga keskkonnainitsiatiiviks. Seetõttu otsustasime anda omapoolse panuse nende tegevuse toetamiseks. Neste Eesti ja Teeme Ära on sõlminud koostööleppe, mille alusel toetatakse Pro Dieseli müügist järgmisel sügisel toimuvat maailmakoristusaktsiooni Let’s Do It! World Cleanup Day,” lisas Kohv.

Neste Pro Dieselit toodetakse Neste rafineerimistehastes ning see on juba müügil ka Soomes, Lätis ja Leedus.

Neste Pro Diesel sobib kõikidele diiselmootoriga sõidukitele. Esialgu tuleb see müügile 20 Neste iseteenindusjaamas. Tänasest on see saadaval Neste Kadaka, Tondi, Iru ja Tartu iseteenindusjaamades. Kuu jooksul lisanduvad ka Rocca al Mare, Linnamäe, Pääsküla, Luige, Peetri, Kuressaare, Haapsalu, Sõpruse, Männiku, Marja, Sõle, Smuuli, Vesse, Haljala, Narva ja Peterburi iseteenindusjaamad.

Rohkem infot Neste uuest diislikütusest Pro Diesel ja selle müügikohtadest Eestis: www.prodiesel.ee

20.04.2017 16:00
Auto

Kommentaarid

ullar 2 kuud tagasi
Siin Soomes juba kaua see Neste tanklates müügil. Algul reklaamisid ka, et söidab 5% kaugemale. Varsti keelati see eksitav reklaam ära kuna ei vastanud tegelikkusele!
Wojczek 2 kuud tagasi
Kaugus polegi oluline, aga kui mootorit vähem tahmab, on juba kõva sõna.
väike vend 2 kuud tagasi
Huvitav, kas sellega läheb Eestis mööda sama rada mis E85-ga? Tuleb suure hurraaga turule ja siis jälle väljub suure hurraaga turult, sest ei suuda hinnas konkureerida.

©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.