Odav, kuid aus Chevrolet Lacetti Avaldatud: 04.09.2009

Odav, kuid aus Chevrolet Lacetti

Lacetti, mille vahetas hiljuti välja Chevrolet Cruze, võlus uuena oma klassi madalaima hinnaga. Suurt populaarsust see siiski ei saavutanud ja vagura disaini tõttu jääb tänaval märkamatuks. Mida arvata säärasest eks-Daewoost kasutatuna?

Chevrolet Lacetti, neiupõlvenimega Daewoo Lacetti, sisenes mõnele turule juba 2002. aastal. Paljudesse Euroopa riikidesse, kaasa arvatud Eestisse, jõudis see mõnevõrra hiljem. Et General Motors oli Lõuna-Korea autotootja oma tiiva alla võtnud, müüdi seda eri paigus väga mitme nime all, kaasa arvatud Buick Excelle, Holden Viva ja Suzuki Forenza. Lacettit saab hinnata väga erinevalt. Auto maksumust arvestamata on tegu igava, odavalt kokku pandud ja müriseva sõidukiga. Pöörates tähelepanu hinna ja potentsiaalsete klientide jaoks oluliste omaduste suhtele, muutub arvamus üksjagu paremaks. Mudelit luues ei üritatudki külge pookida pseudoluksust, mistõttu sai Lacetti harvanähtavalt ausa olemise. Sõiduvahendit tarbeesemena võtvad omanikud sellele reeglina suuri etteheiteid ei tee ja hindavad võimalust sõita vähese raha eest uue autoga.

Odavakoeline sõitjateruum

Pakuti nii sedaani, universaali kui luukpära, kusjuures esimesed kaks disainis Pininfarina ning viimase Giorgetto Giugiaro. Hoolimata nõudlusest, puudus valikust kolme uksega luukpära. Välisdisain on kõigil pretensioonitu ja sobib mudeli üldise iseloomuga.

Sisemus Lacettil niisama hea pole. Ehkki seal on jätkatud mitte üle oma varju hüppavat joont, ei õnnestu kõigil odavate materjalide ning hüperkonservatiivse välimusega leppida. Ajapikku hakkavad detailid häält tegema ja niiviisi kasutajatele närvidele käima. Talvel teevad tuska aeglaselt soojenev sõitjateruum ning kehvapoolsed tuled.

Jagub ka meeldivat: esiistmele pääseb lihtsalt, istmed ise osutuvad mugavaks, auto suurust arvestades on ruumi küll ka tagumisel istmel ning uksed sulguvad mõnusa mütsuga. Rõõmu teevad veel paljud panipaigad, raadio juhtnupud roolil ning jahutusega kindalaegas, kus palava ilmaga joogipoolist hoida. Roostekindlusega seni probleeme esinenud pole.

Lacetti käsitsemine probleeme ei valmista. Olemasolevad nupud paiknevad loogilistes kohtades, näidikud on kenasti loetavad ning parkida lihtne. EuroNCAP pole seda mudelit testinud, Suzuki märki kandnud derivaat saavutas USAs keskpärase tulemuse.

Tagarea välimistel istmetel on Isofix-kinnitused, mis muudab Lacetti, eriti 400–1410 liitrise pakiruumiga universaali, noorele perele igati sobivaks sõiduvahendiks. Arvestama peab siiski korraliku müraga maanteekiirusel, eriti tagumisel istmereal. Lisavarustusest sai Lacettile tellida kuuekohalise plaadimängija, mille töökindlus pole kiita – tõrked on sagedased.

Silmapaistmatud bensiinimootorid

Esialgu koosnes mootorivalik 1,4- (69 kW / 94 hj), 1,6- (80 kW / 109 hj) ja 1,8liitrisest (90 kW / 122 hj) bensiinimootorist, millest esimesed kaks ajavad asja parasjagu ära, kuid ei hiilga eriti millegagi. 1,4liitrine saavutab kubatuuri kohta tublid näitajad, ent kannatab füüsikaseadustele alludes ikkagi tõmbedefitsiidi käes, 1,6liitrine võiks samuti teravam olla.

Standardvarustusse kuulunud viiekäigulise manuaalkastiga kombineeritult kulutavad kaks lahjemat mootorit keskeltläbi pisut üle seitsme liitri sajale kilomeetrile, 1,8liitrise mootori kulu jääb samuti alla kaheksa liitri. Neljakäigulist automaatkasti, mida sai tellida 1,6- ja 1,8liitrisele mootorile, tasub pigem vältida, sest see toimetab uimaselt ja suurendab oluliselt kütusekulu. Nii hüppab võimsaima bensiinimootori linnakulu tehaseandmeil 9,8 liitrilt 12,5 liitrile. Esimestel tootmisaastatel esines manuaalkastidel rikkeid, lisaks on omanikud täheldanud niigi ebatäpsete lülitustega kasti väsimist aja jooksul, mistõttu muutub käiguvahetus veelgi ebamäärasemaks.

2007. aastal lisandus valikusse kaheliitrine ühisanumpritsega turbodiisel, mida paigaldatakse võimsamas seades ka näiteks Chevrolet Epicale. Sarnaselt 1,8liitrise mootoriga polnud loo kirjutamise ajal müügil ühtegi selle jõuallikaga autot ning isegi kui mõni selline järelturule satub, osatakse selle eest kindlasti teistest Lacettidest kõrgemat hinda küsida. Jõulise mineku kõrval jääb 5,7liitrine kütusekulu 100 kilomeetri kohta siiski paljudele konkurentidele alla.

Mootorikatte all kasutatakse ohtralt teisteltki General Motorsi toodetelt tuttavat läbiproovitud tehnikat (näiteks 1,8liitrine mootor on muutmata kujul 2004. aastal esitletud Opel Astralt), mistõttu pole kestvusele suuri etteheiteid. Siiski võib pardaarvuti mõnikord veateateid anda, tavaliselt aitab mõne kontakti või anduri puhastamine vms.

Sobib halbadele teedele

Lacetti vedrustus on häälestatud üsna pehmeks, kiirele sõidule see hästi ei mõju. Ebatasaseid teid seedib vedrustus aga üllatavalt hästi ja käitub piirolukordades neutraalselt. Negatiivse nähtusena esineb libedal kurvis gaasi järele andes ülejuhitavust. Veojõu- ja stabiilsuskontrolli ei saanud isegi lisavarustuse lehelt, seega tasub valvas olla. Peenike rooliratas on kerge ja keskosas tundetu.

Veermikuosa vastupidavus kuulub keskmike hulka nagu ka varuosade hinnad. Enam kuluvad osad vajavad vahetust keskeltläbi 40 000 – 60 000 kilomeetri tagant. Stabilisaatori otsavarras maksab esinduses 495, esipiduriklotsid 1023 krooni. Rohkem kui korra on mõni rattalaager oodatust varem vahetust vajanud, ent see ei lähe garantii ajal omanikule mitte midagi maksma.

Lacettil pruugitakse rehve mõõdus 195/55 R15. Enamik omanikke oskab väikesemõõdulistest kitsastest jalavarjudest lugu pidada, kuna need parandavad läbivust, muudavad sõiduomadused lahtisel pinnal kindlaks ja maksavad vähe. Tagumiste velgede tagant leiab trummelpidurid, mistõttu pole pidurdusvõime parimate killast.

Hoiab hästi hinda

Hooldusesse peab Lacettiga pöörduma iga 15 000 km tagant. Olenevalt läbisõidust jääb tavahoolduse hind 1,4- ja 1,6liitrise mootoriga 2200–3500 krooni piiresse. Hammasrihm ja rullikud vahetatakse juba 60 000 km järel ning maksma läheb see koos muu hooldusega umbes 7000 krooni.

Järelturul pakutakse paarikümmend autot. Loo kirjutamise ajal leidus järelturul üksnes kahe nõrgema bensiinimootoriga Lacettisid, neist vaid üks automaatkäigukastiga. 100 000 km ligineva läbisõiduga esimeste aastate eksemplaride hinnad algavad 70 000 krooni piirimailt, värskema ja väiksema läbisõiduga mudelite eest küsitakse peaaegu 100 000. Seega on hinnalangus olnud tagasihoidlik, viidates nii otseselt ka omanike rahulolule. Ostja silmis kaotab Lacetti seega paljuski oma trumbi uhkemate konkurentide ees. 100 000 krooni eest saab hea pakkumise korral osta hoopis sama vana ja sama suure kilometraažiga Mitsubishi Lanceri või Ford Focuse, Dacia Logan müüakse ära üksjagu odavamalt. Mitut alternatiivi pakub ka Hyundai kontsern.

Leo, Chevrolet Lacetti SW 1,6, 2007

Omanik

Ostsin vähe kasutatud Lacetti möödunud aasta esimeses pooles. Niipidi otsustama ajendasid soodne hind ja väike läbisõit. Tahtsingi võimalikult uut ja taskukohast sõiduriista, et saaks muretult sõita ega peaks liisingut maksma. Mõningane praktilisus oli ka muidugi oluline ja universaalkere pakkus seda omajagu.

Varsti sai selgeks, et auto meenutab oma lihtsa olekuga paljuski 1995. aasta Lada Samarat, mis mul kunagi oli. Teel seisis Chevrolet muidugi paremini ja juhtimine ei tahtnud nii palju jõudu, aga samasugune sõidutunne käis autoga kaasas. Vanemate inimeste jaoks ei ole see ilmtingimata halb asi, mulle Lacetti väga meeldis. Sõidan palju kruusa- ja tugimaanteid ning paljud uued autod põrutavad nendel korralikult ja kipuvad tee peal ujuma, aga Chevrolet sõitis pehmelt ja kindlalt. Talverehvidega kippus müra suureks minema ja Tallinna-Tartu maanteel oleksin vahel tahtnud veidi rohkem hobujõude, et möödasõidud kergemalt läheksid, aga muidu mitte üks halb sõna. Kuna elan suurele teele lähedal, ei olnud soojaks minemisega raskusi. Tooksin hoopis esile tagaklaasi soojenduse, mis jää hetkega peletas.

Kütusekulu ma kunagi spetsiaalselt ei mõõtnud, aga palju Lacetti küll ei võtnud. Arvan, et peamiselt maanteel sõites tuli keskmine alla seitsme liitri. Varuosadele ka kuigi palju ei kulunud. Korra vahetati esisillas paar juppi ja üks tagaratta laagritest hakkas undama, see vahetati garantiikorras ära. Müües leidis ostja veel ühe vea, mis mul endal märkamata jäi – rool oli pisut vasakule viltu. Sõita oleksin tahtnud selle autoga palju kauem, aga ootamatult tekkis vajadus teistsuguse auto järele. Tulevikus ostan ehk veel ühe sellise.

Eido Seil, Autospirit ASi teeninduskonsultant

Spetsialist

Chevrolet Lacetti on veel üsna uus mudel. Seepärast on raske mõningatele asjadele põhjapanevat hinnangut anda, näiteks roostekindlusele. Võin ainult öelda, et seni pole mingeid probleeme esinenud.

Lacettil kasutatavad mootorid ja paljud muud agregaadid on General Motorsi teiste mudelite peal järele proovitud ja kestavad üldiselt hästi. Mootorite poole pealt ei oskagi ühtegi suuremat viga esile tuua. Diiselmootor on Lacetti puhul väga haruldane, tean ainult kolme Eestis sõitvat autot.

Automaatkäigukastiga mudeleid liigub rohkem ja mäletamist mööda ei ole nendega probleeme olnud. Küll aga esines alguses rikkeid manuaalkastidega. Liigitaksin need vead sünniraskuste alla, mida uutel mudelitel ikka ette tuleb. Muid tähelepanuväärseid lastevigu esile tuua ei oska.

Veermik peab Eesti teedel vastu nagu ikka – sagedamini vahetamist vajavad jupid kestavad 40 000 – 60 000 kilomeetrit, oleneb, kuidas ja kus keegi sõidab. Varuosade hinnaklassi võib samuti igati keskmiseks pidada.

Ülevaataja

-

Hinded

7 Hinne kokku
7 Kere
6 Mootor
7 Veermik
7 Hind

Kokkuvõte

mugav vedrustus, vähene hinnalangus, soodne pidada, üsna vastupidav

odav sõitjateruum, kõrge müratase, mõne jaoks liiga vedel vedrustus

soodsa hinna korral on Lacetti kaalumist väärt, auto on praktiline, lihtne ja ka soodne pidada.

Kommentaarid

rr4 aastat 10 kuud tagasi

pidin oma 2001a Volvo V40 pealt 2008a Lacetti peale üle minema. Toolid olid tõesti pehmemad, muud head küll öelda ei oska. Salongi vent. krigiseb 1. asendis. Mootoris on mingi jama(Multiple Silinder Misfire), hooldus väidab et kehv kütus. Ujub teel, eriti kui peaks ümberreastumisi tegema pikirööpalisel teel.

gt4 aastat tagasi

kokkuvõteks võttan bemmi :D

1

Lisa kommentaar