Kvaliteetne, kuid mitte veatu Audi A4 (4)

Kvaliteetne, kuid mitte veatu Audi A4

Plussid

Esinduslik ja kvaliteetne, turul lai valik, nelikveo ja diisli võimalus

Miinused

Tagaistmel kitsas, 2,5TDI ja Multitronic-käigukastid rikkealtid

2000. aasta lõpus esitletud teise põlvkonna Audi A4 on nii üle maailma kui ka Eestis väga populaarne. Auto24.ee portaalis on neid müügis üle 150 ning korduvalt on meilt küsitud ka selle kohta lugu. Siin see siis on.

Mercedes-Benz, BMW 3. seeria, Audi A4 – just need kolm esindavad Euroopas enda suurusklassi autode kõrgliigat. Igaühel on kindel renomee ning austajaskond. Audi tekitab ehk kõige vähem emotsioone, kuid koha poodiumil teenib ta kahtlusteta. Vaadake kas või pilte: kuigi tegu on juba kuus aastat vana autoga, näeb see ikka välja kallis ja ihaldusväärne. Töökindluselt võib seda A4 kiita eelmisest paremaks: mõni number tagasi Autolehes avaldatud Saksa Tehnoülevaatajate Liidu (TÜV) statistika järgi on see nelja- kuni viieaastaste autode seas paremuselt koguni kolmandal kohal.

Tagaistmel ikka kitsas

Kere*****

Kujustamisel jätkati 1997. aastal A6-ga alustatud joont. A4 on soliidne ja väärikas ning sobib pereauto kohustuste kõrval edukalt täitma ka esindusauto rolli. Esialgu toodeti sedaani kõrvuti eelmise põlvkonna universaaliga, mille uuem Avant vahetas välja aasta pärast.

A4 mõõtmed suurenesid varasemaga võrreldes igas suunas. Pikkus kasvas peaaegu 7 cm, laius 3,3 ja kõrgus 1,3 cm. Tootja sõnul said tagaistujad põlveruumi 4 cm juurde, kuid laiutada ei saa seal siiski. Kui 190 cm juht isteasendi enda järgi parajaks seab, mahuvad tema taha ainult lapsed. Külgsuunas sobib A4 kahele, kuid sama kehtib ka konkurentide kohta.

Audide sõitjateruumi kvaliteeti – nii materjale, koostetööd kui ka terviklikku disaini – on vähemalt viimased kümme aastat teistele eeskujuks toodud. Kiidulaul käib ka A4 kohta, kuid erinevalt varasemast Saksa moest on sellel mudelil ka standardvarustus igati tasemel. Kummaline vaid, et tagumised elektriaknad tuli ikka lisaraha eest muretseda.

Elektrisüsteemi vigadest A4 päris prii ei ole: foorumites on kurdetud muresid akende, stereosüsteemi ja kiirusehoidjaga. Rohkem teeb kasutajatele meelehärmi siiski sage laternapirnide läbipõlemine: mõnel autol tuleb pirni-paari suisa iga paari kuu tagant vahetada.

Turvalisuselt esindab A4 oma aja tipptaset – EuroNCAPil teenis see julgelt välja neli tärni, palju ei jäänud puudu viiendast. Küll kritiseeriti ohtlikkust jalakäijale ja selle eest anti vaid üks tärn neljast.

Palju valikuvariante

Mootor*****

VW-Audile omaselt on A4 mootorivalik väga lai. Bensiinimootoritest väikseim on 1,6liitrine (75 kW), 1,8liitrise vabalthingava asendas uus 2,0, alles jäi 1,8 turbo, mida pakuti mitmes erinevas forsseeringus. V-6-sid oli kaks, 2,4- ja uus 3,0. Kiirusomadustelt võib silma pilgutamata maanteemürskudeks nimetada erimudeleid S4 ja RS4, kuid need autod väärivad juba omaette artiklit. Ottomootorite tüüpveana võis esimestel aastatel välja tuua süütepoolide (igal silindril eraldi) ülesütlemist – praeguseks on sellest peaaegu üle saadud.

Diislitest on levinumad vanad pumppihustitega 1,9liitrised (66/74/96 kw), vähem 2,5liitrine 132kilovatine V-6. Kui esimesi iseloomustatakse enamasti kui väga ökonoomseid ning õigesti hooldades väheprobleemseid, siis V-6 kohta kuuleb nii kasutajate kui remontijate suust tõelisi hirmulugusid. Küll esineb neil õlilekkeid, mille kõrvaldamine on äärmiselt töömahukas ja seega kallis, küll ei saada hakkama hammasrihma vahetusega (mootor ei hakka pärast enam korralikult käima), küll nõuab mootor 200 000 – 250 000 kilomeetri juures remonti, mis läheb maksma suurusjärgus 35 000 krooni. Laest need jutud võetud pole, mõni eriti õnnetu auto on erinevate probleemidega korduvalt teeninduste vahet sõitnud, nõudnud kümneid tuhandeid kroone ja tõrgub ikkagi. Ehk kindel soovitus on eelistada lärmakamat ja jõuetumat, kuid kokkuvõttes palju õnnestunumat 1,9liitrist.

Käigukastidest pakuti A4-le viie- ja kuuekäigulist manuaali, käsitsi lülitamise võimalusega automaati Tiptronic ning variaatorit Multitronic. Manuaalide puhul on esinenud liigkiiret siduri kulumist. Erinevaid muresid on ka Tiptronicuga, kuid kõik need kahvatuvad Multitronicu hädade kõrval. Uuena edumeelne ning kasutusomadustelt väga heaks hinnatud (kiirendus ja kütusekulu võrreldavad või isegi paremad kui manuaalil ja sõit ülisujuv) agregaadi vead saavad alguse sageli juba enne 100 000 km läbimist. Nõksutamise, “siduri libisemise” tunde jm sümptomite põhjused on erinevad, neile on raske jälile saada ja sageli väga kallis kõrvaldada. Võib ka pääseda õlivahetuse või tarkvara uuendamisega, kuid vahel pole kasu ka paljude kümnete tuhandete kroonide eest remontimisest. Uus kast maksab aga üle 100 000 krooni...

Nelikvedu quattro on väga töökindel, libedal asendamatu ning muude markide ees selge eelisena leiab seda ka koos diiselmootoritega.

Kindel juhitavus

Veermik*****

Eelmise põlve A4 hädist esisilda on palju kirutud, selle puhul ei ole veermiku kestvuse kohta põhjust kriitikat teha. Õõtshoova pukse, rattalaag-reid jm tuleb vahetada ikka, kuid mitte liialt sageli ja mitte suurte summade eest. Veermik on eelmisele mudelile küll väga sarnane, kuid oluliselt tugevam (vähemalt esimeste aastate A4-dest). Samas tähendab see, et õõtshoobade külluses ei pruugi iga teenindus kolinate põhjust üles leida ning et kord käest lastuna tuleb kapitaalremondi eest välja käia üle kümne tuhande krooni. Odavamalt saab hakkama B-osi kasutades, mida A4-le pakutakse laias valikus.

Autolehe testitiim kiitis 2001. aastal A4 juhitavust turvaliseks, samas ette heites kehva tee jaoks veidi jäigavõitu vedrustust. Sportlikkuse ja mugavuse vahel pakub A4 siiski enam kui rahuldavat kompromissi. Pidurid on väga efektiivsed, kuid nendegi seisukord tuleks ostusoovil järele uurida.

Kulud seinast seina

Hind*****

Nagu algul mainitud, on A4-de valik järelturul väga lai. Enam kui 150st müügis olevast autost umbes pool on universaalid ja isegi enam kui pool diiselmootoriga. Seega peaks olema hõlbus sobivat värvi, mootori ja varustusega auto leida. Probleeme võib tekkida, kui sooviks on näiteks diiselmootori ja nelikveoga sõiduk. Hinnad algavad kuskil 180 000 krooni juurest, 200 000 krooni eest on valik juba lai. BMW 3. seeria saab kätte mõnevõrra odavamalt, Mercedes-Benz C maksab Audist ehk tiba rohkem.

Ülalpidamiskulud sõltuvad suuresti omanike hoolikusest, auto seisukorrast, läbisõidust ja ka mootori-käigukasti tüübist. Kui läheneb näiteks hammasrihma vahetuse hooldus, tähendab see keerukamate mootorite korral üle 15 000 krooni suurust väljaminekut, lihtsamatel saab hakkama ka poole vähemaga.

Andres, Audi A4 2,0, 2001. a

Omanik

Sõitnud olen A4-ga pisut üle aasta ja umbes 25 000 kilomeetrit. Auto oli Eestist uuena ostetud, nüüd on kokku läbisõiduks 190 000 km ringis. Olen rahul – auto on piisavalt särtsakas, vaikne ja mugav. Kui ise ostmas olin, ei leidnud kahjuks sobivat nelikveolist masinat, nüüd kahetsen, et kauem ei oodanud või rohkem ei otsinud – tuttaval on quattro ja see väike vahe, mis kütusekulus tuleb, on väheoluline, võrreldes nelikveo kindlusega talvel või kas või kruusateedel. Minul on suhteliselt väikese maanteesõidu osakaaluga keskmine kütusekulu 10,5 liitri ringis. Miinusena toon ära vähese ruumi tagaistmel: minu taha täismõõdus meest ei pane.

Suuri tehnilisi probleeme pole esinenud. Vahetanud olen kaks süütepooli, esitulede pirne, vahepeal oli ka mingi muu mootorielektroonika jama, kuid sellest saadi esinduses ilma osi vahetamata üle. Nüüd kostab esisillast väikest klobinat, kuid seni pole järele uurinud, mis see on. Eks järgmises hoolduses lasen üle vaadata.

Veiko Aaviste, AS Reval Auto

Spetsialist

Võib öelda, et kõnealune auto on end päris hästi üleval pidanud. Massilisi ja suuri probleeme ei ole esinenud. Loomulikult ei tähenda see, et autoga üldse teeninduses käima ei pea, ikka on vaja vahel mingeid remonditöid teha.

Kui varematel aastatel oli probleeme esisillaga, siis see on nüüd tehases kõrvaldatud ja õõtshoobasid tuleb vahetada üsna harva. Ja sedagi tavaliselt põhjusel, et õõtshoova puks on hakanud kääksuma. Üldjuhul kestavad hoovad 100 000 ja enamgi kilomeetrit.

2,5TDI mootoriga autosid on oluliselt vähem kui 1,9liitriseid pumppihustitega mootoreid. Aga elu näitab, et vanematel ja suure läbisõiduga (üle 250 000 km) 2,5TDI-del kipuvad nukkvõllid kuluma ja sellega kaasneb juba tõsisem ja küllalt kulukas remont. Pumppihustitega mootorid töötavad päris hästi. Nendes tuleb kasutada spetsiaalselt pumppihustitega mootoritele mõeldud õli, ka võivad need kütuse suhtes pisut tundlikumad olla.

Rohkem on peavalu valmistanud vanemad Multitronic-tüüpi käigukastid. Tihtipeale on juba vea kindlakstegemine keeruline, sest samade tunnuste korral on vea põhjus erinev. Samas on tehas näinud palju vaeva vigade kõrvaldamisega, töötanud välja erinevaid lahendusi (tarkvaravahetused, lisalamelli paigaldus jms) ja julgeksin öelda, et tulemuseks on juba üsna töökindlad käigukastid. Sageli piisab ainult tarkvaravahetusest või käigukasti uuesti õpetamisest.

Hooldused on iga 15 000 km järel või kui auto on seadistatud pika välba peale, arvestab elektroonika ise õiget hetke. Siis jääb läbisõit vahemikku 15 000 – 30 000 km. Hoolduste hinnad on 2500 kr kuni 15 000 – 16 000 kr (suured hooldused, mille sees on hammasrihma vahetus). Hinna teebki kalliks rihmavahetus (pumppihustitega mootoritel 90 000 km ja 2,5TDI- ning bensiinimootoritel 120 000 km järel). Vahetatakse ka sinna juurde kuuluvad pingutid-rullikud, vastavalt vajadusele ka veepump. Väikestel mootoritel on rihma vahetus odavam.

Ülevaataja

-

Hinded

Kere*****
Mootor*****
Veermik*****
Hind*****

Kokkuvõte

-

Hinne kokku

*****

Kommentaarid

mees3 aastat 3 kuud tagasi

hmm, mul on II mondeo 2000 millel ikka palju soodsamad hinnad;
-rihma vahetus 2500-3000eek iga 120 tuh tagant
-klapid hüdrauliliselt reguleeruvad hooldus vabad
-õli peab olema 5w-30 sünt.
-mingeid süüte elektri jamasid pole old
-sarniirid saab vahetatud iga mees -ots eraldi maksab B osa 186eek/tk
-stabika kondid 120eek tk saab ise vahetatud
-tava TH on vaid M õli + M Õli filter(65eek) +pensu filter (150eek)
-küünlad motorcraft platinum vahetatakse iga 60 - 120 tuh järgi.
-õli võtab mootor 300ml iga 15 tuh peale.
-vedrustus jäik rool täpne tuled on head valgustavad hästi
-siduri vahetus 7000eek kõik kokku siis töö 5tundi kogu uus korv koos kettaga
-esimesed piduri klotsid 250eek 4tk
-tagumised 187eek
-esiratta laager 670eek EKF

Kohatu võrdlus3 aastat 3 kuud tagasi

Mmm- Audi A4 vs. FORD Mondeo
No kui tahad punktist A, punkti B liikuda, siis Mondeo ideaalne, aga kui tahad mõnusalt kulgeda punktist A, punkti B, siis Mondeo ei kõlba, vastupidiselt A4`le. Tegelikult pole siin midagi arutada, kuna need ju täiesti erineva kvaliteedi ja kooslusega autod- üks( Mondeo) on imelikult lõhnavat plastmassi täis, istmed ja k.konsool meenutavad pohmellis disaineri kurba saatust töötada tööl, kus ametiredel puudub ja edasiviiv jõud on ainult õrn tuuleiilike.
Audi- Konditsioneer puhus mõnusalt jahedat õhku, pliiatsid olid kenasti teravad ja kõik korralikult puhanud kui disainerid A4 paberile panid.
Ja tulemus.... Korraliku , ülbe välimuse ja elegantse salongi lahendusega, mõnusat kulgemist pakkuv auto.

miki2 aastat 10 kuud tagasi

ah las ta jäääb,nyydseks on rondid molemad

Peeter1 kuu 1 nädal tagasi

Ostsin sellise 4x4 132kw manuaali Avant-i . Olen väga rahul olnud selle masinaga. Ostes oli läbisõit 1024000 km . Hetkel 327 000 km . Olen seda pidanud 5 aastat . Vahetanud olen ainult taga amorte ja piduri klotse . Korralike õlide kasutamisel pole selle V 6 -ga mingit probleemi . Minul on see umbes viies audi pidada . Kõik on olnud neljaveolised . Väga rahul . Ei kavatse muid marke pruukima hakata . Paraleelselt on alati olnud ka peres maastur erinevateks vajadusteks .

1

Lisa kommentaar