Toyota GT86: sõidurõõmu iga ilmaga 9

Toyota uuendas sportautot GT86, kuid põhiasjad on endiselt paigas: tagavedu ja pöördeid armastav mootor lubavad juhil lustida nagu klassikalise sportautoga muiste.

Toyota GT86: sõidurõõmu iga ilmaga

Boksermootori 200 vabalthingavat hobujõudu ei ole moodsal ajal eraldi võetuna ju midagi erilist, enamik nn kuumi luukpärasid pakub rohkem. Aga need kujutavad endast siiski pere- ja sportauto vahelist kompromissi. GT86-l ja temataolistel (nagu sõsarmudelil Subaru BRZ) puudub kohustus olla praktiline ja ratsionaalne. Teadagi, sportauto ei defineeru ainult hobujõudude kaudu. Võimsus on oluline, kuid siiski vaid üks osa komplektist.

Võrreldes varasema versiooniga täiustati vedrustust moel, et see pakuks enam mugavust, aga samal ajal ka paremat juhitavust. Näiteks muudeti esivedrude ja amortisaatorite jäikust parema tasakaalu nimel, tagavedrustusele paigaldati jämedam stabilisaatorvarb. Põhikonstruktsioonilt jäi vedrustus samaks: ees MacPherson, taga topelt õõtshargid. Ka kere ennast tugevdati; kaalusäästu nimel valmistati kapott alumiiniumist ning esitiivad õhemast lehtterasest. Automaatkäigukastiga GT86 tühimass jääb veidi alla 1,3 tonni.

Mootor tuli üks ühele üle varasemalt versioonilt ning see teeb 200 hobujõudu 7000 pöördel minutis ja 205 njuutonmeetrit 6400–6600 pöördel minutis. 0–100 km/h aeg on 8,2 sekundit (manuaalkäigukasti puhul 7,6 sekundit).

Automaatrežiimis linna vahel tiksumine kukub GT86-l hästi välja, üsna vaikne ja sujuv – pole ühtki takistust selle kasutamiseks igapäevaselt. Veidi hoogsamal minekul võiks automaatkäigukast suuremat innukust üles näidata, möödasõidukiirenduse alguses kipub see liig kauaks „mõttesse vajuma”. Kui tahta päriselt kiiresti sõita, tasub, nagu ka kõigi teiste automaatkäigukastiga sportautode puhul, minna üle käikude käsitsi vahetamisele (saab nii kangiga kui roolilabadega) ja hoolitseda, et tahhomeetri osuti ei langeks 6500-lt allapoole.

Et GT86-ga tõelist sportliku sõidu rõõmu tunda, tuleb sõita mõõdukalt agressiivselt, nagu sportautoga sõidetakse. Ei, mitte arutult laamendada, vastupidi, vägagi mõistusega tegutseda, aga juhtida selgelt ja konkreetselt. See, kuidas automaatrežiimis vaat et unise mulje jätnud kupee järsku särama lööb, on vapustav. Isegi siis, kui kõik olud, konkreetsel juhul lakkamatu sadu, jahe ilm ja lamellrehvid, töötavad vastu. Mis parata, sellistes tingimustes tuleb meie laiuskraadil toimetada suurel osal aastast ka neil, kes GT86 ostavad, aga lõbu jätkus ka niisugustes tingimustes ikkagi laialt. Just sõidurõõm ongi lõppude lõpuks sellise auto olemise mõte, olgu ilm milline tahes.

Uuenduskuur tõi ka uue sõiduprogammi Track ehk ringrada. See kahandab veojõu- ja stabiilsuskontrolli sekkumise miinimumini. Pean lisama, et selle miinimumi lugesin välja auto tutvustusest; sõites jäi mulje, et abilised on üldse välja lülitatud, sest korrigeeriva liigutuse jõudsin teha alati varem, ilma et auto sekkunuks. Midagi kriitilist ju ette ei tulnudki ning oli igati meeldiv, et elektroonika lubas juhil tegutseda.

Ehkki sageli jääb meediast mulje, et ülim eesmärk ringrajal on külg ees sõitmine, julgeb siinkirjutaja jääda eriarvamusele. Mida otsemini sõita, seda kiiremini saab. Kõige rohkem rõõmu valmistab see, kui õnnestub jõuda haarduvuse piirile nii lähedale kui võimalik, aga veel mitte libiseda. Palju sõltub juhist, aga ka autost. GT86 annab tagasisidega võimaluse selle piiri äratundmiseks.

Eks kiire sõit ongi keeruline: millal pidurdada, millal vahetada käik alla, millal kurvi sisse pöörata, millal uuesti kiirendada ja kuidas. Taas: palju sõltub juhist, kuid auto peab looma eeldused. GT86 loob, informatiivsus ja pakutav sõidutunnetus on piisavad. Igaks juhuks olgu korratud, et lamellrehvide, vihma ja külma ilma kombinatsioonis ei saa ilmselgelt autost viimast ega isegi mitte eelviimast võtta.

Väliselt jäid uuenduskuuri muutused tagasihoidlikuks: leedesi- ja -tagalaternad, uus kaitseraud ja tagaspoiler, uued veljed ja veel üht-teist. Interjööriuuendustest olgu mainitud väiksem rooliratas, uued näidikud, infolustisüsteemi uus puutetundlik ekraan ja värskendatud viimistlusmaterjalide valik.

2 + 2-istmeskeem tähendab, et mugavalt mahub autosse kaks, hädapärast pressib autosse ka neli inimest. Viimasel juhul pole aga kellelgi hea.

GT86 hinnakiri algab 30 280 eurost (soodushind on 28 200 €), selle summa eest saab manuaalkäigukastiga versiooni, automaatkäigukasti puhul on hinnad vastavalt 31 600 ja 29 400 eurot.

Kristjan Sooper

Avaldatud: 10.11.2017

Hinded

8 Kokku
8 Hind ja kulu
8 Disain
9 Varustus
9 Sõiduomadused
8 Kasutusomadused

Kokkuvõte

klassikalise sportauto olemus, sõidurõõm

aeglane automaatkäigukast

Palju sõidulusti pakkuv ja sportautode mõõtkavas soodne auto.

Tehnilised andmed

Hind31 600 eurot (soodushind 29 400 eurot)
MootorB-4, 1998 cm3
Võimsus147 kW (200 hj)
Pöördemoment205 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Maks. kiirus210 km/h
Kiirendus8,2 s
Kütusekulu9,6/5,7/7,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4240/1775/1285 mm
Garantii3 aastat või 100 000 km
Telgede vahe2570 mm
Tühimass1242–1285 kg

Kommentaarid

Ulme-t 1 nädal 1 päev tagasi
Selliste tehniliste näitajatega "sportauto" sobib vaid pereemadele boosetamiseks linna vahel. Toyota on alla käinud oma mootoritega. 205 nm on naeruväärne, kiirendus 8,2 sek seda suudavad juba ammu paljud pereautod!
. 1 nädal 1 päev tagasi
No aga see ongi mõeldud laiematele massidele, kes tahavd vahel maja ees punast sportliku välimusega autot eksponeerida. Kes tahab äkilisemat, leiab endale vajaliku muude markide seast.
Lauri 1 nädal 1 päev tagasi
Toyota Auris Touring Sports on vaid sõna kõlks, spordist on seal asi väga kaugel, õigemini seda polegi, sama lugu on selle sport autoga. Toyota on vist ära unustanud mis see sport üldse tähendab, või piisab selleks vaid välimusest?
Madis 1 nädal tagasi
205nm on 2L-st okei tulemus.
Sellise sportliku auto jaoks piisav. Minge ringrajale ja kui tundub ikkagi, et gaas pidevalt põhjas, siis tasub virisema hakata.
Nullist sajani pole selle auto kõige olulisem omadus.
Ema keele õps 1 nädal tagasi
Kohendan Lauri jutu õigekirjareeglitele vastavaks. Eestlane võiks oma keelt ikka osata.

Toyota Auris Touring Sports on vaid sõnakõlks, spordist on seal asi väga kaugel, õigemini seda polegi, sama lugu on selle sportautoga. Toyota on vist ära unustanud, mis see sport üldse tähendab, või piisab selleks vaid välimusest?
Z 1 nädal tagasi
Pole Toyota aga põhimõtteliselt sama auto m.youtube.com/watch?v=38WqRJf7So8
Manuaal vahetajaga kindlasti lõbusam kui Autolehe testis olnud automaat. Endale sellist ilmselt ei ostaks ka kasutatuna mitte aga korra elus võiks sõitta proovida. Auto24 ringil see võimalus vist endiselt olemas, et saab rentida.
K 6 päeva 5 tundi tagasi
Ikkagi tänapäeval võiks sellest vabalthingavast ka ilma turbota rohkem võimsust ja fun`i saada.
Aastal 1999, tuli Honda turule sellise autoga nagu Honda S2000, tegu oli 2 istmelise rotsteriga ja 2,0L neljasilindriline VTEC tehnoloogiaga vabalthingav mootor andis välja 176kw-aastal 1999! vääna oli veits küll väiksem. Ja tegu oli täiesti seeriaautoga. 0-100 tuli 6,midagi sek, Mootor käis 9200 pööret enne kui piiraja rakendus.
Madis 5 päeva 22 tundi tagasi
S2000 maksis ka üle 1.5x rohkem tollal
Z 5 päeva 12 tundi tagasi
Selle lähim konkurent on MX5 ja ega see eriti võimsam ei ole. Mõlemad autod on kindlale sihtgrupile tehtud ja kui tundub et jääb lahjaks võib midagi muud vaadata. USA's on MX5'le ravi olemas, ettevõtte nimega Flying Miata teeb v8 ümberehitust. Vabalthingava 7L LS7 mootoriga on see nagu Shelby Cobra vanasti. Toyotale peaks olema ka samad komplektid saada. Eestis kahjuks ei saaks sellist nalja ilmselt arvele.