Proovisõit: Polo – kas klassi uus tipp?

Ammendava vastuse superminide klassi uutest jõujoontest peab andma võrdlustest, kuid päris kindel võib olla uue Volkswagen Polo jõudmises pjedestaalile.

Proovisõit: Polo – kas klassi uus tipp?

Nii ruumikuselt kui sõiduomadustelt suudab Polo paljude jaoks asendada klass suuremat sõidukit. Üks asi ongi uue mudeli suuremad mõõtmed – varasemast on see 81 mm pikem ja, mis eriti oluline, 92 mm pikema telgede vahega, näitajad vastavalt 4053 ja 2548 mm, pakiruum mahutab 71 liitrit rohkem (351 l kokku) –, teine aga tunnetus.

Kui numbrirägastikust välja astuda, saab öelda, et uus Polo mahutab mugavalt neli inimest ning enamikule piisavas koguses pagasit. Pikem telgede vahe annab taga istujatele juurde jalaruumi ning muudab sõiduomadused stabiilsemaks. Mitte et need eelmisel versioonil kuidagi ebastabiilsed olnuks, lihtsalt uus käitub veel täiskasvanulikumalt, aga samas mitte sugugi tuimalt.

Võib olla päris kindel, et ükski Volkswageni ostja ei oota uudismudelilt mingeid disainivigureid. Neid ta ka ei saa. Ühtpidi tuleb siingi kasutada sõna täiskasvanulik, kuid mänguvõimalusi siiski leidub. Kui ostate halli Volkswagen Polo, võite sellega sulanduda märkamatuna tänavapilti, samas saab valida 14 kerevärvi ja 12 veljekomplekti vahel, tellida autole näiteks ülejäänud kerega kontrasttoonis katuse. Võimalusi on rohkem, kui siin üles lugeda jõuaks.

Sama kehtib interjööri kohta, selle võib valida vägagi tagasihoidliku, aga saab ka näiteks punase armatuurlauaga. Seejuures ei mõju punane sugugi kohatult või veiderdavalt noortepärasena. Näiteks kooslus tumehallist aknaalusest, punasest vertikaalpinnast ja heledamast armatuurlaua alaosast jääb kaugel tavalisest, samas aga mängib väga hästi kokku.

Näidikuplokk võib olla sõltuvalt versioonist kas klassikaline või digitaalne. Viimane, muide, superminide klassis ainulaadne, annab võimaluse muuta näidikuploki ilmet ja seal kuvatavat infot. Vahel kulub ära suurem kaardivaade, teinekord ei ole seda vaja, vaid parem oleks suurem spidomeeter. Võimalusi on palju.

Mootorivalikusse kuulub üheksa jõuallikat kolmele kütusetüübile: bensiin, maagaas ja diislikütus. Esialgu saab siiski valida kolme mootori vahel, kaks liitrise töömahuga vabalt hingavat MPI-d võimsusega 65 ja 75 hobujõudu ning liitrine TSI-turbomootor 95 hobujõuga. Kõik nimetatud on kolme silindriga nagu ka üheliitrine 115hobujõuline, aga valikusse lisandub ka nelja silindriga 1,5liitrine, 150hobujõuline turbmootor. GTI versiooni 200hobujõuline kaheliitrine turbmootor on samuti nelja silindriga. 1,6liitrist diislit saab 80- ja 95-hobujõulisena, üheliitrine TGI-maagaasimootor teeb 90 hobujõudu.

115hobujõuline bensiinimootor kombineerituna seitsmekäigulise DSG-käigukastiga näitas end võimeka kooslusena igas võimalikus sõiduolukorras: piisavalt reibas, et mööda sõita, piisavalt viimistletud, et mitte muutuda häirivaks muutliku kiirusega linnasõidus. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja 4,7–4,8 liitrit saja kilomeetri kohta.

Diiselmootorid meil uute superminide seas kuigi populaarsed ei ole ja ega näiteks 80hobujõulist diislit koos viiekäigulise manuaalkäigukastiga soovitada saakski. Põhjus on lihtne – käike jääb väheks ehk tüüpilises linnasõidus avastab juht end pidevalt kolmanda-neljanda vahel sahmimast. Sõita saab, kuid Polo üldise kõrge viimistluse ja läbimõelduse foonil mõjub selline ebaklapp eriti kohatuna.

Uus Polo sõidab mugavalt, kuid on säilitanud Volkswagenile omase juhitavustäpsuse. Auto saab varustada ka aktiivamortisaatoritega, mis võimaldavad kas sportliku sõidu jaoks tarvilist jäikust või mugava mineku pehmust. Superminid ei hiilga tavaliselt vaikse sõitjateruumiga, kuid Saksamaa teedel kogetu põhjal saab öelda, et Polo jääb tähelepanuväärselt vaikseks ka maanteekiirusel.

Varustuseltki kannab Polo välja võrdluse suurema klassi autoga: automaatpidurdi, jalakäijatuvasti, kohanduv kiirushoidik, tagurdamisabi ja palju muud. Samas kuulub Polo klassis kallimate hulka, hinnakiri algab 13 792 eurost 75hobujõulise vabalthingava mootori puhul. Näiteks selline Polo nagu kirjeldatud eespool, 115 hj ja DSG-käigukastiga, maksab minimaalselt 18 932 eurot.

Kristjan Sooper

Avaldatud: 10.10.2017

Hinded

9 Kokku
6 Hind ja kulu
10 Disain
8 Varustus
10 Sõiduomadused
10 Kasutusomadused

Kokkuvõte

terviklikkus, tasakaalustatus; kvaliteet; sõiduomadused

kõrge hind, diisli ja manuaalkäigukasti kooslus

Superminide klassi tipptegija, paraku päris soolase hinnaga.

Tehnilised andmed

Hind18 932 eurot
MootorR-3, turbo, 999 cm3
Võimsus85 kW (115 hj)
Pöördemoment200 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Maks. kiirus200 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu5,7/4,3/4,8l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4053/1751/1446 mm
Garantii3 aastat
Telgede vahe2564 mm
Tühimass1115 kg

Kommentaarid