Uus Prius, säästlik ja hea sõita

Ehkki Toyota Prius on hübriidi sünonüüm, peaksid uue mudeli sarmist saama aru ka need, kelle jaoks „rohelisus” ei ole auto puhul ainus argument.

Uus Prius, säästlik ja hea sõita

Esiteks, julge välimus: aerodünaamika on endiselt oluline ja tilga kuju säilis ka uuel mudelil, kuid hoogsad lõiked annavad Priusele tugeva isikupära. Ootamatult madalalt algav aknajoon kerkib järsu nurga all, lisades omajagu dünaamikat. Võrreldes varasema mudeliga muudeti auto veidi laiemaks ja madalamaks.

Küllap on paljudele Priuse omanikele tähtis ka auto edastatav sõnum ja selle autoga nad tõepoolest massi hulka ei kao. Muide, hoolimata julgest disainist on õhutakistustegur imetlusväärne 0,24, mis muuhulgas tähendab, et õhuvool suudetakse autost mööda juhtida puhtalt, keeristeta.

Teiseks on uue Priusega väga lahe sõita. Täpse juhitavusega auto liigub kergelt ja enesekindlalt. Varasemate mudelite puhul oleme nurisenud liigse pehmuse-kohmakuse üle, uus mudel on hoopis teisest puust. Samas pole uuele platvormile ehitatud Priuse vedrustus sugugi ülijäigaks timmitud, sellega saab sõita kehvadel teedel. Eks mõjureid ole palju: alates madalamast raskuskeskmest kuni vedrustuse konstruktsioonini. Esirataste MacPherson-vedrustust täiustati, tagaratastel kasutatakse aga uut topeltõõtsharkidega lahendust, mille voorused avalduvad eelkõige tempokamal sõidul kurvilisel ja ebatasasel teel.

Eelnevat ei maksa tõlgendada, justkui saanuks uue põlvkonnaga Priusest midagi väga sportlikku, ei, see on lihtsalt õnnestunud pereauto, hästi juhitav ja stabiilsete sõiduomadustega. Kui midagi ette heita, siis veeremüra ja seda eriti auto tagaosas.

Hübriidajami 1,8liitrine bensiinimootor (98 hj, 142 Nm) läbis ulatusliku uuenduskuuri, mille eesmärgiks oli lühidalt öelduna efektiivsuse kasv. Kaks mootorgeneraatorit on täiesti uued, väiksemad ja kergemad, muuhulgas seepärast, et sobiksid uue käigukastpeaülekandega, mis on samuti kompaktsem. Üks elektrimootoritest töötab ennekõike generaatorina, teise (72 hj, 163 Nm) ülesanne on auto liikuma panna seda sõltuvalt sõiduolukorrast kas koos sisepõlemismootoriga või üksi. Süsteemi väljundvõimsus on 122 hobujõudu.

Uus on ka hübriidsüsteemi juhtplokk; uus nikkelmetallhüdriidaku aga varasemast väiksemate mõõtmetega ja mahtuvusega 1,31 kWh. Kui auto on varustatud 17tolliste ratastega (nagu prooviauto), annab Toyota nii linna- kui maanteesõidu kütusekuluks 3,3 l / 100 km. Autolehel kujunes keskmiseks kuluks 4 l / 100 km – nagu ikka sõitsime tavalises liiklusvoos Tallinnas ja asulavälistel teedel, seadmata eesmärgiks ülima säästu saavutamist.

Hübriidajam töötab sujuvalt ja piisava reipusega, 0–100 km/h ajaks annab Toyota 10,6 sekundit; sõidumuljetest saab lisada, et kiirendust jätkub piisavalt ka möödasõitudeks maanteekiirusel. Prius suudab lühiajaliselt sõita ka vaid elektrimootori abil. Kogu süsteem töötab äärmiselt sujuvalt ning mängib kokku pisemategi ebakohtadeta.

Sõitjateruumi kujustust saab iseloomustada sama erilisena kui välimust. Ehkki juhikoha välimus sai vägagi futuristlik, osutub käsitsemine lausa üllatavalt hõlpsaks. Moodsa infograafikaga ülapaneeli, selle, kus asuvad põhinäidikud, valikutes saab liikuda roolinuppudega. Navigatsioonisüsteemi ja auto peenhäälestuse tarvis leidub ka puutetundlik ekraan ning kliimaseadet saab timmida ja eri sõidurežiime valida otseteenuppudega.

Võrreldes varasema mudeliga istub juht madalamal ning tunneb end mugavamalt. Tagaistmel jagub jalaruumi lahedalt, pearuumiga läheb pikematel kitsaks. Pakiruum mahutab 501 liitrit ja seda saab tagaistmete arvelt kasvatada.

Priuse hinnakiri algab 27 990 euro juurest, varustuse baaspakett on rikkalik, sisaldades näiteks adaptiivset kiirushoidikut, avariiennetussüsteemi, automaatseid kaugtulesid jpm. Konkurentidega on lugu keerulisem, sest päris sellist hübriidi ju teised ei pakugi. Mitmel tootjal leidub pistikuhübriide, kuid need on siiski teisest ooperist. N-ö tavamootoriga sama suurusklassi mudelitega võrreldes on Prius ju üpris kallis, pistikuhübriididest jällegi odavam. Ilmselt astub Priusele kõige lähemale Hyundai Ioniq, mida on siinsele turule oodata neljandas kvartalis.

Avaldatud: 03.06.2016

Hinded

Hind Varustus Disain Viimistlus Praktilisus Juhitavus Mugavus Dünaamika Ökonoomsus Turvalisus

Kokkuvõte

Tugeva isikupäraga, parasjagu mugav ja hästi juhitav ökonoomne pereauto.

Tehnilised andmed

Hind27 990 eurot
MootorR-4 atkinson, 1798 cm3 ja el. mootor
Võimsus90 kW (122 hj)
Pöördemoment142 ja 163 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus180 km/h
Aeg 0 - 100km/h10,6 s
Hooldevälp.
Kütusekulu(l/m/k)3,3/3,3/3,3 l / 100 km
Garantii3 aastat või 100 000 km

varustus

ESPolemas
Esitulede pesurid-
Eesmised udutuledolemas
Valuveljedolemas
Peeglisoojendusolemas
Istmesoojendusolemas
Konditsioneerolemas
Juhiistme kõrguse reguleerimineolemas
Kiirushoidikolemas
Vihmasensor-
Raadioolemas
Bluetootholemas
AUX-sisendolemas
Turvapadjad9
El. aknad4

Kommentaarid