Vanamoodne luksus

Bentley Mulsanne Speed on küll mitmest küljest ajale jalgu jäänud, kuid sellegipoolest endiselt muljet avaldav suur sedaan.

Vanamoodne luksus

Bentley mudelivaliku suurim ja luksuslikem sedaan Mulsanne Speed peaks olema erinevalt „tavalisest” Mulsanne’ist selline auto, kus omanik pole tagaistmel, vaid roolis. Kuna Speedi eristab sohvriga sõitmise versioonist väliselt vaid mõni pisike iluklibakas, ei tasu omanikul samas imestada, kui talt päritakse, kus auto tegelik peremees on ...

Sama vähe on erisusi ka sisemuses. Pole ju erilist vahet, kas kapoti all möllab tavamudeli 512 hj ja 1020 Nm või Speedi 537 ja 1100 (!). Käegakatsutav vahe ilmutab end alles tanklas, sest jõuetuma versiooni keskmiseks kütusekuluks teatatakse 16,9, võimsamal aga 14,6 liitrit 100 kilomeetrile, mistap 96liitrist paaki saab täita harvem. Mõnekümne tuhande euro suurust hinnavahet selles liigas tegutsedes aga ilmselt ei pane tähelegi.

Mulsanne’i astutakse nagu maastikuautosse – kabiini põrand on üllatavalt kõrgel. Suur rool on abiks peaaegu ristseliti avanevat juhiust sulgedes: sellest saab hästi kinni haarata, sest juhiistmelt hoogsamalt uksekäepideme järele küünitades kukub väiksem mees autost muidu lihtsalt välja. Vähemalt tõmbab servosulgur ukse lõpuni kinni.

Kui langetada juhiiste sportlikult madalaimasse asendisse, jääb rool lühemat kasvu juhi jaoks liiga kõrgele.

6,75liitrine topeltturbode ja -vahejahutitega, aga vaid kaht klappi silindri kohta kasutav V-8 sahiseb tühikäigul peaaegu kuuldamatult ning ZF-i kaheksakäiguline automaat lülitub D-asendisse labase nõksatuseta. Tahhomeetriosuti ei jõua liigatadagi, kui 2685kilogrammise tühimassiga autokolakas pühib paigalt nagu vedur. Lõputut jõudu jagub 1200 p/min alates (maksimum saabub 1750 pöördega), kuid tahhomeetri punane ala algab juba 4500 p/min juures. Seega mootor käitub nagu diisel, kuid õnneks diiselliku koliseva hääleta. Pöörete kerkides hakkab kostma hoopis summutatud jämedat mörinat.

Kas see on siis Bentley nägemus juhikesksest autost, kui hiigelsuur rool on üsna aeglane ja nahkiste ei paku üldse külgtuge? Esimeses järsemas kurvis saad aru, et selle autoga ei rapsitagi, sest kui ligi kolm tonni rauda ikka tahab vihmamärjalt teelt lahkuda, siis ei suuda seda enam takistada miski. Eriti, kui standardvarustusse kuuluvate 21-tolliste suverehvide asemel on all pehmema olekuga lamellid (265/45R20 Pirelli SottoZero).

„Kas 100 on juba sees?” küsib juhinaaber, kui kiirendus on sirgel teelõigul kestnud juba mõne sekundi. „Jah! Miilides küll ...” irvitab juht vastu. Mulsanne kulgeb maanteel nimelt erilise rahuga, paljuski küllap tänu röögatule massile. Häirib vaid kuuldav rehvimüra ning juhiloa äravõtmist tõotavast kiirusest teavitab tasapisi tärkav tuulemühin. Mootorimürinast pole ühtlase kiirusega sõites lõhnagi, sest näiteks 110 km/h juures teeb väntvõll laisalt pisut üle 1500 p/min.

Seatava jäikusega õhkvedrustust sai proovitud nii mugavus- kui ka sportrežiimis. Esimene tõi kaasa rahustava hõljumistunde, teine muutis auto pisut konkreetsemaks, kuid teravad konarused põntsutasid mõlemal puhul sõitjaid vastiku selgusega. No kuulge, selle raha eest ...

Samuti võiks viriseda pisikese naviekraani, niru juhtliidese (ei mingit sõrmega kirjutatavat teksti aduvat puutepadjandit, vaid hoopis väike ja juhist üsna kaugele jääv pöördvalits, mille keskel veel pisem joystick) ning araablaslikult sirava siseviimistluse üle: kapaga kroomi ja küllaga klaverilakki tundus ülepakutud lahendusena võrreldes seda ümbritseva maitseka pehme nahaga.

Tagaistmel vedelemine tundub ses sedaanis siiski õigem tegevus kui roolis trahvisaamist ootamine (küsimus pole „kas?”, vaid „millal?”). Elektriajam muudab istme lamamistooliks, elektriajamiga klapplauast saab välja pöörata vedelkristallekraani ning käetoe taga olevast külmikust õngitseda jaheda joogipudeli. Tagaiste ei ehmata ruumikusega, kuid alla kahe meetri pikkune suudab enda olemise teha siiski üsna mõnusaks. Privaatsust vajades surisevad akende ette mustad kardinad (need 3800 eurot maksvat aknakatted olid osa proovisõiduauto 78 000-eurosest lisavarustuskomplektist). Mõni näide veel: klaasist katuseluuk 1800, külmik ja kristallist šampanjaklaasid 6000, pakiruumis peituvad kaks vihmavarju 113, TV digitüüner ja digitaalraadio 927 eurot jne.

Peamiselt maanteel tehtud proovisõidu lõppedes ilmus reisiarvestile tulemus, 18,1 l / 100 km.

Kas viinamarjad on siis tõesti nii hapud? Nii ja naa, sest näiteks Mercedes-Maybach S600 on sama suur, kiire ja võimas, kuid 350 kilogrammi kergem, kaks korda odavam, mitu korda moodsam nii seest kui ka väljast ning – arvestades ajastut, mil valitsuse liige käsib „fossiilide” põletamist häbeneda – ka palju säästlikum (11,7 l / 100 km).

Avaldatud: 02.06.2015

Hinded

Hind Varustus Disain Viimistlus Praktilisus Juhitavus Mugavus Dünaamika Ökonoomsus Turvalisus

Kokkuvõte

Kui auto juures on olulisim raha lõhn, siis muidugi Mulsanne Speed!

Tehnilised andmed

Hind404 594 €
MootorV-8 otto, biturbo, 6752 cm3
Võimsus395 kW (537 hj)
Pöördemoment1100 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus305 km/h
Aeg 0 - 100km/h4,9 s
Hooldevälp16 000 km v 1 aasta
Kütusekulu(l/m/k)22,8/9,9/14,6 l / 100 km
Garantii3 aastat

varustus

ESPolemas
Esitulede pesuridolemas
Eesmised udutuledolemas
Valuveljedolemas
Peeglisoojendusolemas
Istmesoojendusolemas
Konditsioneerolemas
Juhiistme kõrguse reguleerimineolemas
Kiirushoidikolemas
Vihmasensorolemas
Raadioolemas
Bluetootholemas
AUX-sisendolemas
Turvapadjad6
El. aknad4

Kommentaarid