tüübikinnitus vs hobiautod

Sass 2 kuud 3 nädalat tagasi
Hiljuti sõber tõi soomest ühe u 25 a vana maasturi, mida oli läbivuse huvides veidi järele aidatud - paigaldatud vints (selleks modifitseeritud kaitserauad), eesmisi poritiivanurkasid oli lõigatud, pandud külgkaitserauad (nn astmelauad), pikemad vedrud, veidi suuremad rattad, lisatuled ja veel nipet-näpet. Läks maanteeametisse arvele võtma ja saadeti sama targalt tagasi - ei vasta tüübikinnitusele. Mingit muud varianti ei olevat kui taastada originaalsele kujule, muud variandid "pole võimalikud". See tekitas küsimuse - kuidas mujal EL'is saab, meil aga ei saa? Soomes olen ise käinud hot-rodide ja ameerika autode kokkutulekul kus pooled liikurid omavad vähem kui 50% "originaalseid" osi. Saksamaal on autotuunimine lausa tööstusharu, pane külge mis tahad. Ka Eestis olen suht huvitavaid liikureid vahel näinud. Aga nüüd selgub et isepaigaldatud vints on tüübikinnitusega keelatud modifikatsioon ja "pole võimalik"... Mis toimub?
. 2 kuud 3 nädalat tagasi
Maanteeameti ametnik täidab vaid euroseaduseid, tema ei mõtle oma peaga ja ega tohigi- seadus ei luba.
:( 2 kuud 3 nädalat tagasi
Sa võid ise ehitada ja taotleda ühekordset tüübikinnitust, jääd igavesti (ainu)omanikuks edasimüümisõiguseta. Tegeled ettevõtlusega, taotled tüübikinnituse ja hakkad tootma, kasvõi ühteainsat. Võid seda müüa, samuti võib säärast osta. Praegusel juhul pead ilmselt eelmiselt omanikult või Soome registripidajalt nõudma kehtivat tüübikinnitust. Ilmselt oli eelnev ümberehitus loata, ehkki kohapeal vaadati sellele läbi sõrmede või ei nõutud seda hoopis.
valdur1 2 kuud 3 nädalat tagasi
Ju siis esmasel registreerimisel peab auto tüübikinnitusele vastama. Edaspidi pane külge mida tahad. Pea-asi et auto liiklust ei ohustaks. Vints, suured rattad, lisatuled, kere kõrgus (see kõik käib maasturi kohta).
Aga Saksamaal ei olegi see autode ümberehitus nii roosiline nagu sina arvad. Ise pole käinud-näinud , aga autosaates Grip näitas kuidas tavaline liikluspolitseinik võtab rajalt maha auto, mis on madalamaks ehitatud, aga auto registris (auto passis) ümberehitus puudub. Kõrvaldab liiklusest ja ÄRAVEDU toimub omaniku arvel. Kas vanarauda või koju, oleneb vist rahakoti paksusest.

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.