Mutrite pingutamine

Mutter 1 nädal 1 päev tagasi
Lugesin hiljuti, et pärast igat rehvivahetust tuleb igal rattal 100-200 km sõidu järel mutreid pingutada. Kusjuures miskipärast olevat see eriti oluline valuvelgede puhul. Huvitav, kui palju juhte seda tegelikult teevad? Kui aus töökoda oma töö korralikult teeb, on's sel pingutamisel mõtet? Kas üldse annab käsirammu abil midagi üle pingutada?
valdur1 1 nädal 1 päev tagasi
Autol keerati rattavahetusega kõik mutrid kinni . Seejärel veel dünamomeetri võtmega üle. Kas mina saaksin oma käsivõtmega kõik mutrid ühtlaselt kinni? Ei usu. Aga üle ei kontrolli.
Nojah 1 nädal 1 päev tagasi
Tasub kontrollida küll miskil ajal. Olen ise kuulnud esirattast tulevat krõbinat, mitte oma autol, ja olidki mutrid suht lahti. Eks see soovitus on pigem, et oleks kõik kindel. Oma autol vahetan ise rattad ringi ja pole seni 10+ aasta jooksul kontrollides mingit lõtku olnud. Keeran lihtsalt käejõuga väikse survenõksuga lõpus kinni ja nii on. Teenindusest tulles, kui on vaja olnud ratast neil alt võtta, siis pigem probleemiks, et liiga kõvasti kinni. Njuutonmeetriga mõõtes tuleb tegelt suht leebelt mutrid kinni keerata, nii et töökodade puhul ehk rohkem lohakuse faktor mängus, kui peaks loksuma hakkama.
. 1 nädal 1 päev tagasi
Alustame sellest, et tavaline autoomanik nagunii ei tea, millise jõumomendiga mutter/polt tuleb kinni keerata. Hea, kui seda mõni rehvitöökodagi teab- lasevad kõikidel autodel ühe sama jõuga. Tegelikult on kõikide markide kohta netis andmed olemas. Kodune keeramine käib auto enda komplektis oleva veljevõtmega ning siin oska keegi ettegi kujutada, mis jõuga ta keerab- üks tegelane jässakam, teine õblukene, kolmas keerab ettevaatlikult, et mitte keeret üle lasta, neljas taob veel jalaga võtit allapoole jne. Ise vahetan kodus ja kõik käib nö käe järgi, aga pärast momentvõtmega üle kontrollides olen tegelikult tuntavalt üle keeranud. Kuid pole hullu- käe järgi kinni keeratu on alati ka käega lahti tulnud, mitte ei ole pidanud võtme peal hüppama nagu on juhtunud töökojas keeratud poltide puhul.
Ulmet 1 nädal 1 päev tagasi
Enamus autodel on omaniku käsiraamatus see kirjas, aga teada olevalt jääb see jõumoment 95-125 nm vahele. Soovitan osta dünamovõti kui pabistad. Normaalne võti maksab u. 40-60 euri. Nm võiks olla kuni 200 nm siis ei tööta võti viimasel piiril. Polte või mutreid ei soovita määrida õli või tavotiga, kui siis wd40 (roostesurm) Sellest piisab. Kontollida tasub, reeglina ei juhtugi midagi, kuid kindlusetunne on hea tunne. Pigem on probleem et töökojad vägistavad poldid/mutrid nii kinni, et kui vaja ratast vahetada, oled tee peal hädas, võid ka poldi murda, samas suur jõud pole ka valuveljele hea, võib prao sisse lüüa.
qq 1 nädal tagasi
Tegelikult peaks olema garantiiks see, kui vahetad oma rehve esinduses. Neil need suruõhu instrumendid siis seadistatud margikohaselt (sest ega nemad momentvõtmetega jända). Aga jah, oma silm ja käsi on ikkagi kuningas..Ainult siis ehk peaks seda võtit kogu aeg kaasas vedama (kui tuleb moment vahetada ratast), eriti naisterahvas.
K 6 päeva 5 tundi tagasi
"(sest ega nemad momentvõtmetega jända)."
Siis on küll häbilugu. Sellisesse esindusse ei soovita küll minna.

Uskumatu kui tehnikakaugeks on inimesed jäänud. Sõna "esindus" tähendab mõne jaoks justkui mingit võluvitsa. Kurb.
Teadja mees 6 päeva tagasi
Mina olen kuulnud 140-160 nm veljemutritele, aga eks see ole autot erinev.
Ise olen oma tunde järgi pingutanud veljemutreid, kui olen autol rattaid ise vahetanud ja ei ole küll kordagi probleemi olnud.
Probleem oli vaid, siis, kui unustasin mutrid kinni keerata, aga õnneks, midagi ei juhtunud.
Kui tahad väga korralik ja ohutu autoomanik olla, siis kontrollid oma mutreid kohe teeninduses ja võid ka hiljem peale mingit sõitu kontrollida.
Edasi võid mingi intervalliga neid ja palju muid asju autol kontrollida, kui tahad ülihoolas autoomanik olla, valik on sinu.
Kas seda kõike ka vaja on? Raske öelda, see jäägu igaühe enda otsustada, kuid korra võiks ju veljemutreid kontrollida, aga tunnistan ausalt, et ma ei kontrolli tavaliselt.
. 5 päeva 23 tundi tagasi
140-160 pole isegi kaubikutel, neil ca 120 ja sõiduautodel keskeltläbi 90-110.
irv 5 päeva 21 tundi tagasi
Ei keera momentvõtmetega ka teised firmad. Hea kui see neil seinal ripub, et teadlikumale kliendile demonstreerida.
245t 5 päeva 6 tundi tagasi
Septembris jagelesin uuema auto turvapoltidega.
Lihtsaltöeldes, sild viltu, sõi rehvi ära, tellisin uued, lasin esisillal ära vahetada. Kõik löödi õhuga kinni. Pingutati ikka väga pika varre otsas oleva momentvõtmega üle. Kõik tiptop. Vargapoldi ots tagasi ja vsjo.
Sõitsin hiljem suverehvi katki, mõtlesin et panen teised talveveljed alla. Vahetan ise ära. No mis Te arvate. Kõik olid no nii kinni kui kinni. Peal seismine ja hüppamine ei teinud midagi. Meetrine toru aitas. Ja mis arvate, kui turvapoldini jõudsin? Seda ei saanudki keerata - miks? Sest turvapoldi padruni peal olid kandid üle lastud. Ning kui vaatasin veljes olevat poldi pead - täpselt sama jutt. Ja ei saanudki lahti oma jõududega.
Lõpuks kohalik töökoda ja lasin lahti keerata jõuga. Kogu nali, pea 100e läks maksma. Hetkel vaidlen esialgse töökojaga kahju hüvitamise osas. (kus lasin vahetada ja kus asusid talveveljed, oli vahe pea 300km).

Teine sarnane nali oli kevadel vana auto ja selle valukatega. Sügisel lasin töökojas uued talvekad peale panna ja veljed auto alla. Autole järgi minnes nägin, kui keerati tavapoldid õhuga kinni ja turvapolt pandi momentvõtmega. Kevadel sain turvapoldi ilusti lahti. Õhuga keeratud tavapoldid - oijummel. Jälle meetrine toru. Ühe suutsin kõveraks keerata + ära murda. Õnneks murdus nii, et sain just keermest välja.
Tõesti, tunne on, nagu püstolid oleks mingi 300NM peale pandud....sellise jõuga lastakse kinni et vähe pole.
See aasta andis tunda, milliste soss seppade juurde sattusin.
Viid veljed ja rehvid kohale ning lased ära vahetada - ei ole muret.
Lased auto alla veljed keerata, pärast vannud niiet vähe pole.
Ja tegu ei olnud suvaliste telkidega parklas, vaid ikka väga tuntud rehvifirmadega. Uskumatu saast ikka.
nael 5 päeva 5 tundi tagasi
Viimati lasin vahetada just parkals olevas telgis (talverehvid on teiste velgede peal) ja samamoodi lasti õhuga poldid kinni, aga poiss käis momentvõtmega üle ja poldi juures sai mõned nõksud edasi keerata - seega saab ka nii, et ei lasta metsiku jõuga kinni

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.