Rehvivahetus ja sillastend

Ratas 2 nädalat 3 päeva tagasi
Mida auväärt foorumlased oma kogemuste ja iseenese tarkuse najal arvavad: kui sageli on vaja auto sillastendi sõidutada? Olen kuulnud kaht arvamust.
1) Alati pärast rehvivahetust ehk seega tavaliselt siis kaks korda aastas.
2) Kord 1,5 kuni 2 aasta jooksul.
Mõni võib muidugi ka öelda, et ega enne ei vii, kui auto tuntavalt viltu ei vea. Aga see on ehk liiga äärmuslik käitumine.
. 2 nädalat 3 päeva tagasi
Ühe autoga käisin viie aasta jooksul ühe korra peale rooliotsa vahetust, teistega pole veel kunagi käinud ja ei mingit valet kulumist. Ühel autol veel sai tehtud, aga see oli juba töökojas kui lasin sillale täisring uuenduse teha. Eks see stendijutt rohkem stendimeeste püüdlik reklaam lollide käest raha kättesaamiseks. Isegi olen neid intervjuusid meie nn liiklussaadetes kuulnud. Aga kindlasti on ka autosid, millede sillad plastiliinist või mootor nii raske, et väsitab silda ning tuleb pidevalt regullida. Peab hoidma rehvidel silma peal ja kui märkad kuskil vale kulumist, siis lähed.
Sipsik 2 nädalat 2 päeva tagasi
Mina teen autol kevadeti silda ja teen seda alati ise, kuna töötan mehaanikuna. Küllaltki tihti käivad töökojas kliendid, kelle siseservad kulunud, kokku- ja lahkujooksud enamasti paigast. Eks Tallinna teed annavad oma panuse ja eks osad paugutavad tuimalt kõikidest aukudest ja lamavadest üle.
kola 2 nädalat 2 päeva tagasi
See on mõnus raha välja pumpamine kundedelt, nõuda et 2x aastas käia (jah, vaid siis olen sellega nõus, kui ala pannakse suvel 245+ ja 19+" jalavarjud alla ning talvel sõidetakse mingi kuni 205 ja kuni 16 tolli jalavarjudega ehk äärmused). Enamasti kas mõõt muutub paari võrra ning rehv läheb mõne cm jagu kitsamaks, kuigi odavatel autodel kasutatakse nii suvel kui talvel sama mõõtu ehk et mida seal kontrollida on.
Ja silda ei ole mõtet regulleerida kui enamus osasid on seal vanaraud ehk igast väiksemast augustki läbisõites auto koliseb.

Iga autojuht võiks sellest ise aru saada, kui on vaja silda regulleerida:
1. Siis kui tõmmatakse kuskil remondis mõni oluline pulk sillast või üldse pool maha ehk rippu (kes laob kõik 1:1le samasse asendisse tagasi).
2. võiks kord kuus rehve vaadata, kui näha ebaühtlast kulumist, kontrollida esmalt rehvirõhk üle ja alles siis vajadusel sillastend.
3. Osaliselt eelmine punkt, aga ise sõidad ju autoga kõige rohkem. Märkad ju, kuidas auto käitub rahutumalt, kisub kuskile jne? No siis võiks esmalt rehve kontrollida ja alles siis stendi minna.
nael 2 nädalat 2 päeva tagasi
Kui sa ise millegile otsa ei sõida nii et miski kõveraks läheb või mõni liigend/puks sillas ära ei väsi, siis nagu kuidas saab silla jooks valeks minna?
Kui sild vajab kord aastas reguleerimist siis see on nagu luumurru plaastriga parandamine. Otsi ikka ülesse vigane liigend/puks ja vaheta see välja (ja siis vaja ka stendis olla)
Kulumine 1 nädal 6 päeva tagasi
Kui rehv on juba silmaga nähtavalt kulunud, on juba hilja ehk esmane kahju on tehtud. Selliseid asjus saaks ära hoida, kui ennetavalt kontrolli minna. Ehk siis tõesti kord pooleteise või kahe aasta jooksul.
nael 1 nädal 5 päeva tagasi
Meenutasin, et millal viimati käisin autoga sillastendis ja oli vist umbes 12 aastat tagasi - siis vahetati autol sarniir
Selle ajaga pidanud 4 autot ja igavuse peletamiseks pole neist ühegagi silla stendis kontrollis käinud ja pole neist ühelgi ka rehvid viltu kulunud.
Teadja mees 1 nädal 5 päeva tagasi
Minu auto manuaalis on ka kirjas, et kui panen erineva rehvimõõdu alla, siis jälle sillastendi vaja.
Ma ka ei tee seda, lähen sinna, siis, kui on rooliotsa või roolilativahetus või muud säärast.
Korra vahetasin ees suured puksid ära ja taga stabilisaatorvarda puksid ning sillastendis käies tuli ülivähe reguleerida.
Ise arvan, et kui hoiad oma veermiku korras, siis pole vaja seal tihti käia, aeg-ajalt muidugi võiks, eriti, kui midagi kahtlast on.
Aga iga puksi pärast sinna ilmselgelt joosta ei tasu.
Kes on muidugi ülikorralik autojuht ja tahab oma auto üliheas korras hoida võib seal ka peale iga puksi vahetust käia ja näiteks iga aasta.
Aga siis peab olema kindel usaldusväärjne koht ka, kes seda kindlasti korralikult teeb.
Praktika on näidanud ,et mitte iga mehaanik ei oska sillastendiga ringi käia.
Ilmselt, kui elaksime Saksamaal ja oleksime erilised kihutajad, kes tahavad kiirteel iga päev 200-250 km/h sõita, siis tuleks tõesti iga aasta sillastendis käia ja ilmselt ka iga aasta mingeid pukse jnm vahetada, et auto kindlasti üliheas korras oleks, selliste kiiruste jaoks.
Ilmselt peaks siis ka mitu korda aastas rattaid tasakaalustama, et asi ikka ideaalne oleks ja iga aastsa või kahe järel ka uued ülikallid kvaliteetrehvid ostma.
Tõsi kvaliteetrehve ostan siingi.

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.