Buss on uus bemm.

Sohver 1 kuu tagasi
Kuidagi viimase paari kuuga hakkavad mu teed kuidagi tihti ristuma kaabak-bussijuhtidega. Et nagu kunagised bemmidega rullnokad nagu oleks "ametit" vahetanud? Eks see ole varasemastki teada et bussijuhtide seas on igasugu frukte aga just viimasel ajal on mul terve rida jamasid nendega olnud.
1. U kuu tagasi pidin Estonia juures rohelisega ülekäigurajal kõndides äärepealt bussi alla jääma. Nu sain viimasel hetkel pidama ja varba tõmbasin ka eest ära, aga peegel möödus küll minust millimeetrite kauguselt.
2. Mitmeid kordi olen näinud et bussijuhid tõlgendavad valesti neile teeandmise kohustust peatusest väljumisel. Okei, saavad peatusest välja aga siis tõmmatakse jõuga risti üle kolme raja, kuigi vasakpöörde vajadus on alles poole kilomeetri pärast. Väiksemate sõidukite juhid vaadaku ise kuidas saavad.
3. Täiesti massiline ja regulaarne on praegu Haabersti ristilt linna poole tuleval esimesel paarisajal meetril see et kahest kõrvuti kulgevast reast otse reas sõidavad normaalsed autojuhid ja siis vasakpoolses ehk rocca keskuse juurde vasakpöörde tegemiseks mõeldud rajal (selgelt näidatud 2-3 märgiga ja fooriga) sõidavad siis bussid - aga ei keera mitte vasakule vaid panevad foori alt otse läbi ja suruvad siis ennast paremasse ritta vahele. Mölaklus on see niikuinii aga lisaks veel ka mustvalge eeskirjade rikkumine. Täna hommikul ühel bussil küll karma jõudis järele - sõitis mingi kalluri nurga vastu oma parema peegli minema. Paras talle.
4. Viimane piisk juhtus ka täna - Endlat mööda rohelisega Tõnismäele sõites tuli vasakult Toompuiesteelt selge punasega buss põiki ette. Jällegi päästis kiire reaktsioon ja head pidurid. Korraks kihvatas ja mõtlesin et nüüd peaks kuskile kaebama. Aga siis jõudis kohale - tundes meie linnajuhtide mõttemaailma, oleks selle asjaajamise ainus tulem see et Tõnismäe pannaks tavaliiklusele kinni ja ainult bussid seal sõitma hakkavadki. Ehk siis - vaene autojuht kannatab ära, neelab alla ja loodab et ehk teine päev veab jälle ja õnnestub avariid bussiga vältida.
. 1 kuu tagasi
Võib ka võtta nii, et bussijuhtidel on siiber meie liiklusest, kus iga bemm arvab, et võib karistamatult busside sõitmisi pedereerida. Inimene, kes peab iga päev linnaliikluses rühkima ja korduvalt nägema-kogema madalalaubaliste madallendurite sõidustiili, ei saa vist lõputult külma närvi säilitada. Üldiselt kui bussil on suund sees ja kuskile suundub, siis laske minna- endal lihtsam ja temal ka. Olen ka ise suurema autoga pidanud "aksepteerima" väiksemate ja kiiremate süstimisi või trügimisi ning ega see tuju rõõmsamaks ei tee. Võiks ju mõne päeva bussirooli keerata, enne kui neid kõikides pattudes süüdistada. Aga loomulikult pole kõik bussiijuhid inglid- samasugused liiklejad ja inimesed nagu me kõik- ühed korralikumad, teised pohuistlikumad. Võib olla see bussijuht ongi vabal päeval bemmi roolis.
Lõndso 1 kuu tagasi
Psühholoogia: Kui hommikul keegi ütleb "Palju punaseid autosid", siis hakkadki päeva jooksul punaseid autosid nägema ja arvad et neid on ebatavaliselt palju. Kui juhtus paar intsidenti just bussidega, hakkad alateadlikult busse rohkem märkama. Tegelikult juhtub situatsioone kõikide liiklusvahenditega.
nael 4 nädalat tagasi
Estonia esine on ka "hea" koht, kus suunaga vabaka poole on parempoolne rada ühistransale ja siis osad bussid pööravad ka solarise ees vasakule ja ega enamus neist ei viitsi ennast selle vasakpöörde rahale ära mahutada, julglelt meetri jagu ainukese tavaautodele mõeldus raja peal ja ootavad oma pöördeks lubavat tuld
Päris palju on ülbeid bussijuhte, kes keeravadki sulle ette, sest nemad on suurema masinaga - vähemalt selline tunne on küll päris tihti
. 4 nädalat tagasi
kas sul on mingi kadeduseuss sees, et endal väike auto on? istu ise s.ta ilmaga bussipeatuses ja oota bussi ning sõima juhti, kui ta graafikus ei püsi. miskipärast arvavad kõik sõiduautojuhid, et ainult neil on eesõigus.
nael 4 nädalat tagasi
Tead täpp, kui ma soovin, et ka bussijuhid jälgiksid liiklusseadust ja arvestaks teiste liiklejatega, siis see pole suuruse kadedus.
Ei teema algataja ega mina kirjutanud siin varem mingist eesõiguse vajadusest sõiduautodele
rx 3 nädalat 6 päeva tagasi
Masendav on see, et bussid ehk neide juhis olevad juhid eiravad julmalt foorituld, parimal juhul minnakse hilise kollasega ristmikule aga ka punasega, raudtee mis on veel suurema ohuallikaga minnakse keelava fooritulega ristmikule. Sõidan kuus umbes 7-8 korda bussiga ja sellised olukorrad ei pane imestama. Ühistranspordi juht peaks olema just eeskujuks aga tegelikus on masendav. Tõenäoliselt on liiklusterroriste vähe aga tilk tõrva rikkub meepotti.
Ma veel saan aru, et buss vahetab küllaltki julmalt rada , et graafikus püsida aga keelavast fooritulest ma aru ei sa
vrx 3 nädalat 6 päeva tagasi
Sellest ei saa keegi aru :-( Karistamatus on selle asja nimi !
. 3 nädalat 6 päeva tagasi
Pagan seda teab, kuidas tööandaja suhtub graafikus mittepüsimisse- võetakse äkki mingi tulemustasu maha vms. Vaevalt, et bussijuht nüüd oma lõbuks kipub eeskirju rikkuma, aga ehk on ka selliseid pohuiste- tänapäeval ju saab iga mats peale väikeste kursuste läbimist bussijuhiks ning töötute arvu vaadates võib sinna igasugu kaadrit rooli taha sattuda. Need ajad ,kus veokate ja busside roolis olid tõesti oma ala profid, on paraku möödas- peale kasvav põlvkond omab teisi väärtushinnaguid. Olen juhtunud lällarist kuulama veokijuhtide kõnelusi ja juba jutu järgi saad aru, kes vana soliidne juht ning kes noor nolk.
. 3 nädalat 6 päeva tagasi
Aulemb 3 nädalat 5 päeva tagasi
Ükspäev oli võimalus 15 minutit jala Paldiski maantee ja Mustamäe ristmiku kandis ringi käia. Ja luban, et see jääb viimaseks käiguks, järgmine kord jalutan Selverisse autoga.
Minnes sain liinibussi rataste alt eespoolt märjaks, kus juures sõiduautod oskasid lombist veidi kaarega mööda sõita.
Ja tagasi teel nägin korralikku lompi, astusin tagasi ning keerasin selja ning siis ujutas mind selja tagant lombist paiskuva veega üle troll.
Ma ütlen - jala käimine ja ühistransport Tallinna linnas on kahjulikud teie varale ja tervisele!
. 3 nädalat 2 päeva tagasi
Võib ka võtta nii, et bussijuhtidel on siiber meie liiklusest, autode siiberdavad ees, vaata kuidas neid alla ei ajaks, lisaks ka jalakäijad tee ääres, kes ei oska sõiduki lähenemisel end piisavalt eemale hoida. Ise võiks ka silmad lahti hoida ja sõiduki lähenemisel piisavalt eemale hoida tee äärest, eriti kui suurem lomp juhtub teel olema. Ei saa nii et teised tehku kõik ära ja sina ainult hädaldad. Bussijuhtidel on graafikud ees, tulemustasud mängus, reisijad tahavad õigel ajal sihtpunkti jõuda. Selle kõrval ei ole mõni märjaks pritsitud jalakäija suur kaotus, kes ise seisab abitult lombi kõrval ja midagi ette ei võta. Ega tänapäeval üldse paljud ei mõtle enam ise oma peaga kahjuks.
. 3 nädalat 2 päeva tagasi
Ei teadnudki, et mul on kuskil kaksikvend. Tere, täpp nr 2 :)
. 3 nädalat 2 päeva tagasi
Ah krt, ei tulnud meeldegi oma eelmine kirjatükk. Igatahes oli tore teretada, hea et vaidlema ei hakanud :)
ints 1 nädal 5 päeva tagasi
Kadaka-Akadeemia ristis seisan mina foori taga ja vaatan niisama ringi. Buss sõidab peatusse ja teeb uksed lahti. Mõni sekund hiljem lükkab vasaku suuna sisse nagu hakkaks peatusest väljuma. Paar autot annavad gaasi et mööda jõuda enne kui buss liikuma hakkab, umbes kolmas aeglustab ja jääb lõpuks päris seisma. Buss aga seisab ka rõõmsalt edasi. Läbi akende on näha et paar viimast inimest alles väljuvad ja siis hakkavad teised reisijad peale ronima. Ja nii nad seal siis seisavad - buss vilkuva vasaksuunaga, viisakas autojuht tema tagumise nurga juures, ja selle taga tulnud autod omakorda riburada pidi kuni üks jäi seisma lausa keset ristmikku. Bussil läks suuna sisselülitamisest kuni liikuma hakkamiseni vist tubli 20 sekundit, selle ajaga oli fooris tuli vahetunud ja see keset ristmikku seisja sai kõvasti tuututamist. Selle õppetunni tulemusena mina küll ei kavatse bussi suunatule peale enam seisma jääda, ainult siis kui ikka konkreetne liikumine juba on.
Rix 6 päeva 3 tundi tagasi
Pole eriti halbu kogemusi bussidega aga ühte olen tähele pannud küll - mileks näidata peatusest sõitma hakates vasakut suunatuld, kui tegelikult rada ei vahetata? See on täiesti eksitav ja minu arust ütleb liikluseeskirigi, et seda tuleb teha suuna muutmisel. Kui see on mingi bussijuhtide salasignaal, mida tuleb lugeda "hakkan liikuma! ära keera mulle ette!" siis näen sellist vilgutamist ka sel ajal kus bussile ei ole mite kellelgi ette keerata võimalik. Halb harjumus ilmselt.
eelmisele 6 päeva 2 tundi tagasi
Et kui sina pargid või peatad oma auto näiteks kõnnitee ääres ja uuesti sõitu alustades suunda ei näita, on see okei?
Ikka ja jälle peab mõnedele liiklusseadust õpetama. Mida pe.set seal autokoolis tehakse?
(1) Juht peab andma suunamärguande vastavalt liiklusolukorrale õigel ajal, kuid mitte hiljem kui kolm sekundit enne sõidu, manöövri või sõiduki peatamise alustamist.

Niiet pane tähele- enne SÕIDU, MANÖÖVRI või PEATAMISE alustamist
Rix 6 päeva 2 tundi tagasi
Aitäh. Kuna sa oled asjaga hästi kursis, siis äkki kirjutad juba ühtlasi ka lühidalt, et olukorras kui üks sõiduk on peatunud ja liikuma hakates näitab vasakut suunda, siis kuidas saab temast vasakul real olev autojuht aru, et kas ta keerab nüüd ette või liigub otse? Ja kui ei olegi võimalik sellest aru saada, siis äkki oled kurisis ka selle LE punkti loomislooga ehk millega seda põhjendati?
eelmisele 6 päeva 1 tund tagasi
Ei soovi sinusuguseid liikluses näha.
Suunanäitajal pole mingit õigust kellelgi ette keerata, sina aga pead olema tähelepanelik, et ta sulle tõesti ette ei keera. Suund on märguanne teistele liiklejatele, et hakkan liikuma/pöörama/peatuma. Üldiselt ma ei seedi suuna mittenäitajaid.
nael 5 päeva 6 tundi tagasi
Eile nägin viisakat bussi/bemmi
Estonia juurest vabaka poole sõites on parempoolne rida ühistranspordi jaoks ja üldjuhul bussid ja trollid seal oma rea peale ära ei mahu - ei taha Reaalkooli juures küljega betooni lähedale minna ja siis sõidavad poolenisti tavarea peal.
Bussijuht näitas vasaku suunda, et reastuks tavareale, lasin ta ette ja siis sõitiski nii et 2/3 bussist ühistranspordi real ja 1/3 tavaliikluseks mõeldud real

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.