Ksenoon esitulede väsimine?

ints 1 nädal 6 päeva tagasi
Nüüd kui aeg pimedam, on minul tekkinud tunne et mu auto ksenoon-pooltuled on vist lootusetult väsinud. Ikka suurt mitte midagi ei näe enam, eriti kui õues on märg ja asfalt neelab valgust. Olen kuulnud et ksenoontuled on hullult kallid ja omal pole nendega midagi erilist teha - ainult esinduse teema, kus siis kogu krempel suure raha eest välja vahetatakse. Või kas ikka on asi nii nukker? Kas saab ehk ainult pirni vahetada ja kas see on ka kodustest tingimustes tehtav? Mis teiste kogemused ütlevad, mis sihukese asja eelarve peaks olema - esinduses vs muud variandid?
. 1 nädal 6 päeva tagasi
Pirnid on vahetatavad ja kodus tehtav kui võtmed käes püsivad. Kogu muu info koos pirnide hinna ja müügikohtadega leiad internetist märksõnaga xenon.
Autojuht 1 nädal 6 päeva tagasi
Ksenoonpirni ostmisel on soovitus valida 5000K ümber (valge valgus), sellises valguses näeb inimese silm kõige paremini. Odavaid hiinakaid ka ei soovita, vaid tuleb nats aega netis tuulata ja saab sealt ka norm hinnaga "Osram"it, "Philips"i jne firma pirne, mis kestavad ja värvi ei muuda.
Sass 1 nädal 6 päeva tagasi
Xenoni puhul 4300K on kõige loomulikum valgus
K 1 nädal 4 päeva tagasi
mis auto sul on?
Mark, aasta? Selle järgi saaks vaadata millist tüüpi pirnid seal sees on ja kui palju maksavad. Ei ole ulme hinnad üldse. Youtubes palju õpetusi kuidas vahetada eri automarkidel.
a4 1 nädal 3 päeva tagasi
tasub vaadata ka reflektorite seisukorda. minu autol, a4, oli niiskus mitu aastat(sügisel-talvel) tule sees, klaasi taga - see üsna levinud probleem mingitel aastakäikudel. ja ühel ülevaatusel enam läbi ei saanud, algul vahetasin ühe tule, selle probleemsema ära, aga läksin kohe poodi ja tellisin teise ka, vahe oli nii suur. enne seda vahetasin lampe ja poleerisin klaasi(plastikut), kuid need ei aidanud suurt midagi. nüüd uute tuledega sõitnud mitu aastat, ei mingeid probleeme.
birn 1 nädal tagasi
Korralik kvaliteet pirn ca 70-100€ /tk olenevalt tüübist.
Kui paar sotti raha pirnide peale on panna, leiad need paarkümpi vahetuseks ka. Mõnel autol paras kepp vahetada.
Xenon väsibki 4-5 aastaga ära ja siis ei näita enam midagi.
Vanaema 1 nädal tagasi
Aastad ei tee midagi ,pirni eluea määravad töötunnid! Kelle läbisõit on vähene ei juhtu 10 aastaga ka midagi 👩😍
. 1 nädal tagasi
Paned päevatuled või kasutad udukaid ja lambid säilivad kauem.
434d 6 päeva 20 tundi tagasi
Mismoodi sa ei tea, mis lambid sul autol on? Kasutusjuhendi võiks esmalt läbi lugeda. Või kui ei ole, siis suvaline esimene ettejuhtuv lampide otsija aitab välja:
www.philips.co.uk/c-m-au/car-lights/car-selector-tool
Auto andmed ja aasta sisse ja olemas.

1. Kui vana auto on? 90te toodang? 00 toodang? 10 toodang? Kui rohkem kui 7 aastat vana, siis pean ütlema et enamasti teeb siin ka aeg oma töö. Ka siis, kui autoga ei sõideta päevas tööpäeva jagu tunde maha ehk vedeleb kodus õues.
2. Milline on tule klaas? Täkkeid täis? Rokane? Kisub uduseks? Mitmeid kordi plastklaasi poleeritud?
Läbi sopa kohe kuidagi ei taha valgustist valgus ju läbi tulla, eksole. Pikalt eestis olev auto, millel kisub klaas seest uduseks, sellel sureb tule sisu palju kiiremini maha.
3. Kas see et kehva, järeldad sellest, et xenoni värvus on hakanud lillakaks tõmbama? Kui jah, siis lamp on otsakorral ja tuleks välja vahetada. Soovituslik paarina vahetada. Soovitan tuntumat toodangut, mitte hiina noname asju - küll ei tööta, vilgub vms mured.
4. Tule sisu. Vt esimene punkt. Sinna sisse sa eriti ise ei näe (luubi/projektori korral), et näha, kas reflektorid ehk peegeldav pind on juba nö "söeks" tõmmanud või on nagu peegel veel. Enamasti vanal autol, eriti kui juba 200+k kellal reaalselt, on sisu küpse. Ehk = vaheta terve esituli välja. Vanasti ehk kui tuli oli klaasist, said klaasi ja ka sisu vahetada, aga tänapäevastel aparaatidel enam mitte (va mõned vähesed, kus saad klaasi eest lahti, leiad järelturult reflektorid või et saad üldse tulele tagant poolt läheneda)
Ostes uued esituled on tulemus parem kui hakata mingite udukatega mässama või laskma paigaldada LED päevatuled ehk "vuntsid" auto ette mis mitte midagi tihtipeale ei näita (ehk keegi ei märka sind, kuigi jah, pimedal tänaval või garaažis on tõesti cool oma autot 10 m kauguselt vaadata ja 100x pilte klõpsida nutiklotsiga ja öelda wow kui heledad nad on) mitte midagi.
Mõnel margil on tõesti kehvad tuled olnud kogu tootmise jooksul (mõnes margifoorumis mõni laidab ja ütleb et tavalised halogeenid paremad olnud kui xenonid jne), aga siis aitab kellegi teadjama poole pöördumine ehk vahetatakse tule süda ehk projektor, millegi asjalikuma vastu millest reaalselt ka kasu.

5. Kui ostad uued lambid, siis parim toon on 4300K. Miks- see on valge. Vahid autot eest, tuled on valged. Sõidad pimedas, tee on valge ja valge paistab tunduvalt paremini kottpimedas ja vihmamärjal asfaltil, kui sinine valgus ehk 6000K. Jah, sinine, nt alates sellest 5000K (sinakas toon sees), 6000K korralikult sinakat tooni sees mis hakkab 9000K juures juba lillaks tõmbama > kõik see võib autot eest vaadates cool olla ja cool ka siis kui kuskil parkimismajas sõidad ja valge seina peal tuled on lahedalt sinakad, aga reaalselt selline lahe sinakas kaotab nähtavuses kehvades oludes oluliselt. Ehk sinakat ei soovita ja vali parim kompromiss ehk 4300K.
eelmisele 6 päeva 19 tundi tagasi
Päevatuled või udukad polegi selleks mõeldud, et nad teed valgustaksid. Päevatuled on päeval sõitmiseks legaalne abinõu päristulede säästmiseks pimeda aja jaoks. Ei väsi ju ainult pirn, vaid ka reflektor.
valdur1 6 päeva 15 tundi tagasi
Jama jutt et udutuled pole mõeldud valgustamiseks. UDUtuled!!! PÄEVASÕIDUtuled!!!
Aga küsimus, kas sinised xenonid pole mõeldud autojuhi une peletamiseks. Sinine teleka ja arvutiekraan selleks mõeldud on.
eelmisele 6 päeva 14 tundi tagasi
Mine maga kaineks.
ints 3 päeva 21 tundi tagasi
Minu auto on 2011 Outback. Probleemi algus on selles et neile laternatele kapoti alt kuidagi ligi ei saa, sellest tekkis ka kahtlus et ehk polegi need pirnid n.ö, ette nähtus ise vahetatavateks. Ausalt öeldes pole mul seni ühtegi autot olnud millel poleks saanud ise pirne vahetada, nii et sellised "kinniehitatud" laternad oli uudis. Väikese uurimise peale selgus et ligi saab neile läbi rattakoopa... Nojah, uus kogemus. Pirnid peaks neil D4S tüüpi olema ja maksavad jah kuskil 70-90 eur eri kohtades. Luubi ja reflektori tumenemise kohta ei oska veel midagi arvata - kuna auto on igapäevases kasutuses siis pole veel vahetamisega tegeleda jõudnud. Kui tehtud saab, eks siis paistab :)
Aga tänud kommentaaride eest, vähemalt sain esmasest eksiarvamusest üle ja katsun siis ise ikka hakkama saada.
Ints'ule 3 päeva 20 tundi tagasi
Väike küsimus Sulle! Kas mõne autol kasutatakse ksenoon tagatulesid ka ?
Lints 3 päeva 19 tundi tagasi
Minu meelest on OB'l seal ruumi piisavalt ,kui ühelt poolt eemaldada aku ja teiselt pool õhupuhasti !
23412 17 tundi 1 minutit tagasi
No tänapäeval aitab juutuub hädast välja visuaalse pildiga, et mida teha ja mis järjekorras teha:
Halogeen, aga kapoti alt tehtav:
www.youtube.com/watch?v=3Ej_A8-qbtU
Jälle halogeen, aga koopast vahetamine:
www.youtube.com/watch?v=Mb9T53r2kMY

Miskipärast netist leiab, et kasutusel on D2S lamp. Et 2015+ kasutusel D4S

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.