Ümberreastumine

Nojah 2 nädalat 5 päeva tagasi
Minu meelest vajab laiemale rahvamassile meelde tuletamist lihtne ja igapäevane teema linnaliikluses - ümberreastumise toimimine ja suunatuli. Pean silmas suht sagedasi juhtumeid, kus kõrvalsõitja paneb suuna sisse, aga jätkab su kõrval sõitmist mingi aeg ja seejärel hakkab nö rammima, nagu arvates et kõrvalsõitja peaks ümberreastuda soovija "enda kohale" laskma, nt pidurdades. Tegelikult on ju reegel lihtne, tagapool sõitja võiks sellise jaoks ruumi teha ja ritta lasta. Eelkõige vajaks meeldetuletamist, et tagumine sõiduk on siiski see, kes näeb ümberreastuja soovijat tagantpoolt (tema tagatulesid) mitte see kõrvalsõitja, kelle ninast on ümberreastuja nina nt 1m võimisiganes x cm eespool. Sageli leidub neid "lahkeid" kõrvalsõitjaid, kes hakkavad pidurdama, et kõrvalsõitjale ruumi teha (kuigi seda saab ju lihtsamalt teha tagasõitja, kellele ümberreastuja ja tema soov paremini näha) ning paistab, et järjest levibki valearusaam, justkui kõrvalsõitja peaks " manöövreid" tegema. Tegelikult peaks ümberreastuja ikkagi jälgima peeglist taga olevat masinat ja kas ruumi on, või kiirendama ettepoole kui on tühja ruumi vms. Kuidagi on kahjuks levimas ootus, et hoopis kõrvalsõitja peaks toimetama hakkama, kuigi just ümberreastuja ise peaks tagumist sõidukit jälgima ja vastavalt toimetama. Või on siis teadvustamata, kes on tagasõitja ja kes kõrvalsõitja. Kohati läheb päris koomiliseks see pseudoviisakuse ootus kõrvalsõitja suhtes, kuigi lihtne ja loogiline reegel ju olemas.
nael 2 nädalat 5 päeva tagasi
Vahepeal oli meil liiklusseadus, mis andis eesõiguse ümberreastujale
Ju siis need rammijad/surujad selleaegse autokoolide väljalaskega
:( 2 nädalat 3 päeva tagasi
Enne vahepealset aega kehtis kahe kõrvuti samas suunas sõitva auto vahel parema käe reegel, nüüd kehtib ümberreastuja jaoks eurokraav.
. 2 nädalat 3 päeva tagasi
Juht, kes hakkab manöövrit sooritama, peab veenduma selle ohutuses ja et teised juhid on tema kavatsusest aru saanud. Teised juhid peavad lähtuma kas liiklusseadusest või inimlikust viisakusest, mis siiski peab liiklusohutuse piiresse jääma. Tihedas liikluses on elementaarne, et lased teisel reastuda, aga paraku kasutavad seda kõiksugu sõelujad ja muud nahaalid ära.
Kaevur 2 nädalat 3 päeva tagasi
Eurokraavid, jah, kuram... Aga tõepoolest, vähemalt seaduse järgi on paremalt vasakule reastujal eesõigus:

§ 47. Sõiduraja ja -rea vahetamine

(1) Kõrvuti sõitvate sõidukite juhtide vastastikusel sõiduraja ja -rea vahetamisel peab juht andma teed temast paremal oleva sõiduki juhile.
valdur1 2 nädalat 3 päeva tagasi
Kui juba teema suunatuledele ja reastumisele läks siis küsimus üldsusele: Kui auto asub reas, millelt mujale keerata ei saa, kas suunatuli peab vilkuma? Nt. seisan reas kus on lubatud ainult vasakpööre. Rida on 100m pikk ja hõivatud autodest. Foor laseb läbi 3 autot. Kas autol peab kogu aeg vilkuma suunatuli? Kas 3 auto seas ületades ristmiku peab suunatuli vilkuma?
Aga suunatule kasutamine linnaliikluses ja tee andmine (vahele laskmine) oleneb lõpuks ikkagi liiklusviisakusest.
Hiljutine näide Haabersti ringilt-ristilt. Vaja oli kõrvalteelt keerata autode rivvi, mis ootas ristmikul. Rida oli pikk ja liikus väga aeglaselt. Lülitasin suunatule sisse ja ootasin. Ei läinud minutitki kui viisakas juht lasi minu auto vahele. Minu taga olnud auto jäi ootama oma aega, aga arvata oli et sai ka varsti liikuma. Nii et liiklusviisakus on tänapäeval olemas. Ja kui oled ise viisakas ja ei aja oma jonni- minul on alati eesõigus, sujub liiklus normaalselt.
. 2 nädalat 3 päeva tagasi
Minu arust ütleb liiklusseadus, et suunda tuleb näitada vähemalt 3 sek enne manöövri alustamist. Reastud vasakpöörderajale- näitad suunda, hakkad pööret sooritama, näitad eelnevalt samuti suunda. Miks ei tunta liiklusseadust?
Nojah 2 nädalat 3 päeva tagasi
Ei, teema ei ole mõlema kõrvuti sõitva auto ümbereastumise soovis, vaid embal-kumbal pool sinu kõrval sõitva auto ümberreastumise soovis. Et miskipärast paljudel kõrvalsõitjatest on tekkimas järjest kasvav tunne, justkui nende kõrval sõitev auto peaks hakkama neile ruumi tekitama, mitte reeglites ettenähtud tagasõitja. Loodetakse ja arvatakse miskipärast, et just kõrvalsõitja peab teda nägema ja pidurdama. Täitsa absurd!
nael 2 nädalat 3 päeva tagasi
See kõrvale sõitmine ja siis eeldamine et ette lased sõltub vist ka auto suurusest.
Sõitsin aastaid punast värvi keskklassi autoga ja ikka oli selliseid ettetrügijaid; vahetasin auto suurema ja musta vastu ja nagu ei ole enam
valdur1 2 nädalat 2 päeva tagasi
Kui kõrvuti sõitvatest autodest on parempoolsel eesõigus siis kiirendusrajalt võib iga hetk otse liikuvale autole ette keerata. (näita 3 sek. suunda ja keera). See peab ju teed andma!!! (kõrvuti sõitvatest autodest parempoolsel on rea vahetamisel eesõigus!!!) Kuigi kiiruste vahe on tuntav ja kiirendava auto kiirus pole kunagi nii suur nagu peateel oleva auto oma. (kui super-hüperautod välja arvata)
OTSUS: Riigikogul muuta LE vastavalt igapäevaelule ja liiklusele ning suunanäitamine ei anna mingit eesõigust ühelgi juhul.
Nojah 2 nädalat 2 päeva tagasi
Valdur1, sa ei ole liiklusseadusega ju üldse kursis.
nael 2 nädalat tagasi
Valdur, see parema käe reegel kehtib siis kui kaks autot sõidavad kõrvuti ja mõlemad tahavad radasid vahetada - vot siis on parempoolsel rajal sõitjal eesõigus. See kui keegi peale pööret kiirendusrajalt soovib sõidurajale pääseda, siis peab ta ikka otsesõitjal läbi laskma
Mida 2 nädalat tagasi
Ta peab otsesõitjal läbi laskma ,rehvid või ??? ;-))
Las sellised "meetmed" jääda ikka politsei kasutada ;-))
nael 2 nädalat tagasi
No mida mida
Hakka veel politseid ootama et sõiduritta pääseda
Omal peab ikka lisaks suunatulele abistav vahend käes olema.
Kui ostesõitja ei saa aru, et sul abivahend käes, siis võid ju hoiatuslasu rehvi teha
Aga kui oled rohkem nagu spordimees, siis võib ka kurikat kasutada, aga peab arvestama, et võib kuulsaks saada - sportlase värk
;)
valdur1 2 nädalat tagasi
Tallinnas on kiirendusrajad ka pikemad kui paarkümmend meetrit. Mis teha kui nooled (sõidurada kaob ära) on eespool 100m või veel kaugemal. Kas see on kiirendusrada või sõidurada? Liikluses võõras juht seda ei tea ja peab oma reastumisõigust normaalseks.
Parem 2 nädalat tagasi
võib-olla ei peaks suur osa siin möllavast seltskonnast liikluses juhina osalema...., enne korduvat autokooli läbimist ja teooria- ning sõidueksami sooritamist.
Autolehel on siinkohal suur selgitustöö teha, soovitan nagu venelsate Za ruljom'is avaldada liiklusülesandeid ja pareimatele väikeseid autasusid jagada, ehk jääb midagi külge. Selgituste jagamisega võiks alustada Peep Päädamist, viimases Audi-ülevaates jäi silma, et mees sõidab rahulikult nädalaid mittekorras tuledega (sic!) ja on seejuures päris rahul, et saab veaotsingu ja selle kõrvaldamisega ise hakkama.
Aga las ta jääda ega ma üritagi maailma parandada, sõitkem nagu jumal juhatab ja kui ei juhata, siis ilmselt järgneb avarii või õiguskaitseorganite sekkumine.....
Teadja mees 6 päeva 8 tundi tagasi
Mina ikka võimaldan reavahetust.
Ise toimin nii, panen suuna vilkuma ja jälgin enda tagasõitjat, loomulikult ei rammi ma seda, kes mu suunda võibolla ei näegi, kuigi praegusel autol on peeglis ka suund.
Kui näen peeglist, et vahe on ilmselgelt piisav siis lähen julgelt, kui näen ,et natuke jääb vist puudu siis hakkan vaikselt vajuma ettevaatlikult ja jälgima, kas lastakse või mitte.
Mitmed selle peale lasevad vahele aga mõni annab signaali ja ei mõtlegi vahele lasta, ma ei tea mis selliste peas toimub.
Sellepärast mõnikord sõidan pikalt suund sees kahtlusega, et vahe pole piisav sinna reastumiseks, kuna minu tagasõitja ei jäta selget kindlat vahet.
Ilmselt olen nii mõnegi plekimõlkimise tänu sellisele ettevaatlikkusele ära jätnud.
Nojah 5 päeva 12 tundi tagasi
Kui kõik nii eeskujulikult sõidaks, siis poleks seda teemat teinudki :) Millegipärast kasvavas trendis arvatakse hoopis, et kõrvalsõitja peaks ümberreastuja eest ära minema.

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.