Suvi: kui ruttu saab sõites aku täis laetud?

Klemm 2 kuud 1 nädal tagasi
Väljas on suvi, sooja heal juhul 15-25 kraadi. Mitu minutit/tundi või kilomeetrit peab autoga järjest sõitma, et tühi või pooltühi aku saaks täiesti täis laetud? Või on ainuke võimalus lasta akut juhtme otsas 24 tundi laadida?
ert 2 kuud 1 nädal tagasi
Miks just 24 tundi?Targem on osta selline laadija, mis ise laadimise ära lõpetab, kui aku juba täis.
KaaK 2 kuud 1 nädal tagasi
Sellise ilmaga tuleb sõita 27 minutit ja akku on täis.
:( 2 kuud 1 nädal tagasi
Suvel, talvel, kui kaua? Mida te ajate? Kas te keevitate otse akult? Tarbijakaitsesse olete pöördunud?
Ahto 2 kuud 1 nädal tagasi
Kui autol on peal aku laadimise andur, siis pm ei saa see aku kunagi täis. Pigem ei laeta aku, kuna niiviisi saab mõni milliliiter küttekokkuhoidu. Pärast käivitust laetakse mõni minut, siis lastakse süsteemipinge 13v juurde. Mõnikord ka alla selle. Andur on tavaliselt aku miinusklemmil. See saab aru, kui vool hakkab tasapisi akusse tagasi minema, siis võetakse generaatoril koormus maha. Soovitan osta sigaretisüütajasse käiva akupinge jälgija- umbes 6 eurot, näit võib erineda tegelikkusest u 0,3v aga suurusjärk on teada. Pikapeale keerab see lihtsalt aku tuksi kui seda nii vähe laetakse. Võtsin anduril pistiku tagant ja nüüd koguaeg pinge 14,2v, pikapeale langes 13,8v peale. Kui startstop peal, siis ei pruugi süsteem töödata enam. Andurilt saadud infot töötlev controller võib margiti olla progammeritud erinevalt. Tean, et nt uued Qashqaid on tsehhis nööriotsas esindusse veetud aku pärast ja garantiikorras seal akusid vahetatud. Üks tegelane võttis siis asja uurida ja hakkasi aku laadimist jälgima sõidu aeg. Tema QQ oli süsteemi pinge isegi 12v ligidal mõnikord. Ameeriklased on Nissan Armadadel üritanud andurit petta fooliumiga. Tsehh sai aga parema tulemuse paari takistiga laadimisandurist infot tagastavale juhtmele. Nüüd pole seda probleemi sellel omanikul.
Kaak 2 kuud 1 nädal tagasi
Midagi nii jaburat kui eelmine kommentaar , polegi lugenud. Vaadake et te siis fooliumi ja suvaliste takistitega oma autot päris maha ei põleta. Ma kahtlen, kas kasko kompenseerib selliseid juhte.
Praak 2 kuud 1 nädal tagasi
Tegelikult polegi vaja akut kogu aeg laadida- piisab, kui peale käivitamist anda tagasi see vooluhulk, mille starter ära võttis ning ülejäänud aja hoida pinge tõesti kuskil 13V ligidal- genekas suudab kõik muud tarbijad probleemideta ära toita ning kulutada energiat veel akusse on tühi töö. Kuigi tegelikult on täis aku puhul, kui hoida pinge 14,2V peal, laadimisvool vaid paarsada milliamprit, seega tühine kogus. Kui auto seisab öö otsa maja ees või nädalajagu kasutamata, siis ju mingit laadimist ei toimu, kuid akupinge langus on korras aku puhul marginaalne.
Ahto 2 kuud 1 nädal tagasi
Kaak, Fooliumiga taheti magnetvälja mõju andurile väjendada, et andur saaks aru, et vool akkusse ei liigu.
Vat ei tea, kas kompenseerib, aga kas esindus kompenseerib ajukeppi, mida põhjustab suht uuel autol tühi aku, kuna laadimisloogika on tehases valesti programmeeritud.
Inglisekeelne teema siin www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?f=29&t=3214&sid=d76f2459103d997f62e362c1ff5d2a5a

www.nissantechnicianinfo.mobi/htmlversions/2016_Feb_March_Issue_6/VoltageControl.html

www.clubarmada.com/forums/showthread.php?t=33402
Kaak 2 kuud 1 nädal tagasi
Siis on mõistlik lasta esinduses korda teha , Nissanil garantii 5a, mitte hakata oletuslikult mingeid takisteid toppima mõõteahelasse. Fooliumi võid endale ümber pea mütsiks vormida.
Autojuht 2 kuud 1 nädal tagasi
Akut tasub paar korda aastas laadijaga laadida, et aku mahtuvus ei väheneks normaalsest kiiremini. Sõltub see veel käivituste arvust päevas + läbisõit. Kui autoga järjest 8-10 h ei sõideta, ei lae genekas täielikult akut täis, sellest ka see lisa laadimise vajadus.
valdur1 2 kuud 1 nädal tagasi
Kui jutt juba laadijatele läks, soovitage, millist laadijat Nissanile siis lisalaadijaks osta? Seesama START-STOP süsteem ei taha väikese läbisõidu puhul toimida. Vene laadijat ei julge ühendada.
Autojuht 2 kuud 1 nädal tagasi
START-STOP süsteem töötab laetud akuga. Kui aku tühjem (tootja oma süsteem), siis ei tööta jah. Mul oma tööautoga sama probleem.
Vene laadija kõlbab küll. Ei tea, mis laadijaga on tegu? Kui ei ole automaatne, siis peab ise jälgima, et pinge üle 14,5V ei tõuseks ja laadimisvool oleks 1/10 (74 Ah aku 7,4A ehk siis laadimine 7A vooluga ). Pinge tõusmisel laadimisvool väheneb.
valdur1'le 2 kuud 1 nädal tagasi
Kui vene laadijat ei julge ühendada,kuidas Sa siis sõita julged,see ju näiteks Tallinn-Tartu mnt.'l kordades ohtlikum!
Vene laadijad näiteks "Start"( küll Puurmani toode ) on väga hinnatud ja otsitud! Kui ise ei julge tarvitada siis müü maha,ostjaid on jalaga segada;-)
Kaak 2 kuud 1 nädal tagasi
Hea laadija on näiteks CTEK MXS 5.0 Kindlasti on ka teisi analoogseid. Selle teema koha pealt on küsimus algatajale: millest selline küsimus tuli? Kas ei läinud tõesti ühel suvehommikul uus auto käima , või jäi aku eluiga lühikeseks (ehk siis ka ei läinud auto käima pärast mõnda aastat). Minul on kogemus on 7 a sõitu ja aku on töökorras , kõik toimib. Ei tule mõtet hakata jura ajama , et äkki on aku ikka tühi ja mis nüüd teha, kõik ju toimib.
Taak 2 kuud 1 nädal tagasi
Kes pikki otsi(50-100km.) just tihti ei sõida võiks teha kuus korra-kaks lisalaadimisi ,olgu suvi või talv!
Kaak 2 kuud 1 nädal tagasi
Ei saa aru , miks seda akut vaja laadida on, nagu just kirjutasin mina ei ole laadinud ja asi toimib. Aastavahetuse paiku nii pea kahe kuu jooksul sõidan ainult lühikesi otsi , hommikul 4 km ring ja nii pea kaks kuud. Kasutan ka eelsoojendust , et mugavam ikka. Sellel ringil küll start stop tööle ei hakka , üks põhjus kindlasti on salongi temperatuur , mida vaja kütta juurde. Akud on uutel autodel ikkagi välja töödatud toimimiseks veidi alalaetult , et töötada koos selle nn energiasäästu süsteemiga, et pidurdamisel laeb ja kiirendamisel ei lae. Siin on mõned vennad ikka mõtetega täitsa minevikus kinni. See Nissani näide , seal oli toodud isegi elektrolüüdi tihedus ja aku täituvuse sõltuvus. Huvitav , kuidas seda siis mõõdeti, puuriti auk akusse ja pärast nätsuga kinni või?
Teadja mees 1 kuu tagasi
Oluline on enamike sõitudega sõita piisavalt, et käivitades võetud vool akusse tagasi aletud ja ongi kõik korras.
See, kui kaua peab mootor töötama ükskõik kas sõites või koha peal, sõltub autost ja akust ning mootorist.
Suvel üldiselt 10 minutist peaks piisama, aga alati võib olla erandeid. Talvel võib see aeg olla ka 15-30 minutit, sõltuvalt ilmast mootorist ning akust.

see mingi 8-10 tunni sõitmise vajaduse jutt on möga ja aku mahutavus ei hakka vähenema sellest ,et teda vahepeal eraldi laadijaga ei laeta.

Akuga on kõik korras, kui enamike sõitude puhul, laetakse sinna tagasi, sealt käivitades võetud vool.
Arvestada tuleb loomulikult ka sellega, kui mootori seismise ajal jäetakse järgi mingi voolutarbija, siis sõltuvalt selle tarbest, kulub laadimiseks kauem.
Autojuht 1 kuu tagasi
Kui "Teadja mees" tahab oma nime vääriline olla, siis võiks vähemalt selle 6 a. taguse kirjutise akude kohta läbi lugeda.
www.autoleht.ee/uudised?id=3891
Teadja mees 1 kuu tagasi
To Autojuht, autoakude teemal ma jagangi palju ja nende laadimise.
Sinu antud lingis minu jaoks midagi uut küll ei olnud ja paranduseks ütlen seda, et autotootja soovitused kahjuks alati ei arvesta, meie põhjamaise kliimaga, mis seab akule suuremad nõuded.

Kuid mitte ei saa aru, miks mulle selle artikli andsid?
Ma räägin täiesti õiget juttu.

Antud artiklis räägib lihtsalt põhialgtõdedest, mis on mulle ammuilma selged ja rohkemgi ja millega kõiges ma 100% ei nõustu, mis seal kirjutab, aga enamjaolt küll.
Eks asju saab ka mitut moodi ajada.
Teadja mees 1 kuu tagasi
98% on see artikkel asjalik, lugesin lihtsalt huvipärast läbi, aga midagi uut sealt küll minu jaoks ei tulnud.

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.