"asjatundjad" Eesti riigiametis

valdur1 2 kuud 3 nädalat tagasi
Hiljuti juhtunud ohvritega autoavarii kommentaaris kirjutas "asjatundja" (riigiametnik) et uued rehvid peavad autol olema alati tagasilla all. Küsimus võhikutele (Autolehe lugejatele), kas selline otsus kehtib nii esiveolistele kui ka tagaveolistele autodele?
lugeja 2 kuud 3 nädalat tagasi
Kehtib mõlemal. Paremad tagarehvid vähendavad külglibisemise riski ja külglibisemisega enamik autojuhte toime ei tule. Kuskil parklas või ringteel väledama jalakäija kiirusega "driftimine" ei ole see külglibisemine, mida mina silmas pean.
suleline 2 kuud 3 nädalat tagasi
Äkki õpiks sõitma??? Või hoiaks autoroolist kaugele???
Aadu, kes sõitnud igasugustega 2 kuud 3 nädalat tagasi
"Sõita oskamisel" pole sellega mitte mingit pistmist. Liikluses pole tagatud vaba rada. Liikluses tuleb arvestada vajadusega kurvis tugevamalt pidurdada või üritada ise-ka-ei-tea-mis-teeb takistusest (loom, teele eksinud mudilane, telefoni näppiv valge kaubiku mees) mööda põigata samal ajal hoogu maha võttes. Selle olukorra järgi tuleb rehvipaigutus teha ja pole vahet, kas veavad vasakud, paremad, esimesed, tagamised, neli või üks ratast. Jutud esiveolisega "sirgeks tõmbamisest" jäägu kala- ja jahimehejuttude juurde.
Sass 2 kuud 3 nädalat tagasi
Just, suurema mustriga rehvid taga sillale, sest külglibisemisega kokkupõrkel teise auto või mõne muu objektiga on ohtlikud vigastused või surm tõenäolisem. Vihmase ilmaga ja kurvides tasub sel juhul olla ettevaatlikum ja sõidukiirust valida. Isiklik soovitus on rehvide kohapealt mitte kokku hoida, võtke kasvõi järelmaksuga ja kui aastane kilometraas väga väike vali lamell.
Teadja mees 2 kuud 3 nädalat tagasi
Kui suvel ohutust tahad, siis hoia lamellist eemale ja sõida ikka suverehviga.
Kui tekib väga äkiline olukord, kus tuleb teha hädapidurdus või hädamanööver, siis see lamell lihtsalt ei pea korraliku suverehvi vääriliselt.

Kuid jah, peab paika, paremad rehvid auto tagasillale, sõltumata veoskeemist.
Põhjuseks on külje ette minemine, mida üritatakse sel moel vältida, lisaks pidurdades, kui taga on kehvemad rehvid võib ka pidurdades minna külg ette.

Kuid see kehtib ainult siis, kui ka esirehvid on normaalsed ja näiteks tagarehvid paremad, kuid kehvemapoolset rehvi ei tohiks kuskile panna, vaid tuleks jäätmejaama viia ja uued osta.

Loomulikult ideaalis tuleks osta kõik 4 rehvi uued ja neid vahetada eest taha ja diagonaalis samal ajal, siis kuluvad rehvid ühtlaselt ja nende kulumise vahe on väike sellisel juhul.
Eks on ka teisi variante, osta taha iga aasta uued rehvid ja teine aasta tõsta need ette ja siis jälle taha uued rehvid, aga seda teevad pigem need, kes rohkem sõidavad ja kes jõukamad on.
Sass 2 kuud 3 nädalat tagasi
Soovitasin lamelli nendele kes sõidavadki suvel 2 mm ja talvel 3-4mm jäägiga ja aastane läbisõit väike ning raha ei ole topelt rehvide ostmiseks.
nael 2 kuud 3 nädalat tagasi
Kui läbisõit väike, siis uus naastrehv peab vastu vähemalt 6 aastat ja suverehv samakaua.
Kui lamelliga aastaringselt vurada, siis üks jooks üle 2 aasta vastu ei pea; seega see Sassi soovitus nagu ei tekita kokkuhoidu, arvestama et see lamell on s...tt ni suvel kui talvel
Sass 2 kuud 3 nädalat tagasi
Kui sõidad aastas alla 5000 km, arvad et parem kui lendab sulle vihmasel teel 2 mm rehvidega vastu? :) . Mul endal samuti topeltrehvid sest aõidan aastas ca. 45 000 km.
Bob 2 kuud 3 nädalat tagasi
Seega jutumärgid võib "asjatundjad" ümber ära võtta.
Rix 2 kuud 2 nädalat tagasi
Selliseid soovitusi tuleb ikka ettevaatlikult võtta ja ideaalis peaks iga autoomanik teadma, kuidas ta masin käitub. Pole ju enamus autodel kaalujaotus 50:50 sildade vahel mis tähendab, et ees ja taga on paratamatult natuke erinev haardumine. Ja ega esiots võib samuti läbi libiseda, alajuhitavuse tõttu vastassuunda või kraavi poole minna sõltuvalt kurvi suunast, see pole ju vähem ohtlikum kui tagumise otsa käest minek, mida saab veel rooliga vastu keerates mingil määral korrigeerida. Kui esiratastel on pidamine läinud siis ei korrigeeri sa enam midagi, läheb otse ... Ehk siis moraal, avalikel teedel sõita tuleb ikka nii et varu on sedavõrd suur et mitte kummagi silla rehvid haardumist ei kaotaks. Nii lihtne see ongi.
valdur1 2 kuud 2 nädalat tagasi
Kas politseikoolis õpetatakse rehvide toimimist erinevates oludes? Kas on olemas eraldi arvestus rehvikvaliteedi määramiseks? Kas politseikoolis on testrada erinevate liiklusoludes toimetuleku katsetamiseks? Kui tagarehvidel on parem muster, siis küsimus, kuhu mõjub raskusjõud järsult pidurdades? Vastan ise- esimestele ratastele. Kui need on siledad, kuhu auto suundub?
Kas Autoleht või saksa ajakiri Autobild on testinud siledate rehvide eripära liikluses nii esi kui tagaveolistel autodel? Proovige täiesti ekstreemsust, slikid ette ja uued rehvid taha. Ja nii esi kui tagaveolistel autodel. Ja rooli taha 4x4 rallimees, kasvõi Marko Märtin. Arvan et Eesti liiklusohutuse tõstmiseks ja järgnevate vaidluste lõpetamiseks oleks selline tegu väga teretulnud.
Seni, kuni pole testi tehtud, ei usu ma ühtegi asjatundjat ja jutumärgid selle sõna ümber jäävad.
Maie 2 kuud 2 nädalat tagasi
Sa Valdur ei saa ikka aru- keegi pole öelnud, et pange slikid ette ja tutikad taha, vaid kui ühed rehvid on näiteks 2mm väiksema mustriga, siis on soovitatav korralikumad taha, sest kui suudad esiotsa õigel teel hoida, pole ka tagaotsaga veel muret. Pole mõtet tuua näiteks ekstreempidurdusi, mida liikluses ikka harva ette tuleb ja suurelt osalt siiski juhi enda tõttu, kes ei oska olukordi ette näha või korralikku pikivahet hoida. Või näiteks vesiliug- kui taga on kehvemad rehvid, siis esiots püsib veel justkui teel ja rooli kaudu midagi ei tunneta, aga tagaots võib sel juhul nii ootamatult ära minna, et pole neist eesmistest parematest rehvidest enam mingit kasu. Loomulikult tark autoomanik vahetab vajadusel rehvid sildade vahel ära, niiet pole vaja muretseda ebaühtlase kulumise pärast. Viimati vaatasin, et su Volgal on rotid kogu kummimustri nahka pistnud, aga mina sulle uute kummide jaoks raha enam ei anna. Vii taara ära või laena Väino käest.
Novot 2 kuud 2 nädalat tagasi
Kes siin soovitavad aastaringselt talvekatega uhada, siis tasuks tutvuda äsjase Elva kandis toimunud avariiga, kus Jeep Bmwle küljelt sisse tuli. Pildilt näha, et bemmil ilma naelata talvekad all, ning ilmselt suuresti seetõttu vihmasel maanteel külje ette võttis ja vastasuunda minek tuligi, vähemalt uudiste andmetel. Nö asjatundja, ehk politsei esindaja, kes uudistes oli, rääkis miskipärast vaid ohutu sõidu vajalikkusest vms ümmargust, kuid kahjuks ei toonud esile vale rehvivalikut antud õnnetuses. Selle mainimine aitaks ju inimeste teadlikkuse kasvu kaudu kaasa ohutusele. Nii et temagi võiks "asjatundjaks" nimetada.
. 2 kuud 2 nädalat tagasi
Ehk jõuab mõnedele ükskord kohale, et avariide puhul ei ole kunagi süüdi rehvid, vaid juhi lollus. Ainult puruloll võib arvata, et see bemm viisakalt 90ga sõitis. Ma olen piisavalt palju suvel lamellidega sõitnud ja pole veel ühtegi intsidenti olnud. Aga kui lollidele pidevalt pähe taotakse, et talverehv on suvel surmav, siis nad lõpuks jäävadki seda uskuma. Mõtlemisvõimetu inimene on kõige parem subjekt manipuleerimiseks ning demagoogia ajamiseks. Ja peale seda avariid tuldi kohe välja jutuga, et antud teelõik on ohtlik. S.tta ta on, ohtlikud on ajudeta juhid.
suleline 2 kuud 2 nädalat tagasi
Ma vahepeal mainisin,et õppige sõitma või hoidke roolist kaugele. Ei oska või pigem ei taha pikka juttu teha,aga kui sõita ja iseenda ning teistega arvestada ei taha(oska),siis ei ole vaja sinna rõnga ja istme vahele ronida.
Novot 2 kuud 2 nädalat tagasi
Halva rehvivaliku võib ka kenasti juhi lolluse alla liigitada. Sõiduoskus, ükspuha mida keegi selle all siin silmas peab, on muidugi tänuväärt oskus. Teha aga teadlikke valikuid auto juhitavusomaduste halvendamiseks, nagu seda on küsitav rehvivalik, vähendab siiski sõiduoskusest tulenevat positiivset efekti ja suurendab riski ka kaasliiklejate jaoks. Nii et vaadake laiemalt kui vaid sõiduoskust.
Ahto 2 kuud 2 nädalat tagasi
Eks see ole jälle nokk kinni sabalahti teema. Kui ees pastlad, siis sa ei saagi möödapõiget teha, sest auto ei kuula rooli. Vastupidi võib tekkida jälle ülejuhitavus. Neutraalseks juhtitavuseks võiks olla muster esi/tagateljel max 2mm erinevusega.
Hoolas autoomanik tõstab rehve telgede vahel kord aastas, et oleks ühtlane rehvide kulumine. Minul soovitab manual teha ümbertõstet isegi iga 5t km tagant, nelikveoline auto. Ma ütleks et ka suverehvil ol see piir 4mm, mil see on veel võimeline vett mustrisoontest välja pressima.
Asjata ei öelda, et ainult rehvi kontaktpind hoiab autot teel, seega peab autoomanik hoolitsema selle eest, et kontakt oleks võimalikult hea.
Sass 2 kuud 2 nädalat tagasi
Ülikõva, panen mingi arvamuse ja kohe tuuakse ekstreemsed olud ja väänatakse minu teksti. Blät, kui plekki on siis ära lasegi suvekatel mustrit alla 5 mm ning osta koguaeg uued rehvid ja kui talverehvidel 2 naela on ära tulnud osta samuti uued.
Kaak 2 kuud 2 nädalat tagasi
Rehvimustrit peab ikka olema , jutt õige. Mul oli ka kunagi olukord , kus rehvid kulusid siledaks täitsa ja uusi ei saanud osta. Lõikasin siis hädaga mustrit sügavamaks. Pidamine läks kohe tunduvalt paremaks. Kohe ohutu oli sõita. Paari nädala pärast läks kahjuks üks rehvidest pauguga lõhki, kuna ilmselt olin koordikihti sisse lõiganud. Auto jäi õnneks teele , aga kuradi ohtlik olukord oli.

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.