Naastrehvid👍

😈 1 aasta 6 kuud tagasi
Olen paadunud naastu pooldaja ja ei mĂ”ista neid mingi aja tagant jĂ€lle puhkevaid teemasid,et naastrehvid tuleks keelustada! Jutud naastrehvide tee kulutamisest on tugevalt liialdatud 😒 KĂ”ige mĂ”istlikum oleks loobuda soola arutust kasutamisest (ehk.keelata)! Kui teekattel on kiht kinnisĂ”idetud lund ei saa ĂŒkski naast teed kahjustada,autod pĂŒsivad pigist puhtad ja ei roosteta nagu praegu talvel👆 Ettepanek AUTOLEHE toimetusele,jĂ€rgmine kĂŒsitlus tehke soola kasutamise kohta palun 😉 TĂ€nud!
Ahto 1 aasta 6 kuud tagasi
Ammu kĂ€is see teema pealtnĂ€gijast(veel kersnaga) lĂ€bi, ja eelmine aasta maantemuuseumi sĂŒnnipĂ€eva ĂŒritusel rÀÀkis ĂŒks insener/tehnoloog rÀÀkis sama: Teid lĂ”hub temperatuuri muutus, aluspinna kehv kvaliteet/ettevalmistus, sool mis rikub paekivi killustiku kiiresti- teeb pehmeks(graniit parem), asfaldi kehv segu(kokkuhoid). ja alles viimasel kohal möönati, et eks naastud ka natuke kuluta, aga ei ole mĂ€rkimist vÀÀrt teiste kĂ”rval.
Vanaisa 1 aasta 6 kuud tagasi
Minu autokool jĂ€i nĂ”uka-aega kus naastrehve "polnud veel leiutatud" (tegelikult olid muidugi olemas, lihtsalt hull defitsiit ja ĂŒlivĂ€he levinud). Tollal Ă”ppisime autokoolis igatsugu asju, muuhulgas ka teede ehitust. KĂ€is meil siis lektor, kui mĂ€lu ei peta, tollasest Tallinna kommunaalametist pealinna tĂ€navate kohta rÀÀkimas. Ja vĂ€itis tema et teed kuluvad kesklinnas aktiivse liikluse piirkonnas ca 2 cm aastas.
Kui siia juurde panna veel minu kadunud vanaisa jutud sellest kuidas sai hobuvankriga kruusa veetud ja maanteed igal kevadel pinnatud siis..... noh, naastud ei ole kindlasti teede kulutaja nr 1. Ikka pigem liiklus kui selline ĂŒldiselt:-)
PS Ise kasutan naaste vĂ”i lamelle, olen ĂŒks nendest kellel jĂ€id kunagi pĂ€ris korralikud lamellid ĂŒle ja siis ostsin ĂŒhed veljed juurde, nĂŒĂŒd on autol kolmed rattad (naast, lamell, suvekad). SĂŒgisel lĂ€hevad lamellid alla ja kui pĂ€ris talv tuleb siis naelad. Eelmisel aastal jĂ€id lamellid alla, tĂ€navu lĂ€ksid kohe sĂŒgisel naastud ja ilmselt tulevad kohe ka suvekad.
. 1 aasta 6 kuud tagasi
naise autol hoian naaste all, sest naise ohutuse eest tuleb rohkem hea seista, ise olen suht pĂ”line lamellitaja, sest tean, et saan nendega kenasti hakkama. ostan siiski ka keskmisest paremaid lamelle. teede kulutamise osas on naast ilmselgelt ĂŒletĂ€htsustatud, sest vastasel juhul oleksid suured maanteed kĂ”ik vagusid tĂ€is.
😈 1 aasta 6 kuud tagasi
Vot tĂ€pselt! Selleks,et saavutada lamelliga korralik pidamine tuleb soetada kallimad ja tuntumad! Ka on lamelli "magus iga" on tunduvalt lĂŒhem kui naastul👆 Vaiksem sĂ”it on see lĂ”bu mille eest tuleb maksta umbes poole kallimat hinda😒 "punktike" kuidas suhtud soola laialdasse kasutusse?
. 1 aasta 6 kuud tagasi
ei ĂŒtleks, et maksan poole kallimat hinda, sest olen pidama jÀÀnud goodyearile ning tĂ€itsa hea hinna ja kvaliteedi suhe. mind hĂ€irib just see, et naastu puhul kuulen ma seda kasutut klĂ”binat enamuse talvest kui teed siiski puhtad ja naastu toime null- tekib selline tunne, et pole ju mĂ”tet naastu osta kui ta oma otstarvet tĂ€idab ehk vaid 10% kogu sĂ”itudest ja see 10% suudan ka lamelliga vĂ€he ettevaatlikumalt liigelda. soola muidugi eriti ei poolda, sest esiteks on auto rokane nagu siga ja see lĂ€ga, mis teiste sĂ”idukite alt nĂ€kku lendab, ei tekita ka eriti positiivseid emotsioone. kuid ilmselt on see paratamatu, sest meie talved on nagu on- kord paks lumi, siis sula takkapihta jne- ilma soolata oleksid teed ilmselt kinnisĂ”idetud lume- vĂ”i jÀÀmĂŒgarikke tĂ€is, sest enne kui sahk kohale jĂ”uab, on autod oma töö teinud. seda on hĂ€sti nĂ€ha kĂ”rvalteedel, kus sahkamine harvem. iseasi, et teehoolduse taset annaks tĂ”sta kĂŒll, praegu aga kĂ€ib kohati arutu soolapuistamine ja loodetakse, et see ravib kĂ”ik.
😈 1 aasta 6 kuud tagasi
Paar aastat tagasi vastas Vikerraadios helistajate kĂŒsimustele tuntud sĂ”idukoolitaja ja liiklus spets. Indrek Madar,kĂŒsisin siis temalt arvamust soola kohta! Tema seisukoht oli ,et soola kasutamine on puhas teede hooldajate mugavus ja lihtsama vastupanu minek😒 Soola suhtus tema samuti negatiivselt!
mmm 1 aasta 6 kuud tagasi
Ei hakka uut teemat tegema. Aga selline jutt Autolehe poistele, et kas ei oleks vĂ”imalik neil vahel paari rehvimarki nii suve kui talvekummidest testida nii kuival kui ka vihmast mudaseks aetud kruusa vĂ”i muul mitte asfaltkattega teel. Elan maal ja kurat see on iga kord kui on uued rehvid all paras mĂ”istatus, et kuidas nĂŒĂŒd siis nendega kruusal lĂ€heb. MĂ”ned on mĂ€rjal kruusal lihtsalt jubedad. Praegused Nokiani naelad ei kannata seal mingit kriitikat nĂ€iteks. Samas teise autoe hankooki naelad tulid ilusti toime selle mudaga.
Marko 1 aasta 6 kuud tagasi
Selleks sul ongi parema jala all gaasipedaal, millega kiirust reguleerida, kui pidamine Àra kaob. Milleks on vaja teha testi seepÀrast kohe?

Aga isiklikult leian, et naastude keelustamine on idiootsus meie oludes. Pigem vÔiks tee-ehitajad Ôppida korralikke teid ehitama. Ise kasutanud ka kaks viimast talve lamelle nelikveolise all, aga naise esiveolise all kindlalt naastud.
mmm 1 aasta 6 kuud tagasi
reguleerin muidugi. Mingi viletsa kruusatee peal sÔidan ilmast sÔltumata mitte rohkem kui 50 ga. Autost oleks kahju kiiremini sÔites. Aga lihtsalt on hakkanud huvitama kuna erinevate rehvidega on sama auto seal mudas ikka vÀga erinevalt kÀitunud. Palju suuremad vahed kui asfaldil.
Mudda 1 aasta 6 kuud tagasi
Kruusa-, liiva-, muda- ja poritest oleks pÀris pÔnev.
Ahto 1 aasta 6 kuud tagasi
Mina sÔidan talvel teed mööda, mis ei saa mitte kunagi soola ja tee on talvel sile. Juhitavus enda hinnangul normaalne. Olen arvamusel, see soolapudi on libedam kui puhas lumi vÔi isegi kinni sÔidetud.
Soola vÔiks panna kevadel, kui lÀheb pudruks ja tekivad nn jÀÀ augud. Soolaga tee puhtaks ja sest enam ju peale ei tule.
. 1 aasta 6 kuud tagasi
kusjuures see soolapudi ongi libedam. kui oleks rehvi all kĂ”va lumi vĂ”i puhas asfalt, oleks mustril millegi kĂŒlge haakuda, aga soolalöga on vaid libestiks rehvi ja asfaldi vahel. eriti hĂ€sti olen seda tĂ€heldanud linnas, kus nĂ€iteks naastuga sĂ”ites on olud tegelikult libedamad kui pealtnĂ€ha arvata vĂ”iks.
😈 1 aasta 6 kuud tagasi
Soolalöga tÔttu on juhtunud palju rohkem avariisid,kui puhta lume vÔi jÀÀ tÔttu !
Ă€ 1 aasta 6 kuud tagasi
Elan 30 kilti Tallinnast vÀljas ja ei kujuta ette,et ma ei kasutaks naelu,lamellidega vÔib linnavahel sÔita.Uue autoga taheti esindusest lamellid kaasa anda,keeldusin,nÀdala pÀrast toodi naelad.
k 1 aasta 6 kuud tagasi
elan kĂŒll tallinnas aga töösĂ”idud on tihti viinud Tallinnast vĂ€lja Narva ja Haapsalu poole pĂ”hiliselt. See oli kĂŒll mĂ”ni aasta tagasi kui olid need vĂ€ga lumerohked talved ja sel perioodil sĂ”itsin oma esiveolise sĂ”iduautoga conti lamellidega ĂŒhe jooksuga 4 talve ja teise jooksuga 2 talve, peale seda lĂ€ks auto mĂŒĂŒki. Uuel autol mis kasutatuna ostsin olid alla Dunlop ice touch naelad, tĂ€itsa uued, seega praegu sĂ”idan nendega. Ma ĂŒtleks kokkuvĂ”ttes oma kogemuse pealt, et lamelliga oli isegi parem sĂ”ita, kes vĂ€idab, et elab siin 30km tallinnast ja ei olnud nĂ”us lameeliga sĂ”itma on ilmselt liigne kartus ja reaalne kogemus hea pĂ”hjamaise lamelliga puudub. Ma ĂŒtleks nii, et see conti lamell oli lumistel ja kinni sĂŒidetud lumistel, peaaegu jĂ€istel teedel parem kui dunlopi nael. Ainuke kus see nael parem on on puhas vĂ”i mĂ€rg asfalt, kuna lamell on nii pehme ja jÀÀ tĂ€nu naeltele. Üks suur pluss nendel dunlopitel on see, et mingi ime lĂ€bi on need tĂ”esti vĂ€ga vaiksed, naela krĂ”binat ei kuule autosse. Samas naise autol conti naelad krĂ”bisevad ikka rohkem, aga peavad ka lumistl ja jĂ€istel teedel palju paremini.
Ahto 1 aasta 6 kuud tagasi
Hea lamell maksab 50% vÔi isegi rohkem vÔrreldes naast rehviga.
eelmisele 1 aasta 6 kuud tagasi
ĂŒsna rumal jutt
eelmisele'le 1 aasta 6 kuud tagasi
Sinu jutt on rumal,kui Sa ei tea palju maksavad kvaliteetsed lamellid! Pidamiselt keskpĂ€rase naastu tasemele kĂŒĂŒnibki ainult tipp lamell! Sellest ka see 1,5 kordne hinnavahe lamelli kahjuks! Seda enam,et lamelli hea pidamine kestab tunduvalt lĂŒhemat aega!
. 1 aasta 6 kuud tagasi
ehk tood siis mÔne nÀite ka?
nÀiteks continental, mis testides alati vÀhemalt esiviisikus.
lamell, 82€ www.rehvid24.ee/products/show/03446060000
naast, 82€ www.rehvid24.ee/products/show/03470130000
goodyear samal tasemel
lamell, 54€ www.rehvid24.ee/products/show/536113
naast, 77€ www.rehvid24.ee/products/show/530441
nokian
lamell, 69€ www.rehvidpluss.com/EST/rehv/NOKIAN/Hakka+R+Rft+91R/205/55R16/-60545
naast, 159€ www.rehvidpluss.com/EST/rehvid/soiduautod/NOKIAN/Naast/205/55/16/-/-/-/1/20

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ĂŒkskĂ”ik millisel viisil on keelatud ilma vĂ€ljaandja kirjaliku loata. KĂ”ik Ă”igused kaitstud.