Automaatkasti hooldus Höbenooles

Jaak 1 aasta 8 kuud tagasi
Käisin oma 10A vana Passatil Hõbenooles tiptronikul dünaamilist õlivahetust tegemas. Auto on mul sõitnud 350T , eelnevalt olen ka 2x kasti õli vahetanud VW esinduses. Nüüd selgus, et nemad siiski dünaamilist õlivahetust ei tee, ehk siis suurem osa vana õli jääb sisse. Hõbenooles saigi õli vahetatud, töö ise sujus ilusti. Arusaamatuks jäi mulle test enne töö algust.Mõneti on see arusaadav -taheti veenduda kas kast on ikka töökorras , et hilisemaid võimalikke pretensioone vältida. Test seines selles ,et töömees hüppas rooli ,mina ie soovisin kõrval istuda. Diagnostikapistikusse ühendati arvuti. Ca 1 km kiiret sõitu, Jõudsin veel mõelda , et oleks pidanud suverehvid alla panema enne, naeltega kuival asfaldil nadi pidamine.Seejärel pargiti auto teeserva, pidur peale , käik asendisse D ja kõvasti gaasi. Tahhomeeteer ronis 2500 peale, mootor kumises veidralt, salongis oli tunda vibratsiooni. Seejärel gaas maha , valtis R peale ja sama asi. Ja nii ca 10x järjest. Heas korras kast, oli mehaaniku kommentaar. Pärast maksmisel avaldasin pahameelt, et miks kasti selliselt koormati.Vastati et vaja õli kuumaks ajada, juhtploki vead löövad siis välja. Ma väitsin seepeale , et 10A jooksul ei ole ma mingeid kasti probleeme täheldanud ja et ma soovisin ainult õlivahetust. Diskussioonist suurt välja ei tulnud maksin ja lahkusin. Koduteel mõtlesin , ju oli laos tiptroniku remondikoplekte üle ja eesmärk oli kast kotti lasta.
arnis 1 aasta 8 kuud tagasi
Kas sa oled automaatkastide alal spetsialist?
Kui ei, siis milleks selline vandenõu?

Just sellepärast kasti koormust tõestetigi, et sa pärast õlivahetust sinna halama ei läheks "näe tegite õlivahetust ja kuu aega hiljem jooksis kokku". 90% kulunud siduripakiga või defektse hüdraulikaga kast annab katsetamisel endast märku, rahulikul sõidustiilil võid vigase kastiga aastaid sõita. Sel juhul õlivahetust ei teostata ja soovitatakse pigem kohe kast renoveerida. Kui kast väsimusemärke ei näita, siis peale õlivahetust hullemaks ei lähe. Muidugi võib ka äärepeal olevale kastile dünaamilist õlivahetust teostada, kuid siis annad allkirja, et mõistad riske.
Jaak 1 aasta 8 kuud tagasi
Jah, ma olen autoala spetsilist.
Ma eeldan , et ma saan teenust , mida palun, antud juhul õlivahetus , mitte kasti diagnostikat koormustestiga.
Selleks , et sellist koormustesti teha , on vajalik siiski omaniku nõusolek.
Sama on näiteks mootori võimsuse mõõtmine stendis. Annad allkirja , et kui midagi laiali lendab, siis pretensioone ei oma.
Ka võimalus allkirjaga kinnitada , et pole pretensioone peale õlivahetust, on sobiv. Kahjuks neist võimalustest ei teavitatud, kohe kukuti lammutama. Minu soov ongi rahuliku sõidustiiliga aastaid sõita. Ma eeldasin ,et õlivahetus mõjub positiivselt kastile.
arnis 1 aasta 8 kuud tagasi
Mitte kas sa oled autoalal spetsialist vaid kas oled automaatkastide alal spetsialist - sellist inimest maailmas ei leidu, kes teab kõike igast auto igast detailist kõike läbi ja lõhki.

Käigukast ei väljunud oma nominaalsetest tööparameetritest, heal juhul sai 10-20% mootori võimsust tunda.
Põhimõtteliselt simuleeriti mäkketõusu. Käigukasti tegelikult väga ei huvita, kas väljundvõll pöörleb 0 või 20 pööret minutis, õlipump käib ringi sisendvõlli abil. Testiga kontrolliti näiteks seda, kas siduripakid libisevad või mitte. Kui libisevad testi tegemise ajal, siis õlivahetus teeb asja isegi hullemaks ja võimalik, et auto ei sõida isegi töökojast välja peale protseduuri. Kui ei libise, siis mingit kulumist ei toimunud. Usu mind, kui auto oleks peale õlivahetust tuksis oleks märksa rohkem vingumist ja veel rohkem vandenõusid kui enne õlivahetust käigukasti kontrollimise käigus.

Koormustesti läbimiseks omanikult spetsiaalset nõusolekut tegelikult vaja ei ole, sest, tehniliselt, kui seade (antud juhul auto) ei läbi testi (näiteks ülevaatusel heitgaaside mõõtmisel käib pauk ja kett lendab laiali) pole see seotud testi endaga, vaid sellega, et seade oli rikkis või purunemise ääre peal.
Luba on vaja küsida ainult siis kui autoga tehakse midagi sellist, mida tehas ette ei näinud.
Jaak 1 aasta 8 kuud tagasi
Just nimelt
Autoga tehti midagi sellist, mida tehas ette ei näe (vt vw teenindusjuhent lk124 p3).
Selline reziim kus pidurit ja gaasi korraga vajutada nn launch controll saab kasutada n uuemad audi tiptronic ja s-tronic samuti Volvo mõned mudelid. Audi manitseb,et selle kasutamisega kaasneb detailide suur koormus ja kulumine, Volvo piirab seda 200 kasutuskorraga auto eluea jooksul. Ma arvan et tootjate juhendeid tuleb jälgida , et tagada seadmete pikaealine töö. Minu konkreetne kast on ilmselt tulenevalt läbisõidust oma eluea lõpupoolel ja milleks seda veel viia suurde koormus ja kulumis olukorda, seda enam et tootja seda lausa keelab. Aga leidub meistrimehi , kes kasutavad oma meetodeid ja reegleid nagu vene vanasõna ütleb s durosti mozno i hui polamat.
pisisuli 1 aasta 8 kuud tagasi
Aga esita firmale kaebus ja nõua uut autot!
Jaak 1 aasta 8 kuud tagasi
Pole nagu põhjust. Praegu käib. See on lihtsalt infoks., sest nagu nende töömees ka kinnitas, oleks võinud ka katki minna selle katsega. Siis oled äkki olukorras , et autot pole ja võib-olla pole ka seda 1500 EUR kohe välja käia , et korda teha. Eks igaüks ise otsustab , mis riske võtab.
S 1 aasta 8 kuud tagasi
Jutt läheb samasse auku, nagu "miks tehnoülevaatusel mootoripöörded nii kõrgele aeti; mis siis juhtub kui kone kokku jookseb"
kas 1 aasta 8 kuud tagasi
Kas 350 tuh on tõesti nii suur läbisõit, et kast on oma eluea lõpul? Või tõesti on VW oma kasutajad 'kiire kulumisega' ära harjutanud...
arnis 1 aasta 8 kuud tagasi
Igal juhul, kuuma saab, aga kulub? Ilma käiguvahetuseta? Kui seal on kasvõi 1000x vähem kulumist kohapeal seismisega, siis kulub kast lihtsalt kohapeal törtsutades ära. "Suur koormus" on lihtsalt suur nominaalne koormus. Suur temperatuur? Räägime mõnest kümnest kraadist. Õlile võib see isegi midagi teha, kui viimane pole loodud selleks, aga metallile?
Arvatavasti taandub see müüt sinnasamasse, et automaatkastiga haagise vedamine on märgatavalt kahjulik automaatkastile, tänapäeva automaatkastile.
. 1 aasta 8 kuud tagasi
aga äkki võiks tõesti kliendile selgitada, mis tegema hakatakse? elementaarne viisakus minu arust ja tegu siiski inimesele olulise tehnikavidinaga.
Juht 1 aasta 8 kuud tagasi
Olen Jaaguga nõus, mind oleks sama asi samuti häirinud. Nojah, praegu pidas kast vastu. Aga kes teab, võib-olla just see jõuramine algatas mõne vea, mis nähtavalt lööb välja alles hiljem. Kindlasti peaks Hõbenool edaspidi niisuguse töömeetodi kohta enne kliendi nõusoleku küsima. Poleks ju raske. Ja klient oleks rahul.
Lõunakas 1 aasta 8 kuud tagasi
Asja kurbloolisus on see, et Eestis ei ole häid automaatkasti spetsialiste, kes nende hingeelu hästi tunneksid. Minu teada pole kellelgi Eestis endiselt isegi mitte stende, milles remonditud kaste testida. Lähimad stendid on Lätis Cesises.
Nii käiaksegi tee peal tallamas ja katsetamas. Remont toimub ka kahjuks reeglina katse-eksituse meetodil....no muidugi aastate jooksul töömees neist katesest ja eksimustest ka õpib. Klient maksab õppe kinni.
Üldiselt on mitmetel tootjatel ette nähtud ka tehase juhised, kuidas seda õlivahetust nö dünaamiliselt teha, et kõik vana õli kätte saada, näiteks Aisin-Warneri ühel kastil, mida kasutasid Volvo,Saab, Cadillac, Opel jt on spets protseduurid ette nähtud, et saada hüdrotrafost ka vana õli kätte. Niisama niristades saab sealt kastis kätte 3,2 liitrit õli. Spets režiime kasutades, kus kasti õlitorud ka lahti ühendatakse on õlikulu lõpuks 7,5 liitrit. Võimalik, et teemaalgataja Passatil sellist võimalust tehase poolt ette nähtud siiski pole.
Aga tuletaks pigem meelde ütlust, et töötavat mehhanismi ei maksa näppida.
Juht 1 aasta 8 kuud tagasi
Lõunakas lõpetas väga asjalikult. Mulle lõi aga pähe meelevaldne võrdlus hoopiski kasutatud ülikonnaga. Oletame, et kunde läheb rätsepa juurde, et üks väiksem näputöö ära teha. Veendumaks, et ülikond üldse edasi kestab, võtab rätsep selle aga esmalt kätte ja hakkab jõuliselt venitama ning sakutama. Kostab küll pisut kärinat, aga pealtnäha peab ülikond rappimisele vastu. "No see ülikond kestab veel küll," lisab siis rätsep ja teeb palutud töö ära.
. 1 aasta 8 kuud tagasi
asja teisest küljest vaadatuna oli ju ka plusse- klient sai teada, et kast korras. kui oleks mingi varjatud viga olnud ning sellisel katsetamisel endast aimu andnud, siis oleks juba ette teadnud, et vaja valmistuda remontimiseks. rätsep oleks ka ehk avastanud, et varsti võib varrukas ära kukkuda. mina käin regulaarselt hambaarsti juures kontrollis, et kas auke on. kui ei ole, on ka hästi- maksin selle eest, et sain teada enda sahtli hea seisukorra. igal vorstil kaks otsa.
kuzmits 1 aasta 8 kuud tagasi
Vahest on parem oma nina igalepoole mitte toppida. Ma söön ka vorsti, aga see ei tähenda, et ma tahaks näha kuidas seda kuskil tehases kokku keedetakse. Tõenäoliselt pärast seda kogemust enam tükk aega ei tahaks...
kuzmits 1 aasta 8 kuud tagasi
Lihtsalt huvi pärast, aga mis mootori või kerega passat sul siis on, 10 a vana peaks juba DSG kastiga olema (B6 kere).
Jaak 1 aasta 8 kuud tagasi
2,0 FSI 200hj. bensiiniga. DSG oli saadaval siis diislitel ja 3,2 l bensiin 4 motionil
kuzmits 1 aasta 8 kuud tagasi
2.0 FSI on110 kw-150hj, 200 hj ei ole FSI vaid TSI
Kui sul on 200 hj siis see on turbomootor ja TSI. FSI on vabalthingav ja ei saa olla 200hj. Minuteada ikka peaks DSG olema sul. Vähemalt wiki väidab nii ja kui mälu ei peta, siis B6 kere enam tava automaati ei saanudki, kõik on DSG.
Jaak 1 aasta 8 kuud tagasi
TSI tähistus ja uuesd ketiga mootorid tulid 2008. siis oli 1,8 TSI 160 HJ ja 2,0 TSI , mis oli 211 HJ . Sinnamaani olid FSI. Turbo korral on FSI tähises I punast värvi. Selline kombinatsioon , nagu minul on müügis praegu Auto 24 www.auto24.ee/used/2179628

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.