Suurem või väiksem autoaku??

Accu 4 aastat 11 kuud tagasi
Külmad ilmad on tulemas, vahetan oma autoaku uue vastu välja, kuna vana on juba väsinud - ühel külmal hommikul oli juba korinat kuulda.
Probleem, mille kallal pead murran, on selline: kui auto on bensiinimootoriga, 1,6 liitrine ja tehas on ette näinud 44-56Ah aku, siis kuidas tegelikult talitada? Sõidan reeglina ainult linnasõite, lühikesi otsi, päevas võib tulla ka 20-30 käivitust. Ja kuhu need akud on üldse "ette nähtud" - kas Hispaania või Lapimaa tingimusi arvestades? ühes kohas on +30, teises -30..?
Ühed soovitavad nii suurt akut, kui alusele mahub (mahuks ka 100Ah), teised jällegi, et 56Ah on küll ja küll 1,6l bensiinimootoriga autole. Probleem on ilmselt laetuse tasemes - suuremal akul on raske saavutada pidevalt täislaadimist ja seetõttu hakkab sulfatiseeruma (alalaetus pidavat aku surm olema). Väiksem aku on jälle nõrgem, kuid teoreetiliselt suudab ennast rohkem aega täislaadituna hoida ja kestab seega kauem. Sealjuures on need "ühed" ja "teised" soovitajad akude müüjad ja maaletoojad, kusjuures mõlemad põhjendavad selle ka väga osavalt ära, miks just suur või väike akumahtuvus on parem... Saa siis aru.. Mida teie teeksite või olete kuulnud kedagi tegevat ja oleks tore kuulda ka loogilist põhjendust.
. 4 aastat 11 kuud tagasi
kui su aku end linnasõitudega nagunii kogu aeg alalaetuna tunneb, siis pead tahes tahtmata talle lisalaadimist tegema ja pole vahet, kas seal on 55Ah või 100Ah- varem või hiljem saavad nad tühjaks niikuinii. vahet pole, kas sul on 200l veetünn või 50l- kui sa sealt kulbiga võtad ja lusikaga tagasi paned, siis kunagi hakkab põhi ikkagi paistma.
suleline 4 aastat 11 kuud tagasi
Tasub vaadata ka geneka laadimisvoolu tugevust,mis peaks olema ca 10%aku mahutavusest,ehk siis kui genekas annab välja 10A siis võid panna ka 100 Ah aku. Kui mitte siis vali väiksem aku.
Juku 4 aastat 11 kuud tagasi
Suurem aku on igal juhul meie tingimustes parem, käivitusega võtad ju protsentuaalselt suuremast akust vähem, järelikult jääb ka rohkem alles.
Tagasi laadida tuleb äravõetud osa, mitte kõik (nt.100ah).
Generaatorite 10% jutt ei vasta tõele, tänapäeval need 50-100A.
Suurem aku on väiksema sisetakistusega, sellest tulenevalt võimeline ka paremini laadimist vastu võtma.
Pigem võib küsimus taanduda lõpuks hinnale, suurem oluliselt kallim.
Äkki Autoleht vastab? 4 aastat 11 kuud tagasi
Accu esitas väga hea küsimuse. Olen ise sama mõelnud. Äkki võtab Autoleht kätte ja annab küsimuste-vastuste rubriigis õige vastuse?
Siim 4 aastat 11 kuud tagasi
Jah. Ootaks isegi mingit tõeliselt professionaalset vastust antud küsimusele.

Ise olen omas praktikas kasutanud võimalusel suurima mahutavusega akut, samas on suurem osa minu kasutuses olnud autodest ka diislid olnud. Kuid ka nendega pole olnud probleeme näiteks 74Ah akudega. Kui eelsüüteküünlad korras, pole vaja karta. Bensiinimootori käivitusvool peaks olema oluliselt väiksem, samas krõbedamate külmade ja paljude käivituste ning lühikeste otste puhul võib 56Ah-st tõepoolest väheks jääda. Ise samas olukorras olles valiksin veidi suurema mahutavusega (näiteks 63/65 või igaks juhuks juba üle 70 Ah) aku ja kasutaksin seda mõistlikult ehk ei laseks käivituste ajal töödata kõigil võimalikel voolutarbijatel.
punktile 4 aastat 11 kuud tagasi
Kui sul on katuseräästa all 200 liitrine veetünn ja 50 liitrine veetünn ja sa ammutad nad mõlemad tühjaks, siis väiksema vihmaga (loe: vähema laadimisega) võib see 50-liitrine veetünn isegi täis saada, kuid 200-liitrine veetünn saab täidetud ainult veerandi ulatuses. Ja kui suvi on põuane (loe: palju käivitusi) siis see 200-liitrine veetünn ei pruugigi kunagi täis saada, sest sa ju kasutad ju sealt kogu aeg kastmiseks vett (loe: käivitamiseks) ja nii see suur tünn seisabki kogu aeg sellisena, et ainult veerand tünni on vett täis, samal ajal aga on 50 liitrine tünn ääreni..
Edit: teelusikaga on 50-liitrisesse tünni oluliselt kergem vett tagasi vedada, kui 200-liitrisesse.
Accu 4 aastat 11 kuud tagasi
Minul tekkis selline mõte - kui soovitatakse panna autole suurema mahutavusega aku, miks siis üldse tehakse 40, 45 või 56 Ah akusid? Võiks ju toota massiliselt 100Ah akusid suure käivitusvooluga ja kogu moos, hind langeks masstootmise puhul kolinal ja kõik oleksid rahul? Kõik panevad need 100Ah akud peale ja nii ongi? Midagi seal ikka ju peab olema, et ühele autole ette nähtud 56Ah, teisele 64Ah, kolmandale 75Ah, kusjuures need on kõik sama firma autod, lihtsalt erinevad mootorid. See hinnavahe ei ole ju ka nüüd nii metsik 60Ah ja 75Ah akude puhul, miks siis ei võiks tehas kohe panna autole 75Ah akut peale, ikka pannakse 56 või 62Ah? Ja kui suurem aku väidetavalt kauem vastu peab, siis on ju lausa loogiline osta suurem aku, näiteks 100Ah? Miks üldse vaeva näha 60Ah akuga? Ju seal ikka midagi on, kas laadimisega seoses või tühjenemisega seoses või mida iganes, seda enam, et foorumitest lugedes on lausa legendaarne lause see, et "tehaseaku" ehk siis väikese ampritaažiga aku on väga kaua vastu pidanud. Kellel 8 aastat, kellel 10 aastat. Samades foorumites kirutakse, et panin nüüd tehaseaku asemele suurema ja võimsama, kuid aasta-kahega oli see täiesti läbi, et aku oli sitt. Äkki ei olnudki aku praak, vaid hoopis vale aku, liiga suur? Miks väiksed tehase originaalakud peavad väga pikalt vastu, uued ja võimsad aga ainult aasta-kaks?
Samas muidugi - eks ta üks pseudoprobleem ole, lihtsalt suvaliselt keskmine aku peale ja ostad uue siis kui vana läbi on. Kestku ta siis aasta, kaks või kümme...

Aga ma ikka ei saa, pedant nagu ma olen - tahaks ainult parimat varianti :)))
väike vend 4 aastat 11 kuud tagasi
Ei pretendeeri oma arvamusega tõele, kuid.. Kui panna lisaks suuremale akule peale ka võimsam generaator? Ning lisaks veel ka teha ära autoaudio inimestele tuttav The Big 3 modifikatsioon, ehk siis jämedamad juhtmed aku ja kere, aku ja geneka ning mootori ja kere vahele. See kõik kokku peaks ju ka aitama kaasa nii külmkäivitusele kui ka linnasõitudel laadimisele? Või ma eksin?
Accule 4 aastat 11 kuud tagasi
Tüüpiline eestlaslik suhtumine - autoehitajad on lollid. Nad ju võiks ise sellele tulla, et suurem aku ja võimsam genekas panna, asi see muhk kapotile aku jaoks tekitada, keegi ei saaks aru, arvaks, et vinge turbo.
Ise kah ei usu, kuid auto voolutootmine on äärmisel timmitud, pane prooviks ventilaator täie võimsusega tööle ja lülita tagaklaasi soojendus sisse, kuula ventika häält! Aga peame uskuma, et nii peabki olema, milleks kahelda autotootja valikutes.
Genekad on tõesti enamikul sama margi erineva kubatuuriga autodel samad, kuid alaldid (tabletid või kaaned) on timmitud vastavalt akule. Ja täitsa tavaline pidi olema olukord, kus kolmest faasist ainult 2 laadimisvoolu toodavad, see lööb välja ainult ekstreemolukordades, muidu seda ei märkagi. Ja lahjema mootoriga auto on võimeline täislaetud akuga vähemalt ühe paagitäie ilma laadimata maha sõitma.
. 4 aastat 11 kuud tagasi
kes see seal enne minu tünniteooriat lahkas- selgituseks nii palju, et kui sa võtad akust välja ühe ampri ja tagasi paned pool amprit, siis ei saa see aku iialgi täis. ükskõik kui väike ta ka ei oleks. erinevus on vaid selles, et 100A aku kestab kaks korda kauem kui 50A. ehk siis kui linnas sõites kulutad akut rohkem kui sõites tagasi jõuad laadida, saab iga aku ükskord tühjaks. võid kasvõi pagassi akusid täis laduda, aga kui sa jätkad samal viisil, et võtad ampri, tagasi paned pool, siis kestavad akud ikakgi vaid teatud kindla ajavahemiku. seega pole olulist vahet, kui suure aku sa kapoti alla paned- teda rohkem tühjendades kui laadides oled mingi hetk ikkagi tühja akuga tee peal. seega tuleb osta automargile sobiv aku ja pärast aeg ajalt silm peale visata, et mis akust järgi on jäänud. pole ju keeruline.
täpile 4 aastat 11 kuud tagasi
Kui sa ei ole just nõrkvooluspetsialist, siis aru saada, mis akust on saanud, on mittespetsialistile üpris keeruline. Kui sa lähed alalaetud akuga liisinguauto margiesindusse, siis määrivad nad sulle pähe uue aku (kõige kallima, samuti ei unusta nad sulle valamast maailma kalleimat vedelikku - klaasipesuvedelikku, mis on samas hinnaklassis kui Hennesey konjak), vaevumata süveneda sellesse, et äkki oleks vaja pingutada/vahetada geneka rihma või kontrollida laadimisvoolu, et teada saada alaldite seisukorda.
Kasutatud autode puhul peab jälgima, et ei oleks tõstetud esitulede pinget, justkui eredamalt põlevad tuled suudaksid muuta esilaternare reflektorite geomeetriat. Kusagil kaitsmete või releede blokis on üks vidin, mis töötades prioriteedireleena, annab esmalt voolu esilaternatele ja kui voolu ei peaks piisama, siis vähendab voolu mõningatele teistele tarbijatele, mille olemasolu ei ole eluliselt vajalik. tohti on see relee asendatud sillagam mis võib ja tavaliselt ongi originaali tühja kesta peidetud. See tähendab, et esilaternad saavad 14... 16 volti, laadimisvool on nagu ta on, kuid ampreid napib.

Samas... nõrk laadimisvool, ei tee akule halba, pigem võimaldab rohkem täis laadida. On ikka vahe küll, kui laed akut täkuga või 2 ööpäeva mingi vuhvliga, viimase laadimine kestab ikka tunduvalt kauem.

Aga samal ajal akud, mis enam starterit ringi ei aja, sobivad suurepäraselt voolu salvestamiseks muudeks vajadusteks, näiteks vanad akud käivad enam kui küll merel jahis või kaatris kasvõi inverteri tööshoidmiseks, tõsi, täislaadimiseks peab voolu võtma võrgust ja mida lahjem laadija, seda parem.
. 4 aastat 11 kuud tagasi
selleks, et autoakust aru saada, ei pea olema nõrkvooluspetsialist- piisab, kui kooli füüsikatunnis on plikade kiusamise asemel midagigi õpitud. käsitseda voltmeetrit, tunda ära akuklemmid ja mõõta nendelt pinget, peaks iga tavakooli lõpetanud inimene oskama. aga kui tahetakse ennast lolliks teha ja kujutada ette, et kõik siin ilmas on niiiiiii keeruline, siis muidugi on targem teeninduste vahet joosta ja raha maksta. varta kodulehelt leiab igasugu kasuliiku infi.
www.varta-automotive.com/elearning/findex.html

väga lihtne tabel
Charge state voltage
100% charged battery 12,75 V
Empty battery 11,75 V

ehk siis siit on näha, et kui aku pinge kukub 1V võrra, on aku juba tühi. siit saab igaüks ise tuletada, et kui aku pinge on kukkunud 0,5V, on akust järgi 50% ehk siis umbes 12,2V ja akut tuleks laadida. siit saab juba igaüks ise tuletada, et kui kadunud on 50%, siis järelikult näiteks 55Ah aku puhul on temast välja võetud umbes 25Ah jagu energiat ja see tuleks akusse tagasi laadida ja siit saab igaüks ise tuletada, et kui me laeme akut konstantse vooluga ja selleks vooluks on näiteks 1A, siis kulub meil aku täislaetuse saavutamiseks umbes 25 tundi.
kõike seda saab välja mõelda ja välja arvutada ka tavakooli lõpetanud inimene, selleks ei pea olema kuskil eriharidust pakkuvas koolis käinud. probleem aga ongi selles, et inimesed ei viitsi enam mõelda- lihtsam on arvata, et ma nagunii seda ei oska ja las teised remondivad.
täpile 4 aastat 11 kuud tagasi
Normaalne autokasutaja, kes on teinud sissemakse, mis võibolla ei vasta tema tarbijaprofiilile, ei käi ümber auto voltmeetriga, pigem unistab (ja jääbki tegema) plikade kiusamisest. Las teised remondivad, mina aga teen sinu jaoks toole, mis ehk kohe ära ei lagune, aga kui lagunevad, siis oma viga, sina ei osanud vaadelda tappe ja polstrit, kas sulle seda siis keskkoolis ei õpetatud?
täpile 4 aastat 11 kuud tagasi
PS. Varta on elektriseadmete kasutajate jaoks sõimusõna, kuigi tuleb tõde tunnistada, hinna ja kvaliteedi balanss on paigas. Aga Varta ostja on rahul, mina nende hulgas, ma olen eeltööd teinud ja vähemalt autoakude osas olnud meeldivalt üllatunud ja rahulolev, mida ei saa aga kahjuks ütelda muude akude ja patareide osas, kuid ma põhjendan enda rahulolu sellega, et ma ostsin hinda ja selle ka sain.
to: Accu 4 aastat 11 kuud tagasi
Mina isiklikult mõtetult suurt akud ei ostaks,vaataks ikka hinda ka ja see prändivärk on ka kaheotsaga. Ühest tehasest võib tulla näiteks Varta ja vähemtuntud bränd,sisu üks,hind erinev. Hr täpp on selles suhtes teadjamees ja tema jutt on pädev,ainuke mis mainimatta jäi on see temperatuur,ehk siis miinuskraadid. Miinuskraadides autoaku ei võta tavalise laadimispinge,ehk 14 võo tsipa üle selle kiiresti voolu sisse. Ja siin on mootsate genekate puudus,et nad ei ole kõrgema pingega(15 ja rohkem) laadimiseks tehtud,asi nedes pingeregulaatorites,genekas ise tehniliselt oleks selleks võimeline. Vene ajal elektroonik-autohuviline tegi ise pingeregulaatori,millel termomeeter mõõtis aku kesta temperaatuuri,suvel oli 13,8 ja talvel - 20 kuni 16v ja sellel sellil oli aku 8 aastat käinud.
Accu 4 aastat 11 kuud tagasi
Asi läheb juba lahmimiseks ja üksteise süüdistamiseks.. Unustaks need tünnid, voltmeetrid ja Hennessy konjakid, see ei vii teemat edasi.
See, kes "tüüpilisest eestlaslikust käitumisest" rääkis, ei saanud minu mõttele küll pihta, kuid me räägime täpselt ühest ja samast asjast - autoehitajad ei ole ju lollid, et panevad autole justnimelt 56 Ah aku, sellel peab olema mingi põhjus. Miks siis paljud, sealhulgas autoakude müüjad, soovitavad panna suurema? Kas sellel soovitusel on ka mingi teaduslik-matemaatiline-füüsikaline-keemiline seletus või lihtsalt selline sisetunne, et "suurem on lihtsalt alati parem", nagu meeste puhul ju tavaliselt ikka kombeks on, mis sest, et tehas on ette näinud väiksema? Kui 60Ah aku maksab 75€ ja 100Ah 95€, siis see 20 eurot ei ole ju mingi mega summa, et osta viletsamat akut autole viieks-kuueks aastaks?
Homme lähen ostan aku ära, nädala pärast lubatakse -20 kraadi ja sellise külmaga on mu vana aku kindlasti soss. Valisin välja tehase soovitatust 10 Ah suurema - nagu mehed ikka :)) Eks siis paistab, kaua kestab või kaua laeb. Võib olla viie-kuue aasta pärast tulen siis siia teemat täiendama.
Tänud kõigile, kes viitsisid teemat arendada. Häid pühi teile.
arved 4 aastat 11 kuud tagasi
teije räägite akust kui voolu salvestist,aga ega meije kui ostjad ei tea milline on akul happe tihedus,meije tingimustes peaks ta olema vähemalt 1,21. akud on kinnised,ostame ikka nagu põrsast kotis.
. 4 aastat 11 kuud tagasi
mul on ühel 2l bens. mootoriga autol peal 45Ah Varta aku, millel veebruauris täitub 6 aastat, neist viimased neli eestimaa kliimas. lisalaadimist olen selle aja jooksul teinud ehk vaid 5 korda ja põhjuseks see, et mõni tarviti on mittesõitva auto korral aku tühjaks tõmmanud- kas sigaretisüütajast toituv ja sisse unustatud istmesoojendi või salongivalgus, mis avatud ukse korral põleb. aga need on vaid enda lollist peast põhjustatud harvad korrad. eelmisel aastal, kui oli -30, tõin aku neil öödel tuppa, et vanakesel hommikul rohkem jaksu oleks, kuid päeval seisis auto niiehknii töökoha kõrval ja käivitus ka õhtul probleemideta. aku käivitusvoolu suurust hetkel küll peast ei mäleta, aga 45Ah juures see muidugi eriti suur ei ole, kuid nagu näha, on auto starter sellega siiani rahul olnud. igapäevast sõitu on ca 40km, seega kogu laadimine sellega piirdubki. niiet minu näite puhul pole suurus absoluutselt oluline, olulisem ilmselt see, et aku saaks oma igapäevase laadimisvajaduse kätte ja kogu lugu. kui ma ostaksin sinna peale 55 või 65Ah aku, siis maksaksin ilmselt 10- 20 euri rohkem, aga mida ma selle enama raha eest saaksin? ilmselt mitte midagi eluliselt ja oluliselt vajalikku.
Teeline 4 aastat 11 kuud tagasi
Korralikult laetud aku happetihedus peab olema 1,27 - 1,28. 1,21 on praktiliselt tühi. Aku ostmisel tuleks lisaks mahutavusele vaadata ka käivitusvoolu tugevust. Aku võib ju 100Ah-ine olla, aga kui käivitusvool on ikka 100 A, siis võib sellega parimal juhul võrri käima saada.

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.