EGR klapp ja muud riknevad imevidinad

JaanusM 3 nädalat 1 päev tagasi
Olen Autolehe pikaajaline lugeja ja viimastes lehtedes on silma jäänud EGR klapi ja tahmafiltrite teema. Olen isiklikult kokku puutunud nende "nuhtlustega" ja viimasest katsest nüüd natukene pikemalt kirjutangi. Nimelt sõber ostis endale 4 aastat vana Audi A6. Auto tuli Saksamaalt ja Audi valiti just tema enamvähem vastupidava maine pärast. Kuid suureks mureks saidki just EGR klapp ja tahmafiltrid. Sai esialgu esinduses pandud A varuosad. Õlivahetused ja hooldused said peale seda tehtud enne ettemääratud aega, kütus lasti paaki ainult ümargey (vana Statoil) tanklates ja mootoriõli sai autosse tehase poolt ettenähtu. Ja EGR klapp lõpetas lepingu alla aastast töötamist. Kuna sõbral on pere siiski vaja toita ja soovib ka aastas korra soojal maal käia siis teisele katsele mindi juba B varuosadega. Ega seegi üle aasta palju vastu pidanud. Siis saigi hakatud uurima selle rahaneelaja eemaldamist. Esinduses laideti idee muidugi maha, aga ühes remonditöökojas võeti töö ette. Lisaks tehti Chip tuning ja sealt töökojast sõitis auto otse ülevaatuspunkti. Auto läbis ülevaatuse puhtalt. See tähendab seda, et heitgaasid olid normide piires. Nüüd on see auto juba teist korda ilma EGRita ja chip tuninguga ülevaatuse puhtalt läbinud. Ümargey tankla aga vahetati peale EGRi klapi eemaldamist Alexela tanklaketi vastu. Peale seda vahejuhtumit olen päris mitme tuttavaga rääkinud sellel teemal ja paljud kellel on uuemad autod on sama teed läinud. Ja ainult ühel juhul oli probleem. Aga probleem ei olnud mitte üle normi oleva heitgaasi normiga vaid visuaalsel kontrollil silma jäänud tahmafiltri eemaldamisega tehtud keevitustega.
Siinkohal võiks Autoleht isegi teha eksperimendi mõne uuema autoga. Lihtsalt käia autoga enne nende rahaneelajate eemaldamist ja pärast ülevaatuspunktis.
Siinkohal muidugi mainin ära ka selle, et iga oma autost lugupidav inimene kasutab kvaliteetseid kütuselisandeid, et heitgaasid normis hoida.
. 3 nädalat 1 päev tagasi
Esiteks ei kesta varuosad kuude või aastate kaupa, seega on mõne jupi ealisuse kirjeldamiseks olulisemad läbisõidetud kilomeetrid. Teiseks sõltub selliste tahmaste juppide eluiga ka juhi sõidustiilist- vaikne törtsutamine tekitab rohkem tahma ning see ladestub igale poole. Ja kolmandaks ei osta normaalne inimene diiselaudit.
🚗 3 nädalat 1 päev tagasi
Terve VAG grupp on paras ikaldus,nii bena,kui disla,DSG'st rääkimata :-(
Elmar Ots 3 nädalat 1 päev tagasi
Jaanusele: Pole mingi saladus, et ülevaatusel ega selle heitgaasitestis ei suudeta tuvastada tahmafiltri puudumist ega muudki tuuningut, kui filter pole just väljalasketorustikust labaselt välja lõigatud. Kui diiselmootor on veel sedavõrd töökorras, et ei aja välja silmaga nähtavat tahma, saadki ülevaatuselt läbi, kuigi heitgaas on kõike muud kui Euro 5 või 6 normile vastav. Selleks ei pea me Autolehes küll mingit eksperimenti tegema hakkama :)
Ja ükski kütuselisand ei suuda heitmekogust enam mõjutada, kui oled autolt DPFi ja AdBlue' maha kiskunud.
PS See on huvitav õigustus: kuna sõbral on pere toita, siis võib EGRi jms autolt maha kruvida. Ahah, selle peale poleks ise tulnudki!
Jaan 3 nädalat 1 päev tagasi
Soovin lisada antud teemal enda kogemuse. Ostsin oma eelmise auto uuena 2012. aastal. Autoks oli 1.6 diiselmootoriga ja manuaalkastiga Kia Ceed. Diiselmootori kasuks otsustasin asjaolul, et aastane läbisõit on 40000 km, milles 90% kulgeb maanteel. Hoidsin autot igati heaperemehelikult. Kõik hooldused tegin õigeaegselt, tankisin ainult Statoilis, vältisin isegi liigmadalaid mootoripöördeid, kui vähegi võimalik sõitsin tahmapõletustsüklid lõpuni, lühikesed talvised sõidud sai tehtud pere teise autoga. Tulemuseks u 160 000 km muretut sõitu. Juba mainitud läbisõidu juures (10 tuh km peale garantiiaja lõppu) süttis mootorituli ning käivitus mootori võimsust piirav avariirežiim. Peale ametlikus esinduses tehtud diagonstikat öeldi, et probleem EGR-klapis. Klapp puhastati, kuid 6000 km pärast oli probleem tagasi. Teises linnas ja firmas (ka ametlik esindus), oli diagnoos sama. Sai siis ametlikke spetsialiste pinnitud, et millest EGR-i jama tingitud, kas mootoril on mingi probleem? Mulle öeldi, et mootori kõik teised näitajad on korras ning EGR-süsteemid ei olegi igavesed. Ära lõppevad EGR-süsteemid varem või hiljem ning minu auto puhul oli tegemist selle teise - hilise variandiga. Kütusekulu tõusu ega teisi muutusi mootori töös ise ei tuvastanud ning nõnda siis leppisingi ametliku esinduse põhjendusega. Seadusekuuleka kodanikuna neelasin mõru pilli alla ja maksin vahetuse eest u 500 eurot. Tänaseks on auto müüdud ning minu investeeringut naudib järgmine omanik.
Seega autolehe nõuniku vastus lugeja küsimusele "Mis asi on EGR-klapp ja miks see katki läheb?" on minu kogemuse põhjal ainult pool tõde. Ei maksa arvata, et "kõik õigesti" annab probleeme vältida. Miski ei ole igavene ning kõiksugu heitgaasipuhastussüsteemid on moodsate ja muidu tehniliselt elegantsete diiselmootorite paratamatult nõrk koht, mis võib probleeme tekitada süütute läbisõitude juures. Saan täiesti aru autoomanikest, kes otsivad probleemile alternatiivseid lahendusi, mis mõnel juhul võivad nö ametlikust lahendusest olla püsivamad ja odavamad.
Kaak 3 nädalat 1 päev tagasi
Minu jaoks tekitab see teema algataja hr. Jaanuse lugu küsimusi. Kui peale sai A varuosa , siis sellel on ka garantii. Kas paigaldus toimus margiesinduses? Eeldatavasti kontrolliti ka mootorit, et pärast vahetust kõik toimis nagu ette nähtud. Kuidas siis esindus hiljem kommenteeris, kui alla aastast perioodi, mil tõenäoline läbisõit ca 30T oli sama probleem tagasi? Kas margiesindus pakkus lihtsalt järjekordselt klapi vahetust? Midagi jätad sa rääkimata, JaanusM.
Taak 3 nädalat tagasi
Imevidinad!? Tegu on lihtsalt roheliste vandenõuga:-( Ostke omale vabalthingav bensukas ja pole mingeid totraid jamasid ;-)
Kaak 3 nädalat tagasi
Taak, sa osta endale hobune, pane talle ainult enne sõitu suurem toores kartul või väiksem kaalikas perse, et ei saastaks
Taak 3 nädalat tagasi
Osta omale hobune ,kui bensiiniga sõitvat autot osta ei julge ;-)) Ära siis rege ja vankrit unusta !
Meister Jaan 2 nädalat 6 päeva tagasi
See autolehe chiptuningut maha tegev artikkel pani mind natuke mõtlema sel teemal. Mul on mitmed tuttavad kes teinud seda. Tehtud peamiselt tuner.ee ja VKM'is ja kvaliteet nendes kahes kohas esialgu on olnud rahuldav, keegi pole probleemidest veel kurtnud. Artikkel ise on väga negatiivse sisuga, mis on ka mõistetav, margi esindused ja maanteeamet ei saagi sellist asja tolereerida. Aga miks ei ole ajakirjanikud võtnud vaevaks uurida, kuidas asi tegelikult on. Mind huvitaks küll sellise testi tulemus.
Testis võiks kasutada nt Audi A7/A5/A6/Q7, VW Touaregi või BMW X5/X6 chipimist versus mõnda 2 või väiksema liitrilise diisel masina chipimist võrdluseks. Ma usun et suurema mahuga mootoritel on chip tuningu effekt suurem ja seal ma näen ka selle põhjendatust rohkem. Tahmafilter täis sõita on linnasõidul ja väiksematel mootoritel vägagi tõenäoline. Ja võiks olla ka arvamus siis chipi tuuningu tegijatelt endal. Kuidas nad kaitsevad ja mis põhjendustega ja kas põhjendused ka peavad. Numbrid numbrid, need on asjad mida tahaks näha lisaks testi praktilisemale poolele.
M+J 2 nädalat 6 päeva tagasi
Litsenseeritud tuunimiskojast tulnud auto peab vastama kehtestatud normidele, nii lihtne see ongi. Kui vastab normile ilma klapi, katalüsaatori, filtri või järelpõletita, siis pole kellelgi midagi ütlemist. Kui on mingil eksootilisel põhjusel sihilikult räigelt mingit normi rikutud, siis on kurjast.
Panfilov 2 nädalat 5 päeva tagasi
Ega ma päriselt aru ei saa, miks seda tuuningut peab nii väga tegema ja EGRi, DPFi jm. välja kiskuma. Meister Jaan kirjutab üles hulga noobleid mudeleid suurte mootoritega ja siis veel chippima vaja minna!?
Autot ostes võiks ju X5 komplekteerides müüjaga pisut plaani pidada, kui 200kW vähe, võta siis kohe tehase poolt rohkem tuunitud mootoriga mudel, mäletamist mööda on kõigil tootjatel valikus erineva võimsusega masinad. Neile kehtib tehase garantii, alati võid kindel olla, et kui midagi juhtub saad müüja juurest nõu ja jõuga abi ja masina heitmed jm. jutud on sellised, nagu paberitel kirjas.
Tundub nagu jabur, et ostad mingi niru mootoriga masina ja siis kebid kohe kuhugi sanka juurde chippima.
. 2 nädalat 5 päeva tagasi
Need rohkem järelturu masinad, milledele "tjuuningut" tehakse. Aga võib olla ka esimese omaniku autod, sest teatavasti määrab hinna ka mootorivalik ning pärast on odavam tuunida kui kohe rohkem maksta. Enamikel tootjatel on sama mootor erineva võimsusega ja need ongi vaid tarkvaraliselt määratud- plokk, kolvid, kubatuur on kõik sama.
Autojuht 2 nädalat 5 päeva tagasi
Olen varemgi maininud, et sõidan VAG grupi diislitega üle 21 a. Pole kordagi EGR-i ja kübemefiltriga probleemi omanud, kübemefiltri kogemus 10 a. Läbisõidud on olnud masinatel nii 100 alates, kui ka pea 500 000 -ni. Ainukesed probleemid on olnud põhiliselt õhulugeja ja veel mõned andurid. Linnasõitu on just palju isikliku autoga ja kõik on (olnud) manuaalkastiga. Eks asja teeb paremaks lühendatud õlivahetusvälp 30 K pealt 15 K peale. Peale selle olen natuke raskema jalaga, st et alla 1500 pöörde ei sõida, olgugi, et ekraanil näitab soovituslikku käiguvahetust. Lihtsamat chippimist olen ka proovinud (kütuse temp muutmine), minek oli parem koos kütuse kulu vähese suurenemisega. EGR-ile ja kübemefiltrile see mõju (halvemaks) ei avaldanud. Ülevaatusel oli tahma norm lubatust alati poole väiksem...
votsuk 2 nädalat 1 päev tagasi
Ega ma ka linnas üle teise käigu ei pane sisse,maanteel kolmandaga.mõnus on ikka kui tõmme on koguaeg taga..
Siim 2 nädalat tagasi
Kindlasti on töristamine kurjast, ikka kuskil 2000 pööret, siis peaks ok olema, ega tahma nii väga. Kindlasti oleks vaja kord kuus käia maanteel, vähemalt 10-15 min sõita 2500-3000 pöördega, on aidanud. Eks maksma peavad kõik, nii turbota bensuka mehed ( suur küttekulu ) kui turbodiisli mehed ( egr klapid ja muud imevidinad ) aga vahe on sõidurõõmus ja jõus Nm!!!!! Siin ei saa bensukad diislite vastu (võrdlen ühesuguse kubatuuriga masinaid). Kes on proovinud mõlemat, see saab jutu pondist aru. Aga eks igaüks otsustagu ise kumma variandi valib.
autoomanik 1 nädal 4 päeva tagasi
Olen kuulnud, et ka Eestis on ideid, viia sisse kübeme/dpf filtri kontroll, diagnostika baasil.
Sellisel juhul hakkavad paljud autod ülevaatustel läbikukkuma, kuna dpf filter on paljudel eemaldatud.
EGR klapp on paljude diislite mure.
Noh saite nüüd diisliomanikud, see on see, et räägitakse kogu aeg, et oo diisel on nii hea ja ollakse nii lummatud selle väikesest kütusekulust, aga sellele ei mõelda, mis muud kulud sellega kõik kaasnevad, kallim remoint, dpf filter, tuksi minev kallis EGR klapp, tuksi minevad pihustid ja muu säärane ning eelsüüteküünlad, samuti kallim kütusefilter, mida peab tihemini, kui bensukal vahetama, samuti kallim aku, mida peab tihemine vahetama.
Ei ole vaja siia diislimeeste kiidulugusid, kes sõidavad pool miljonit ilma filtrit ja mida iganes vahetamata.

Ise läksin seda teed, et ostsin Honda accord bensiini 2008 ja ei ole mingit dpf muret ,kuna seda ei ole, muid diisli muresid ka ei ole, EGR klapp peab ka bensukal kõvasti paremini vastu jne.
Aastane läbisõit on 10 000km, mistõttu diisli järele vajadus täiesti puudub.
Kui te hakkate nüüd arvutama, kui vähe te eurodes tegelikult kütuse pealt kokku hoiate diisliga, näiteks läbides 100 000km ja kui palju te peate kulutusi tegema, ehe näide dpf filter, siis näete peagi, et kasum jääb kaunis väikseks, heal juhul nulli, halvemal juhul jääte veel kahjumissegi.

Kogemus ka vana 90ndate lõpu Civicuga, mis on üle Eestis uuena ostetud ja nüüdseks sõitnud üle 200 000km.
katalüsaator ja lambda andur on originaalid, heitgaasidega pole mitte mingit muret, ma ei tea kas nii vanal autol isegi EGR klapp on, igatahes, kui on, siis muret sellega olnud ei ole.
Samuti ei ole mite ühegi anduriga miret olnud. Mootor õli ka ei võta.
Ainus asi, mis on, et jahutusvedelik läheb mingil põhjusel mustaks ja kaob vaikselt, aga see on olnud juba mõnda aega ja mingit probleemi pole see tekitanud.
Nüüdseks on auto juba nii vana ka, et pole ka mõtet enam remontida, veermik on ka ülivähe remonti tahtnud, vot on autosid kunagi tehtud, enam nii häid autosid kahjuks ei tehta, mis nii muretult sõidavad.
Ok, roostetamine on tõesti suur probleem.
Püsti Loll 1 nädal 4 päeva tagasi
Hakkab looma.
Fight: diisel versus bensiin.
Aga tegelt pole mingit vahet, lõpp paistab
m.postimees.ee/section/16/4303597
eelmisele 1 nädal 3 päeva tagasi
Jaa ,aastal 2600 toimuv on ju nagu "homme" :-))
Teadja mees 1 nädal 3 päeva tagasi
sa eelmisele oled tüüpiline seda sorti inimene, kes arvab ,et võid maad reostada, kuna tulevik on ju nii kaugel.
Aga sellest ei sa saa aru, et selleks, et aastal 2600 saaks ka elada ,tuleb juba praegu hakata astuma selleks samme.

Lisa postitus


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.