Kas suuremate maanteede piirkiirus võiks olla 100 km/h?

Sass 2 kuud 1 nädal tagasi
Lühike vastus, kõik nagunii sõidavad juba 100 km/h ja kiiremini, lisaks tähendab see rohkem möödasõite veoautodest - rohkem ohtlikke situatsioone. Näide: nädalavahetusel tulin Viljandimaalt TLN-TARTU maanteelt Tallinnasse kiirusega 95 km/h (spido valetab ca. 5 km/h) ja mingil vennal nui neljaks oli vaja mööda sõite ning auto tuleb samal ajal vastu, mina pean tõmbama kuskile teeäärde. Ca. 50 kilomeetri pärast Kosel teeb sama jorss suitsu - mismõttes? Niimoodi on olnud mitmeid kordi.
Dumb Erto 2 kuud 1 nädal tagasi
Üks suits pidi eluiga ca.7-14min. vähendama, see oli vaja kiiremini sõites tagasi teenida. Adrekalaks on ju ka mõnus, ajab kukla karvad turri.
Carlos 2 kuud 1 nädal tagasi
Mitte ei võiks, vaid peaks olema lubatud suvel kõikjal 100km/h !
valdur1 2 kuud 1 nädal tagasi
Mis juhtuks siis kui 4 realisel on kadunud piirkiirus? Või on selleks mingi 150 km/h. Seda pole ju veel katsetatud. Igasugused muud piirangud on juba läbi proovitud. Nojah, talvel 80 ja linnas 40, kruusateedel 70, neid pole veel proovitud. Aga inimese loomus on selline et kui sõidad pikka aega 150-ga siis edasine 90 on juba venimine.
Sass 2 kuud 1 nädal tagasi
Naljakas on see, et juba praegu 110 km / h piirkiirusega juhtuvad õnnetused, sõidan igapäevaselt 2+2 ja autode pikkivahed on samasuured, kui linnas 50 alas. Carlos, palun põhjenda, miks 100 km/h peaks olema lubatud ja kuidas vähendad liiklusõnnetuste arvu just suvel, kui see on aasta lõikes juba praegugi kõrgem.
Tabularasa 2 kuud 1 nädal tagasi
Kui piirkiirus kaotada, siis loksuks asi tasapisi ilmselt ise paika. Üksikud lendurid jäävad, aga neid on ka praegu. Praegu on see piirang justkui kohustus kiiremini sõita. Jõuad kaherealiselt neljarealisele - palju on neid juhte, kes sama tempoga jätgavad? 99,9% tallab pedaali põhja...
Vimpel 2 kuud 1 nädal tagasi
Piirkiiruseta oleks laipu veel rohem, debiile sõidab palju ringi.
erm 2 kuud 1 nädal tagasi
Siis oleks vaja veel rohkem kiirendus- ja aeglustusradu. Nii mitmedki autod ei jõua juba praegu oma kiirust hea kiirendusega tõsta, vaid jäävad joppama sellisele teele väljasõitmisel. Mis on ohutegur.
Sass 2 kuud 1 nädal tagasi
3+3 teid oleks vaja, aga meil ei suudetagi TLN-TRTU 2+2 välja ehitada - riigi rahad lähevad mujale ulmelistesse projektidesse või siis tasku , loe kuidas tahad
. 2 kuud 1 nädal tagasi
3+3, 4+4, 5+5 jne- paraku ei aita lollide vastu ükski vahend, pigem siis juba neile eraldi sõidurajad, mis on muust liiklusest betoonpostidega eraldatud. las siis uhavad seal kuni järjekordne post vastu tuleb...
nael 2 kuud 1 nädal tagasi
Kui piirkiirused ära kaotada, siis mõnda aega on liiklusõnnetusi rohkem ja seejärel on vähem kui täna. Halvad juhid on trellide taga või surnud.
Linnaliikluse osas oli mõned aastad tagasi juba artiklid, kus kesk-euroopas mõned linnad korjasid absoluutselt kõik liiklusmärgid ära ja peale seda muutus linnaliiklus sujuvamaks ja ohtumaks
Autojuht 2 kuud 1 nädal tagasi
Olen kuskil siin foorumis juba varem kirjutanud, et ühe aasta (200x) suvel katsetati 100 km/h kiiruse lubamist põhi- ja tugimaanteedel. Üllatuseks selgus, et liiklusõnnetuste arv vähenes. Millegi pärast ei taheta sellest aga üldse rääkida.
:( 2 kuud 1 nädal tagasi
Lubada ju võib, kuid enamus sõidab ikka 95-ga, sest 95 on kummaline arv, seda on lihtne hoida, 100-ga sõitmiseks pead pingutama - kas teadlikult gaasi tallama või tagasi hoidma.
. 2 kuud 1 nädal tagasi
minu arust küll keegi 95ga ei sõida- kas hoitakse seierit tuimalt 90ne peal võis siis saja peal. sada muidugi võrdubki reaalsuses ca 95ga. ja mina küll ei pea 100ga sõitmiseks pingutama- väga sujuv ja murevaba kulgemine, pigem on 90 selline tuim ja tüütu kui korralik mugav auto. loomulikult sõltub ka teekattest- vanemad kitsad ja käänulised väikeasulate vahelised teed oma lapitud asfaldiga eriti ei meelita kiirust suurendama, kuid kasvõi tln-tartu trass võiks enamuses 100 olla.
rxr 2 kuud 1 nädal tagasi
90-100 km/h
ajavõit oleks minimaalne, et ei näe mittem mingit põhjust selle jaoks. Politsei peaks lihtsalt karmimalt kiiruseyletajaid karistama/noomima.
Kas pluss 10km/h on kiiruseületamine.
Mingi maagiline spidomeetri eksimine ei lähe arvesse. Kui spidomeeter näitab 90 siis seier on ka selle peal
ohutu linnaliiklus 2 kuud 1 nädal tagasi
"Linnaliikluse osas oli mõned aastad tagasi juba artiklid, kus kesk-euroopas mõned linnad korjasid absoluutselt kõik liiklusmärgid ära ja peale seda muutus linnaliiklus sujuvamaks ja ohtumaks "

Aga liiklus ei muutunud ohutumaks mitte sellepärast, et kõik reeglid oleks kaotatud, vaid sellepärast, et reeglid tehti rangemaks: igale poole samaliigiliste ristmike ala, sealjuures sõidukijuht peab teed andma ka paremal käel olevale jalakäijale. Ja kiirusi piiratakse tee ehitusega, näiteks ohtralt munakivisillutist kasutades.

Need 30 km/h samaliigiliste alad on ka meil Eestis vähemalt Tallinnas ja Tartus täiesti olemas.
Carlos Sass'ule 2 kuud 1 nädal tagasi
Autojuht jõudis juba vastata Sinu küsimusele!
Seda ma silmas pidasingi 👆
Sass 2 kuud 1 nädal tagasi
Too siis välja originaal artikker ja uuring.
Autojuht 2 kuud 1 nädal tagasi
sdd 2 kuud 1 nädal tagasi
Kas enamikel 1+1 teedel võiks olla 100 km/h piirang? Jah. Sest autod on turvalisemad ja sõidavad ilusti ka suurematel kiirustel, kütusekulus (va mikromootoriga autod) pole praktiliselt mingit vahet see +-10 km/h ei oma (omal on erinevus 0,7 liitrit suure mootoriga 90 km/h vs 115 km/h, umbes liiter vahet 90-130vahel), peale kahe põhjuse:
1. Näiteks pikemal kui 100km distantsil tekib sellega ajaline kokkuhoid ideaaltingimustel (no enamus sõidab sama tempoga)
2. saab lõpuks ometi näiteks 85/90ga sõitvatest veoautodest möödasõite teha, ilma et peaks igal sirgel politseionu kartma, et kiirus kerkib. (NB! See võiks olemata olla, kui oleks seaduses lubatud ÜHEL möödasõidul nt kuni +20, mitte at laseks keegi jorss +20 kogu aeg vastassuunas)
Võiks üks aasta sellise testperioodi teha liikluses. NB! Iga kurv tähendab niikuinii hoo vähendamist ja märgid väljas igas kohas, kus kõrvaltee, ohtlik pööre vms - ei leia, et miskit 10 km/h muutuks KORDADES ohtlikumaks. Võibolla mõni juht, kes juba praeguste oludega toime ei tule ja 100 km/h hoo peale laguneb auto laiali või tuleb pruun püksi, see peaks juhiload pigem MNT-sse tagasi viima ja bussi/taksoga sõitma.
Näiteks uued bussid on kõik võimelised sõitma kiiremini kui 90 km/h.

Ma mäletan veel nooremana neid tohutuid 100 alasid mis meie teedel lubatud olid 90/00tel. Kas tõesti juhtus siis rohkem õnnetusi? Jagage tänapäeva autostumise suhe ära - vaevalt. Praegu ainult lubatud 2+2 peal kiiruse tõstmine ja paar lõiku üle Eesti kus pandud 100 välja.
Nt eriti hästi mäletan Tartust võru poole minevat lõiku - suviti 100 ala.

Kindlasti peaks olema 3 märki väljas. Üleval 100, all 90, kõige all vihmapilv ja lumi. Ehk ilusa ilmaga 100, kehva ilmaga 90. Nagu välismaal. Nt kiirteel 130 ilusa ilmaga ja vihma korral 80. Suurtel trassidel võiks olla investeeritud parem digitaalsetesse liiklusmärkidesse (mitte enam neid lollakaid "head teed" ja "temp on XX" märke). Ilusa ilmaga näitab 100. Õhtul, vihmaga, lumega 90, kehvemate teeolude korral kasvõi 70. Mujal asi toimib, liikluses osalejana suht lihtne selliseid märke jälgida.
Ma olen igal pool sõitnud üle Euroopa, mitte mingit probleemi ei ole. Meie Balti riikidest parimas seisus teede poolest, aga samas ainsad kes KÕIGE rohkem piiravad, kuigi võimalused (sirged, laiad teed, ei ole eriti kurve ja mägesid kesk ja põhja eesti) on head, lubada ja proovida midagi enamat.
Samamoodi on võimalus ehitada 1+2 / 2+1 teid ning korralikud 2+2 teed või isegi kiirteed. Aga noh, ei ole kedagi, kes asja ette võtaks. Ja tavaliselt teevad kõiki neid otsuseid tehnika ja ehituskauged inimesed, kellel pole transpordist mitte mingit aimugi. Aastakümned lähevad, suudame ainult mõne üksiku silla ehitada, mõned km 2+2 teed, linnasid laiendada, korralikult ühesuunalisi tänavaid ning mikro või turboringe teha KOGU linna ulatuses.
Suunaks KOGU kütuseaktsiisi maks transporti oma taskute asemel, kasutaks välistööjõudu lisaks projektides ja EL toetusi, meil oleks Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu, Tallinn-Narva teed kõik 2+2 lõigud ja saaks isegi lubada Esimese 3+3 kiirtee lõigu näiteks (isegi 2+2 kiirtee sobiks)? Sellest järgmise 5 aastaga teha lõigud piriideni edasi ja tõmmata ka korralik tee Valga/Tartu-Pärnu vahele ja ka Tartust idapiirile või siis Narva välja. Samamoodi püsiühendus saartega. Kasvõi megaprojekt et saada autoga näiteks läbi tunneli Soome. Võiks milleski eesrinnas olla selle riigiga. Ei, kõik asjad laseme käest ja ainult heietame, puterdame ja keelame. Teeks midagi ühiskonna jaoks, teeks midagi Eesti jaoks ka?
Transport on kõik igal pool. Sellest hakkavad kõik muud asjad omakorda laiali hargnema, sh ka toodete ja teenuste hinnad jne.

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.