Linnadžiibihullus: kallim osta, kehvem sõita, kulukam pidada, aga...

4x4 omanik 7 kuud tagasi
Mitte iga Autolehe numbri peale ei algata ma teemat mõne artikli kohta. Seekord küll.
Alles hiljuti sai pere kolmest autost 2 vahetatud nn (linna)džiipide vastu (kolmas juba oli 4x4). Miks? Linnadžiip on kallim, kulukam üleval pidada ja ebamugavam sõita kui sõiduauto, ütleb loo autor hr Ots.
Siit minu vastus loetelu vormis: 1) MEELDIB - mõnus kõrge vaade ja kena disain; OHUTUM - kui sõiduauto rammib maasturit, tuleb pauk mulle tagumiku alla, mitte pähe, nagu sõiduautol; MUGAVUS - suurem auto, suuremad rattad, pehmem sõit; 4WD MÕNU - ei ole mõtet rääkida, et 4WD on ainult metsas jahil käimiseks! 4WD-ga talvel sõitu alustades säästan närve (kas jõuan vahele või ei), rehve (2WD kaabib tühja) ja raha (uued rehvid); HIND - tõsi, linnadžiibid maksavad rohkem kui sõiduautod ja võtavad rohkem kütust ka pisut. Aga millal midagi head odavalt jagatud on?
risto 7 kuud tagasi
Ma juba ühes teises teemas küsisin, aga ei saanud vastust. Kui maasturid on nii levinud nagu praegu, siis millest tuleb maasturiomanike arvamus,et nad põrkavad kokku just sõiduautoga ja et nad näevad paremini, Kui ees, kõrval ja taga sõidab teine 1,8 meetri kõrgune, siis ei näe ju ja avarii tuleb tõenäoliselt omasugusega. Minu meelest ütlesid automüüjad, et nelikvedu ei ole üldse oluline, Qasqaid suures osas esiveolised.
. 7 kuud tagasi
Paljud hoiavad raha kokku ja ostavad nagunii üheveolise. Eestis on keskeltläbi 11 kuud, kus pole neliveoga suurt midagi teha. Kõrgema istumisega ja olekuga ning samasuguse salongiruumiga mudeleid on ka nö tavaautode seas- nt Scenic, Meriva, B või C-Max, Verso, Touran, B-klass jne- leidub midagi igale maitsele ja margieelistajale.
Aga võtke kätte viimane Tehnikamaailm ja lugege, kuidas suuremad parketimaasturid (CRV jms) nö joonele pandi- teatud oludes tuli välja täielik abitus ja suutmatus kohalt minna. Seega uhke kesta all on peidus tavaline sõiduauto. Absurdest hala avariides ellujäämise kohta parem ei kommenteeri.
Kõik see on lihtsalt hetkeline moeröögatus ja ilmselt mõne aasta pärast on uued trendid ja uued wannabed salongides liisinguid sõlmimas.
4x4 omanik 7 kuud tagasi
Risto, ostes sõiduauto, võid olla kindel, et linnaliikluses üle teiste kindlasti ei näe.
Punkt, kas oled ise ühe aastaringi nelikveolisega elanud? Ilmselt mitte. Sorri, kui eksin. Soovitad mahtuniversaale. Kahjuks ei näe nad head välja ja ei ole ka odavad. Miks on mahtuniversaal parem kui linnamaastur, kui hind on sama ja 4vedu valikus pole (sinu nimetatutel ilmselt pole)?
Tehnikamaailma loen kindlasti. Puutusin ka ise liba nelikveolisega äsja kokku ja olen aus, päris närvi ajas, kuidas see riistapuu ei suutnud ära otsustada, kas ta on liha või kala.
. 7 kuud tagasi
Esimene neliveoline oli sõitmiseks juba 80ndate lõpus. Ka neliveoline sõiduauto on olnud. Sõidetud ka kuue- ja kaheksaveolistega, seega mingi ülevaade igasugu vedudest on olemas.
Välimus on muidugi maitseasi, aga tänapäeval püüab iga tootja teist üle trumbata mingi kõveriku joonega kuskil kerel või tulede juures. Kuid et ükski tänapäevane disain ei lähe üldjuhul ajalukku nagu mõnede klassikaliste autode puhul on juhtunud, siis hetkel on minu jaoks olulisem auto üldine tarbimisväärtus kui überdisainitud plastikust esituled või küsitava väärtusega nelivedu.
Lärri 7 kuud tagasi
Mõttetu möla. Igaüks ostab seda, mida ise tahab ja suudab. Teiste arvamus on nii pohhui kui veel olla saab. Või tegelt pole sedagi mitte. No shit.
. 7 kuud tagasi
Tegelikult oleme jõudnud samasse faasi nagu naast vs lamell- linnajeepude omanikud püüavad kõigest väest tõestada, et taoline moodustis on oluline ja eluline, tavaautode omanikud ei näe sellistes punnides miskit erilist ja peavad neid eputisteks. Üldiselt võib inimesed jagada kaheks- need, kellel on oma arvamus ja need, kes arvavad sama, mida teisedki ning kui keegi kuskil arvab, et parketikas on cool, siis ta nõustub temaga.
. . 7 kuud tagasi
Kõigepealt võiks selgeks teha misasi on maastur ja misasi on linnamaastur.

Need linnakad on väga mõnusad sõita, nende lihtsamakoelisem nelivedu on linnas ja ka paksemas lumes vägagi abiks. Muidugi nendega rallit ei sõita ja ei peagi sõitma, nende eesmärk on tagada mugavat liiklemist aastaringi.

Aga noh, lõppkokkuvõttes nende "haterite" suhtes võiks öelda, et võtke ennast nüüd kokku ja elage oma elu ning ärge ronige siia foorumisse kui te ei suuda mõistliku inimese kombel arutleda ja muid argumente peale "minuarust on see idiootne" välja tuua.
Joel 7 kuud tagasi
Minule ei meeldinud selle artikli juures, et ei olnud ühtegi kommentaari võetud sellise auto kasutajalt - et miks ta selle valis. Autor on oma (linna)maasturipõlgust juba väljendanud toimetuse autode rubriigis ning lisades sinna mitu korda artiklist läbi käinud korrutamise, et sõiduomadused on palju halvemad, kulud palju suuremad jne, siis jäi artiklist üsna isikliku arvamusloo mulje, mitte sõltumatu ajakirjanduse.

See on minu jaoks esimene kord siia foorumisse kirjutada ning teen seda täpselt sellepärast, et autor ei küsinud kasutajakogemust. Mina sõidan saksa sport(linna)maasturiga ning teen seda väga lihtsalt põhjusel (omades võrdlusbaasi ZAZ965st kuni 7se BMW ja Toyota Land Cruiserini) - see on lihtsalt väga mugav auto. Ta on piisavalt kõrge, et mugavalt sisse-välja käia, sh kitsas parklas, ning lastel turvavööd kinni panna, ta on 4WD, mis võimaldab kitsal tänaval hange parkida või äärekivi peale keerata, kui lumi on lükkamata ning õhkvedrustus teeb ta väga pehmeks, samas ei lase kurvides kõikuda. Minek ja hääl on nauditavad, juhtimine väga kerge kena näeb välja ka. See ei ole jah päris esiveoline Qashqai, aga kõrguse ja mugavuse elemendid on ülekantavad. Kulude osas on ta minu jaoks üks soodsamini peetavaid autosid olnud, kuna ta püsib kenasti koos. Kütet kulub palju, aga kuna sõidan suhteliselt vähe, siis pole eriti vahet.

Kokkuvõttes ongi lihtne selgitus - lihtsalt meeldib. Kui sõidaks 60k km aastas, siis valiks ilmselt mingi 4WD diiselsedaani, aga õnneks ei ole seda vajadust.
to Joel ja teised 7 kuud tagasi
Väga hea meel on lugeda asjalikku seisukohavõttu, mitte niisama plähmerdamist.
ken 7 kuud tagasi
Minu jaoks ei olnud loo mõte üldse selles, kas linnadžiip on hea või halb, vaid selles, et nende turg on meeletult kasvanud. Miks? Sest autofirmad on osavad müüjad. Arvata, et autotootjad lisavad linnadžiipe valikusse seepärast, et eestlastel oleks hea lumisel teel sõita, on ikka päris naiivne. Orienteerutakse ikka suurtele turgudele ja müüakse tunnet, et mul on maastikuauto, sõidan, kuhu tahan! Täna Lidlisse ja homme Kauflandi. Sest kui just mööda haljasala ei sõida, on asfalteerimata teekonda raske koostada.
:( 7 kuud tagasi
Linna-, pargi- või parketimaasturilembid ei õpi ka kunagi - ikka jõuavad nad oma ebakompetentsuse tasemele keskerakondliku ärinaise äratundmisega, kui turvaline ikka säärane auto on. Kui midagi peaks juhtuma, siis sa sõidad mulle tagumiku alla või jääb sinust järgi märg plekk, kui mina peaks sulle sisse sõitma.
4x4 omanik 7 kuud tagasi
Ostsin täna Tehnikamaailma ja lugesin huviga linnamaasturite nelikvedude kohta. Pettumuseks osutusid kõik nelikud kaheldava väärtusega. Kui usk eelnevalt oli enim just Subarusse, siis ka seda suudeti kõigutada.
Oluline on autohuvilistel endale teadvustada, et nelikveod on mudelite lõikes väga erinevad. Näiteks Subaru Symmetrical ei ole kindlasti sama Foresteri ja STI peal. Nelikvedusid ühendab vaid sama kaubanduslik nimetus.
Nonoh 7 kuud tagasi
Minge nüüd kallikesed ja võtke pakkumised enamvähem sama varustusega passat, superb ja crv ning räägime kallimalt ostmisest edasi.
valdur1 7 kuud tagasi
Linnamaastur, parketimaastur, 4x4 veoga sõiduauto, 2x4 sõiduauto, esivedu, tagavedu. Autotootjad on kõigile sõitjatele mingi valdkonna leidnud. Kas 3cm kõrgem sõiduauto ( audi A4 quatro allroad) on juba linnamaastur? Kas 2 ratta veoga kõrgendatud kerega kõrge istekohaga auto on parketimaastur? Minu jaoks jääb õigeks maasturiks (dziibikis, jeebiks, ) auto, millel on 4 ratta vedu, aeglusti, korralik raam ja maastiku (muda) rehvid. Muud 4x4 või 2x4 veoga autod võib liigitada parendatud juhtimise ja veoga sõiduautodeks, mida liigitada N1 või muu kat. autoks. Kui autojuhil on raha auto ostmiseks ja pidamiseks ning meeldib sõita teistele alla vaadates, siis las sõidab
väike vend 7 kuud tagasi
Mina olen üks neist, kes sõidab igapäevaselt linnas mitte linnamaasturiga vaid pärismaasturiga. Samas, enne pärismaasturi soetamist sõitsin ma linnas sõiduautoga. Ka praegu on mul maasturi kõrval ka sõiduauto, kuid see mõõdab oma kilomeetreid pigem linnast väljas maanteel, kuna maasturil on maanteel kütusekulu pea 2x kõrgem.

Kui küsida miks, siis lühike vastus on: mugavus. Jah, mu maastur on ligi tonni võrra raskem kui mu sõiduauto. Sel on kindlasti viletsamad pidurid, nii et ma pean arvestama pikema pidurdusmaa ja pikivahega. Kütusekulu on suurem, dünaamika on halvem, jalakäijate nähtavus on kummalisel kombel ka halvem. Kuid kõik need miinused on seda väärt, et ma ei peaks muretsema.

Suurt maasturit on hõlpsam parkida kui sama suurt sõiduautot, manööverdamisest rääkimata. Suurel maasturil on suured peeglid. Kui stanged on ka rauast, siis teeb see tagurdamise isegi idioodile väga lihtsaks. Äärekividest saab muretult üle, kannatab ka rehvi äärekivi vastu hõõruda. Teeaugud on ükskõik, teele kukkunud tellised jms on ükskõik. Kui keegi pargib parklas liiga lähedale, siis ikka on võimalik autosse pääseda, kasvõi tagaluugist kui muud üle ei jää. Sõiduautoga peab tegema igasugu imeakrobaatikat, eriti kui oled pikk/paks.

Talvel on põhiline boonus see, et ei pea autot lume alt välja kaevama. Ning ei ole kunagi muret kas üldse parkimiskohalt välja saab või mitte. Sõiduautot omades pidin ma iga talv käima vähemalt 2x kuus autot ja parkimiskohti välja kaevamas ("-kohti", sest kui tahad endale üht, pead veel vähemalt 3 tühjaks tegema), Lisaks õnnestus mul sõiduautoga külmunud lumevallile, mis parkimiskoha taha oli sadanud, kinni jääda. Mul õnnestus ühel talvel isegi Viimsis, ühes elamurajoonis lumme kinni jääda, õnneks olid mul selleks siis juba labidad pakiruumis.

Tõsi, tuleb tunnistada, et talvetänavate paksus lumes sõites ei ole väga vahet, kas sõita 4x4, A4WD (lülitab ABSis libisemist tunnetades esisilla juurde) või esiveoga, mõlemad on isegi algajale intuitiivselt selged, lumes 90 kraadiseid pöördeid tehes on esivedu isegi parem kui nelivedu. Kuid kohaltärasaamine on neliveoga selgelt parem. Neliveoga saab lausa nii hästi kohatl ära, et ei saa arugi, et rehvid on nii siledad, enam pidurdamiseks ei kõlba.

Nii et kokkuvõttes: mugavus. Mugavus mitte muretseda on see, mis mind linnas maasturirooli ajab.

Kõrvalepõikena arvan ma, et linnamaasturid tegelikult täidavad väga olulist rolli: nad pakuvad ülekaalus, vanematele või lihtsalt halvemal painduvusega või pikka kasvu inimestele palju mugavamat sõiduasendit kui sõiduautod. Linnamaasturite istumisasend on palju lähemal sellele nagu istuks kodus või kontoris toolil, kui et istuks põrandal. Juba praegu ei ole suurt vahet sellel, kui palju on neis ruumi inimestele või pagasile, lähitulevikus ei jää ka suurt vahet selle vahel kui kõrgel nad maapinnast on või mis on nende läbivus maastikul (vt Ford Expedition juba 2003. aastast või bmw x5, x6), kuid asi, mis tõenäoliselt ei muutugi, on püstine istumisasend. Et silmad oleks sõites samal kõrgusel, mis omil jalgel püsti seistes. See on minu arvates linnamaasturi ainus eesmärk.
esimesele postitajale 7 kuud tagasi
Vahele nõelumiseks stardid 4x4-ga talvel küll kiiremini, aga pidama saamine on ikka samasugune kui kaheveolisel.
eelmisele 7 kuud tagasi
Ka käiguga pidurdamine on 4wd puhul palju efektiivsem ja turvalisem!
eelmisele 7 kuud tagasi
Selgita oma seisukohta. Teatavasti tuleb tagavedu lisaks vaid kiirendamisel, kui üks esiratas tühja kraabib, pidurdamisel ei toimu mingit neliefekti.
eelmisele 7 kuud tagasi
Kas pidurdavad läbi veo 2 või 4 ratast !? Mis siin selgitada on ?????

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.