Auto mootori chip tuning.

Eestlane 1 aasta 7 kuud tagasi
Tervist,

tahaksin Teie poorde pöörduda suure küsimusega. Mis on chipi tuningu plussid ja miinused?
Paljud kohad reklaamivad, et peale chip tuningut säästab su auto 20% kütet ja mootor on võimsams. Kas vastab tõele?
. 1 aasta 7 kuud tagasi
lisavõimsus tekib lisakütuse põletamisest- kuidas siis on võimalik säästa?
😈 1 aasta 7 kuud tagasi
Lisa võimsus võib tulla ka mootori eluea arvelt,mida tehas ei ole meelega teinud👆
. 1 aasta 7 kuud tagasi
tegelikult on paljud diislid, mis ühe tootja autodel erineva võimsusega, sama kubatuuri ja mootoriplokiga ning võimsuse kasv ongi just saadud kas tarkvaraliselt, erinevate turbodega, teise nukkvõlli lisamisega vms. üks teguritest on siin ka kindlustusmakse suurus ja inimesel on võimalus valida nõrgem mootor.
valdur1 1 aasta 7 kuud tagasi
Kas on mõni lugeja, kes on ka teinud oma autole chip tuuningut. Tahaksin teada tema arvamust. Igasugused kommentaarid et kütusekulu suureneb jm. tulevad vaid loogikast, et võimsus tuleb ainult kütusekulu suurenemisega. Chip tuuninguga peaks saama muuta süütenurka, klapi avanemise algust ja pikkust, kütuse kogust, mida sisse pihustatakse. Vene ajal muudeti Vaz autol võimsuse suurendamiseks nukkvõlli nukkide kuju. Aga iga auto tehase seadete muutmisega muutub garantii kehtetuks.
Autojuht 1 aasta 7 kuud tagasi
Olen proovinud väiksemat sorti tuuningut (kütuse temp muutmist). Võimsus kasvas ja ka kütuse kulu kuskil 0,1-0,2 l/100km (võimsus+10-15 kw). Hiljem panin lüliti vahele ja kasutasin möödasõitudel, muidu oli välja lülitatud, siis kütte kulu suurenemist enam ei märganud. Aga praegu kahe, sama mudeli ja mootoriga autol, erinevate (20kw) võimsustega on kütuse kulu vahe olemas kuskil 0,5 l/100km võimsama mootori kahjuks ja seda tehase seades. Niipalju siis minu kogetud asjast.
. 1 aasta 7 kuud tagasi
...klapi avanemise algust ja pikkust, kütuse kogust, mida sisse pihustatakse.

mida kauem pihusti avatud, seda rohkem kütust pritsitakse ja seda rohkem teeb mootor tööd. kui see vähendab kütusekulu, siis on perpetum mobile leiutatud. tavalisel ühtlase kiirusega maanteesõidul kasutab mootor niiehknii ainult teatud % oma täisvõimsusest, vaid järsematel gaasivajutustel on võimalik seda tšipitud lisavõimsust kasutada ja kiiremaid spurte teha, see aga tähendabki suuremat kulu.
kuzmits 1 aasta 7 kuud tagasi
Teema huvitav, aga kogemused puuduvad kaasa rääkimiseks, pole omal nahal katsetanud, mitte niivõrd kütusekulu suurenemise kartuse pärast, küll aga mootori ressursi pärast, kuigi spetsialistid väidavad vastupidist. www.vkmmotors.ee/et/chip-tuning

Olen niipalju aru saanud, et chippida on mõtet rohkem turboga autosid, vabalthingavatel on effekt väike.
Ahto 1 aasta 7 kuud tagasi
kuzmits 1 aasta 7 kuud tagasi
rekkad on vähe OT
Ahto 1 aasta 7 kuud tagasi
Viimane video on 530D. Aga mis seal rekkadel väga teistmoodi on. Teises videos on ka kokkuvõte asjast.
kuzmits 1 aasta 7 kuud tagasi
lihtsalt et küsiti sõiduato kohta, aga videota põhjal tundub see vkm usaldusväärne, vaadates kodukalt mis projekte ka tehtud on siis kogemustepagasist puudu ei näi tulevat. Neil oli seal kodukal ka päris hea kataloog, kus sai valida auto margi, mudeli ja andis kohe tulemuse palju väänet, kw ja kütuekulu kokkuhoidu on. Proovisin oma autoga ja mul näitas, et väänet ja jõudu lisanduks stage 1 paketis ca 20% ja küttekulu kokkuhopidu ca 7% mis on natuke usutavam kui teemaalgataja pakutud 20%
Poiss 1 aasta 4 kuud tagasi
.... käib ühe tuuninguseltskonnaga läbi, teevad igasugu trikke seal jah. Lühikokkuvõte asjast on imelihtne - kui ise teha ja pärast tuuningut on sõiduki modimiseelsest võimsusest enamus säilinud on kõik korras:-)
Tegelikult põhiteema selles et diletandina lähenedes keeratakse nt kütus nii peale et õhku enam ei jätku või vastupidi ja siis kui mootori sisu juba kahjustunud (mehhaaniliselt, pihustite otsad nt või koguni klapid) tullakse spetsialistide juurde et kuule, tee nüüd korda. No enam ei saa ilma mehhaanika kallale minematta.
Õpetuseks teistele ka - noorhärra lasi oma tööauto (diiselkaubik) "ära keerata" ja nautis sõitu, olla vägev olnud küll. Tööandja nautis kütusearveid, nii kõvasti et saatis bussi esindusse remonti, miks niipalju rüüpab. Nüüd on neil liisingus auto millel pole enam tootja garantiid. Vat siuke lugu.
Enne näppimist on hea ikka kaaluda kas tasub näppida ehk kas sellest siis tõuseb kasu või kahju. Oma asjadega, muidugi, tehke mis tahate aga teiste omad (tööandja või pigem siis liisingfirma omand) on targem rahule jätta.
Alar 1 aasta 4 kuud tagasi
Chip tuningut on kütuse säästmiseks mõtet teha ainult veokatel ja bussidel. Sõiduautol jääb vahe väga väikeseks ning eeldatavasti kasutatakse säästetud kütus "lõbutsemisel" nagunii ära. Minu puhul näitkes jäi keksmine kütusekulu samaks, kuigi ühtlase hooga on võimalik veidi säästlikumalt liigelda. Koos muude muudatustega on autol juures +64kW ja 185Nm ehk ühe keskmise väikeauto jagu.
kas on lubatud? 1 aasta 4 kuud tagasi
Kui teen autole nn tuuningu kas mul tekib ülevaatusel probleeme? ja kui on kindlustusjuhtum kas siis tekib probleeme?
Kahtlane tundub see, et lubatakse korraga mootorivõimsuse suurenemist ja väiksemat kütusekulu.
SB 1 aasta 4 kuud tagasi
Peab eristama 2 erinevat rahvakeeli chip-tuuningut.
Üks on see, kus ostetakse ebayst endale must väike kastike ja pannakse see kuskile juhtmete vahele, mis siis tegelikult lööb mootori nn normaalse tööreziimi sassi, kuna näitab ajule nt erinevat õhutemperatuuri, või laseb tuimalt pumbal rohkem peale peksta. Kehvematel juhtudel saate aind musta karbikese juhtmetega, kus pole tegelikult midagi sees. See nn chip- tuuning on youtubes ja mujal 1 x n korda tõestatud, et efekt puudub. Ja mootor rikkuda on reaalne oht, kuna nn petab aju.
Teine, ehk siis tuntava efektiga ja ohutu on aju/ecu remap, kus siis kirjutatakse auto aju üle. Vanematel masinatel oli see lihtne, juhe taha ja valmis, uuematel võetakse aju maha ja reaalselt vahetatakse kivi välja. See annab tulemuse.
Lasin ka enda masinal selle teha. Kütusekulus ma pole nii kindel, kuna see on mõttetu enda ärritamine, kas auto võtab nüüd 5,2 või 6,1. pseudoprobleem. Minek on aga tuntavalt parem, tegime veel enne ja pärast kivi vahetust nn proovisõidu (racechrono vms). 2,8sek läks 0-100kmh pealt maha, mis polegi nii tähtis, kuivõrd see, et nm tuli sülega juurde ja möödasõidud on aind mõte.
Ülevaatusel probleeme sellega ei ole, kui sa ei osta netist seda aju sassi ajavat karbikest ja ecu remapiga, kui ei lase nt dpf välja progeda, ei saa keegi teada, et su masinal on remapitud aju. KUI seda teeb oskaja, mitte miskid põlveotsas tegijad.
. 1 aasta 4 kuud tagasi
mainime siis veelkord, et võimsust ja minekut tulebki juurde suurema hulga kütuse põletamisest, mingit ökot see ei anna, sest siis rikutaks juba füüsikaseadusi- ei ole võimalik teha rohkem tööd väiksema energiakuluga. tõmme on jah parem, aga selle tõmbe jaoks tuleb ka diislit rohkem sisse pritsida, sest see on ainus asi, mis mootori tööle paneb. muudetakse ka turbo rõhku, et õhupuudust ei tekiks ja nii see auto lendabki edasi. maanteel 90ga sõites pole aga sest tuuningust mingit tolku.
samamoodi annab ka vanu mehhaanilise pumbaga mootoreid tuunida, kus pumbast lihtsalt suurendad kütuse hulka. ainuke asi, et kui on vabalthingav, siis hakkab masin lihtsalt rohkem tossama kui pedaali põhja vajutad, kuigi minek tõesti natukene paraneb.
To: SB 1 aasta 4 kuud tagasi
Kuidas, SB, kommenteerite seda et Brabus, Carlsson, APR jt pakuvad nn "must kastike juhtmete vahel" mitte remap'i? Mis kuradi mõte on kindlas kõneviisis millestki rääkida, kui tegelikult täielikku arusaama nagu pole… või saan ma millestki valest aru?
SB 1 aasta 4 kuud tagasi
Suurest ärritusest loen välja seda, et "karbikeste " müük kukkus? :)

Näita mõnda Eesti auto omanikku, kes tellib/ostab endale Sinu nimetatud tootjalt "musta kasti". Pigem vaadatakse, et 500-700eur on liiga kallis remap ja tellitakse 50-120eur eest ebayst "must kastike" .

Kui enda masinale otsisin võimalust võimsust natuke suurendada, siis kõige kindlamaks ja odavamaks osutus ikkagi remap. All ka väike põhjendus, miks ma enda masinale valisin remapi ja miks pole usku "kastikesse"

Remap Wins Every Time

A quick search of the internet for advice and comparisons of diesel remaps vs diesel tuning boxes, reveals a near-unanimous opinion that the remap (also known as a ‘rechip’ or ‘chipping’) is far superior to any diesel tuning box.

Most people (except maybe diesel tuning box manufacturers!) will agree that a diesel tuning box is no match for a proper engine remap. And how could it be? – To map an engine properly, in accordance with engine speed (rpm) and load, it is essential to know what the engine speed and load values actually are at any given moment.
Without such information, no diesel tuning box, however sophisticated it may be, cant compete with a professional diesel engine remap.

Aga see pole mu töö ega ka hobi, tean aind nii palju, kui olen netist otsinud ja tuttavate kogemused.
Vanaisa 1 aasta 4 kuud tagasi
Seesinane saksa päritolu autosaade, kui ei eksi siis Grip nimeks, testis kah ühes osas kõikvõimalikud karbid-vidinad-pudinad üle mis netist tellida saab ja jõudis lõpuks sama tulemuseni - et asjast mingitki kasu oleks vaja ikka spetsi juurde minna ja remappida (ilus eesti keel see viimane lause, eksole).
Aga me elame vabal maal ja teeme vabade inimeste otsuseid, kui ikka keegi tahab uskuda reklaame imevidinatest mis vaid 100€ eest vähendavad kulusid autole 1000€ jagu aastas siis lasku aga käia.
PS. Tuletaks ikka ka ülalpool mainitud tõde veelkord meelde: suurem võimsus tuleb ikka suurema koguse kütuse läbi torude ajamisest, kokkuhoid seevastu sellest et läbi nende samade torude kulgeb vähem kütust. Gaasipedaaliga, muide, saab ka reguleerida seda protsessi:-)

Lisa postitus


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.